بستن

۱۳ تن ملخ یارانه‌ای توزیع می‌شود

آوریل نیوز: با توجه به گرانی باسابقه گوشت سفید، قرمز و صورتی، وزارت صنعت، معدن و تجارت مرحله آزمایشی طرح ملی جایگزینی پروتئین حشره‌ای را در شهرستان گراش اجرا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی اداره صنعت و غیره صادق ایزدی رییس همان اداره از اجرای طرح تنظیم بازار ملخ خبر داد. ایزدی گفت: در ابتدا ورود ملخ به بازار قیمت آن در حدود ۲۲ هزار تومان بود که با اجرای سیاست‌های تنظیم بازار قیمت به حدود کیلویی چهار هزار تومان رسید. اگر مجددا در شب عید بازار دچار نوسان شود ما ۱۳ تن و نیم ملخ وارادتی درجه یک از کشور فرانسه را که در گمرک بندرعباس است از طریق نمایندگی مجاز در جلو پارک لاله و فلکه بیمارستان وارد بازار می‌کنیم.
به گفته ایزدی در صورت موفقیت این طرح در گراش در آینده نزدیک دولت در قراردادی با دولت مصر اقدام به واردات تخم ملخ مصری خواهد کرد. در این زمینه جهادکشاورزی نیز اعلام آمادگی کرده است که شیوه پرورش خانگی ملخ را به علاقه‌مندان آموزش دهد. پیش‌بینی می‌شود طی سه سال و سیزده ماه دیگر بتوان صادرات ملخ به استان‌های همجوار را آغاز کرد.
یکی از پزشکان گراشی که نخواست نام‌اش برده شود و همواره بر درمان طبیعی و مصرف آب‌میوه شش میوه تاکید دارد گفت: در بسیاری از کشورها از جمله یوگسلاوی به جای مصرف پروتئین‌های مضر از پروتئین حشره‌ای استفاده می‌شود که هم سالم و هم در دسترس است. کله پاچه ملخ بدون داشتن چربی‌های مضر همان طعم و انرژی کله پاچه گوسفندی را دارا است.

به نقل از آوریل نیوز این خبر به عنوان دروغ سیزده برتر انتخاب شده است.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top