بستن

خروج بیمارستان گراش از وضعیت اورژانس

هفت‌برکه: موج پنجم کرونا که بستری‌های بیمارستان گراش را ۱۲۰ نفر رساند و طی ۲ ماه، ۲۴ نفر را قربانی کرد، فروکش کرده است، اما کرونا همچنان حضور دارد و ممکن است هر روز دوباره با شدت بیشتری برخیزد. 

جمعه ۵ شهریورماه در بروزرسانی نرم‌افزار ماسک، شهرستان‌های گراش و اوز بعد از بیش از دو ماه از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شد. در کل کشور نیز تعداد بستری‌ها از قله گذشته و روند نزولی دارد اما همچان روزانه به متوسط ۶۰۰ نفر هموطن جان خود را از دست می‌دهند. 

دوشنبه ۸ شهریورماه دکتر سید جواد محقق، معاون درمان دانشکده علوم پزشکی گراش، گفت: با کاهش تعداد بستری‌ها به ٩ نفر، یک بخش دیگر تنفس هم تعطیل شد و در حال حاضر فقط یک بخش برای بیماران مبتلا به کرونا فعال است.

در شرایط بحرانی و قله موج پنجم کرونا در بیمارستان گراش، سه بخش تنفس با حدود ۶٠ بیمار بستری فعال بود و با احتساب بیماران بستری موقت روزانه، تعداد بستری‌ها به ۱۲۰ نفر هم رسید. در طول موج پنجم ۲۴ نفر از اهالی شهرستان گراش در اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع فوتی‌های کرونا به ۶۲ نفر برسد. 

دکتر محقق گفت: «با توجه به کاهش تعداد بستری‌های بخش‌های تنفس و تعطیلی دو بخش تنفس، از این هفته تمام فعالیت‌های عادی بیمارستان از سر گرفته می‌شود و آنژیوگرافی، عمل جراحی قلب و عمل های الکتیو (غیر ضروری) انجام خواهد شد.»

دکتر محقق تاکید کرد این پایان کرونا نیست: «این کاهش تعداد بستری‌ها و تعطیلی بخش‌های تنفس به معنی پایان کرونا نیست و هر گونه غفلت و ساده‌انگاری ما را به وضعیت بحرانی بر می‌گرداند، لذا توصیه می‌شود تمامی پروتکل‌ها بیش از پیش رعایت شود.»

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top