بستن

گربه خوش‌شانس از برکه کل نجات پیدا کرد

هفت‌برکه: گربه خوش‌شانس بعد از ۵ ساعت از بزرگترین آب‌انبار ایران نجات پیدا کرد.

به گزارش هفت‌برکه، صبح اولین روز سال ۱۴۰۰ حمید شکوهی، از سوارکاران گراش، میهمانان خود را به بازدید از برکه کل برده بود که شاهد سقوط یک گربه در این برکه بزرگ بودند. 

با پیگیری‌های انجام شده، اسد محسنی، عوض‌ دبستان و محمدعلی مفرح از انجمن حافظان محیط زیست در محل حاضر شدند. فراهم کردن مقدمات کار و حضور جرثقیل باعث شد عملیات نجات این گربه کمی به طول بیانجامد.

این گربه سرانجام ساعت ۳ بعد از ظهر با همکاری انجمن محیط زیست و هیات سوارکاری گراش نجات پیدا کرد. محمدعلی مفرح با ورود با برکه به کمک آویزان شدن از جرثقیل، نقش اصلی را در کمک به این گربه بخت‌برگشته داشت.

اسد محسنی از انجمن حافظان محیط زیست گراش گفت: «حیطه کاری ما نجات حیوانات وحشی است که مواردی از نجات پرندگان و خزندگان قبلا گزارش شده است. اینجا هم به خاطر تماس دوستان حاضر شدیم و هر کاری که از دست‌مان برآمد انجام دادیم. اگر امکانات داشته باشیم، در این بخش هم می‌توانیم با نهادهای مسئول مانند آتش‌نشانی همکاری کنیم.»

برکه کل یا گنج‌البحر با حجم مخزن ۱۳ میلیون لیتر بزرگترین آب‌انبار ایران است. این برکه به قطر ۲۹ متر و عمق ۲۱ متر در جنوب غربی شهر گراش قرار دارد و در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

فیلم این نحات را در اینستاگرام هفت‌برکه ببینید (اینجا).

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

8 نظر

  1. بسیار عالی. خوب از بابت گربه خیالمون راحت شد

    به امید روزی که جوانان شهرمون از زیر چنگال دلالان زمین ، اعم از دلالان بی سواد، مهندسان دلال و فرهنگیان دلال رهایی یابند

  2. 👍 👌.
    ای خدایی که نجات‌دهنده برا اون گربه فرستادی ما رو هم از شرّ خیلی چیزا که خودت بهتر میدونی نجات بده و اَزَمون رفع بلا کن.

  3. بسیار عالی
    احترام به حیوانات از اولین نشانه های انسانیت است.
    و باید بدانیم که حیوان آزار ، انسان آزار و کودک آزار است.

  4. در مورد نجات یک حیوان گزارش تهیه کردید اما در مورد گرفتاریهای انسانها هم گزارش تهیه کنید. در مورد حقی که از من و امثال من […] خورده شده…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 نظر
scroll to top