هفت‌برکه – گریشنا: موهای‌شان سفید شده اما هنوز دل‌شان می‌خواهد در جامعه حضور داشته باشند. عصا می‌شود پای سوم‌شان و قدم در راهی می‌گذراند که خیلی بهتر از جوان‌ترها آن را می‌شناسند. با همه این‌ها، ما چقدر به فکر سالمندان و بزرگ‌ترهای خودمان بوده‌ایم؟

Gaptariya 2

۹ مهرماه روز جهانی سالمند است. با بهبود خدمات بهداشتی و درمانی طول عمر انسان‌ها رو به افزایش است و دیگر مانند گذشته سالخوردگی مورد خاص نیست و در آینده‌ی بسیاری از ما، عصا و ویلچر حضور خواهد داشت. در صد سال اخیر، امید به زندگی در انسان‌ها از ۴۵ سال به ۷۵ سال رسیده است، یعنی ما نسبت به اجدادمان یک و نیم برابر بیشتر عمر می‌کنیم.  چقدر جامعه و محیط‌های شهری را برای این شرایط آماده کرده‌ایم؟

برای ادای احترام به بزرگترها، همکاران عکاس ما مجید افشار، حامد جوکار و ریحانه رودیجانی در آرشیو عکس‌های خود چند نمونه از حضور اجتماعی سالخوردگان و موسپیدگان را جدا کرده‌اند. این عکس‌ها شماره‌گذاری شده است و اگر تصویر آشنایی دیدید می‌توانید در کامنت‌ها معرفی کنید.

شما هم می‌توانید عکس‌های بزرگترها را با هشتگ #گپتریا در اینستاگرام خودتان منتشر کنید. در فرصتی دیگر این عکس‌ها در گریشنا بازنشر خواهد شد.