بستن

جای پیرمردها در قلب ماست

هفت‌برکه – گریشنا: موهای‌شان سفید شده اما هنوز دل‌شان می‌خواهد در جامعه حضور داشته باشند. عصا می‌شود پای سوم‌شان و قدم در راهی می‌گذراند که خیلی بهتر از جوان‌ترها آن را می‌شناسند. با همه این‌ها، ما چقدر به فکر سالمندان و بزرگ‌ترهای خودمان بوده‌ایم؟

۹ مهرماه روز جهانی سالمند است. با بهبود خدمات بهداشتی و درمانی طول عمر انسان‌ها رو به افزایش است و دیگر مانند گذشته سالخوردگی مورد خاص نیست و در آینده‌ی بسیاری از ما، عصا و ویلچر حضور خواهد داشت. در صد سال اخیر، امید به زندگی در انسان‌ها از ۴۵ سال به ۷۵ سال رسیده است، یعنی ما نسبت به اجدادمان یک و نیم برابر بیشتر عمر می‌کنیم.  چقدر جامعه و محیط‌های شهری را برای این شرایط آماده کرده‌ایم؟

برای ادای احترام به بزرگترها، همکاران عکاس ما مجید افشار، حامد جوکار و ریحانه رودیجانی در آرشیو عکس‌های خود چند نمونه از حضور اجتماعی سالخوردگان و موسپیدگان را جدا کرده‌اند. این عکس‌ها شماره‌گذاری شده است و اگر تصویر آشنایی دیدید می‌توانید در کامنت‌ها معرفی کنید.

شما هم می‌توانید عکس‌های بزرگترها را با هشتگ #گپتریا در اینستاگرام خودتان منتشر کنید. در فرصتی دیگر این عکس‌ها در گریشنا بازنشر خواهد شد.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. سالمندان گنجینه ای هستند گرانبها که باید قدر انهارا بدانیم
    جای یک انجمن تحت عنوان انجمن فرزانگان خالی است که امیدوارم زودتر تاسیس شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top