بستن

اولین ترکش‌های سرقت ادبی: لغو کنسرت ۱۳ فروردین حمید هیراد در گراش

هشت برکه – الف: انجمن شاعران و نویسندگان گراش در طوماری خواستار لغو کنسرت حمید هیراد در گراش شد.

به گزارش هشت‌برکه، با وجود شایعات بسیار در مورد سرقت ادبی، قرار است شب ۱۳ فروردین، حمید هیراد در نخستین حضور صحنه‌ای خود در سال ۱۳۹۷ در گراش به روی صحنه برود.

مسعود غفوری، سردبیر انجمن شاعران و نویسندگان گراش، در این مورد گفت: «حدود ۵۰ نفر از ترانه‌سرایان شناخته‌شده با انتشار نامه‌ای به سرقت‌های ادبی این خواننده معلوم الحال اعتراض کرده‌اند. (لینک خبر) کنسرت این خواننده برای مردم ادب‌دوست گراش غیر قابل تحمل است. به همین علت طوماری تهیه و امضاها از طریق خانه فرهنگ و مساجد جمع‌آوری شد.»

غفوری گفت: «خوشبختانه شورای فرهنگ عمومی با این کنسرت مخالفت کرده است، اما در صورت برگزاری، ما حتی گزینه قطع برق را هم روی میز داشتیم.»

مهدی آیینه‌افروز، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش، با تکذیب خبر کنسرت حمید هیراد در گراش گفت: «این برنامه کنسرت نبود، بلکه قرار بود آقای هیراد به دعوت عباس امانی در کنسرت گروه آوین چند قطعه را پلی‌بک کند. مساله آن طور که بعضی‌ها فکر می‌کنند نیست. بگذارید جوانان ما رشد کنند.»

شیدا شرقی، مجری و هماهنگ‌کننده این کنسرت، از پاسخگویی به خبرنگار ما خودداری کرد، اما در استوری اینستاگرام خود جمله‌ای گلایه‌آمیز نوشت: «دلم گرفته از زمین و از زمون و آسمون» جمله‌ای که نشان می‌دهد او که از طرفداران سرسخت حمید هیراد است، امید چندانی به برگزاری این کنسرت ندارد.

ابراهیم اسدی، از خوانندگان پیشکسوت گراش، که چند سالی است روی صحنه نرفته است، اما نظر متفاوتی دارد. او با گلایه از عدم توجه به خوانندگان بومی گفت: «این کنسرت قرار بود روز سیزده‌به‌در برگزار شود. اما مردم استقبالی از آن نکردند. بعد برای این که برنامه را لغو کنند به جای این که با مردم روراست باشند، قضیه سرقت ادبی را علم کردند. دست ارشاد و انجمن و دعوت‌کننده توی یک کاسه است. لطفا با مردم روراست باشید و دروغ نگوید.»

مجمع ترانه‌سرایان شهرستان گراش نیز در نامه‌ای به انجمن اهل قلم نوشته‌اند: «اگر این کنسرت اجرا شود، این مجمع یک جلسه‌ی فوق‌العاده تشکیل خواهد داد، و یکی از ترانه‌سراها را به صورت داوطلبی و یا به قید قرعه انتخاب خواهد کرد، تا جلوی محل برگزاری اعتراضش را به شکلی متفاوت، از قبیل کتاب‌سوزی یا حتی خودسوزی نشان دهد.»

با همه این تفاصیل باید دید امشب ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ حمید هیراد روی صحنه‌ی سینمای فرهنگ گراش خواهد خواند؟ یا گراشی‌ها لقب افتخارآمیز نخستین مبارزان سرقت ادبی را به دست خواهند آورد.

 

24 نظر

  1. با سلام به نظر من مردم میخواستن و میخوان چنین برنامه هایی و کنسرت هایی برگزار بشه تو گراش لازم به نظر اونا نیست . باید دید مردم نظرشون چیه که به نظرم مردم رای شدن مثبت باشه

  2. اینجا گراشه داریم تو شهری بدون شادی ونشاط زندگی میکنیم
    تنها کسایی که میان اینجا و هزینه های زیادی واسشون پرداخت میشه مداح هستش و آخوند
    و واسه شادی و تفریح جوونامون هیچ کاری انجام نمیشه
    مگه چی میشه چند وقت یبار یکی از خواننده های مطرح کشورمون بیان و جوونهامون لذت ببرن؟؟
    همش نمیشه که عزاداری کرد !

  3. چه دوروغ ١٣ مسخره ای بود
    یکم بیشتر وقت میزاشتین فکر میکردین روش
    اون طومار حداقل قسمت امضا از دو امضا متفاوت استفاده میکردین واسه فتوشاپ
    بیلبورد هم نوشتین ٩۶!!!

  4. یکبار ندیدیم کارهنری یا مراسم شادی تو گراش بدون دغدغه و مخالفت مذهبیون متعصب شهر برگزار بشه .تا کی ؟یکی جواب منو بده .دیگه شورشو در آوردن .یه کم بفکر مردم باشین

  5. باید متاسف بودن برای همچین شهری
    گریه و مراسم عذا جای خود داره و جشن و شادی هم جای خود
    وقتی افراط در دین بشه و ب سلیقه جوونا و نوجوونای شهر بها داده نشه
    طبیعیه ک خیلیا دچار افسردگی و غم و غصه بشن
    بانوان گراشی ب واسطه فرهنگ غلط شهر تقریبا هیچ تفریحی ندارن
    فقط کافیه یک دختر ۲۰گراشی رو با دخترای شیرازی با تهرانی مقایسه ..بعد میبینی اونا چقد روحیشون بهتر از ماس
    کافه می خوای بری میگن زشته پسرا هستن
    با دوستات پارک میری ی جوری نگات می کنن انگار جنایت کردی
    کلاس تئاتر و موسیقی درست و‌حسابی ک بیخیال
    میری سینما فیلم میبینی میگن دختر ولیه
    میری پیاده روی میگن ماشاالله بعضی‌برادران انقد نگات تا نفهمن کی هسی دست بردار نمیشن
    با رفیقات میری دور دور … این خانمه همیشه تو خیابونه
    معلوم نیس‌کی قراره این محدودیت های الکی و پشت سر حرف زدنای بیخود از بین بره

  6. یکبار حسرت اینو داریم که کار هنری و مراسم شادی تو گراش بدون دردسر و بدون مخالفت آدمهای مذهبی اجرا بشه .بابا بفکر مردم باشیم خداروشکر مراسم مذهبی که چهار روز پیش به استقبالش میریم کاش برای شادی هم چند روز قبلش برنامه میریختیم

  7. شما چرا از جانب مردم گراش صحبت میکنین ؟؟؟! ما اگه مردم گراشیم هوادار این خواننده و اتفاقا اشعار زیبای که به کار میبرن هستیم و همه جوره حمایتش میکنیم !!!!

  8. خاله شادونه که میاد و یه برنامه توی سالن استادیوم اجرا میکنه پول بلیط چقدر بود!!!؟؟؟یه نمایش طنز رو اجرا میکنن و بلیط ۷۰۰۰ تومن رو برای بچه ها میگیرن به نظرتان فقط واسه شاد کردن دیگرگونه.طبیعیه هر کسی در هر رشته زحمت کشیده باید دستمزد معقول و منصفانه بگیره نه دستمزد آنچنانی.میخواد مداح و آخوند باشه میخواد بازیگر

  9. با سلام. فکر میکنم کلا دروغ ۱۳ باشه . در ضمن خبر گذاری هشت برکه هم نداریم. حمید هیراد هم عالیه. خون خودتون رو کثیف نکنین.

  10. اینقدی که مردم افسرده شدن،شادی و لبخندی رو لباشون نمیبینیم.وقتی که مسئولین و دست اندر کاران نمیخوان مردم شاد باشن و از جوونا حمایت نمیکنن فک نکنم همچین جشن هایی تو این شهر برگزار شه و مجوز گرفتنش کار سختیه،اولویت با مراسمات عزاداریه که بودجش تامین میشه و نه جشن هایی که هزینش از جیب افراد خصوصی در میاد!

  11. اینکه سرقت ادبی جلوش گرفته بشه درست
    ولی
    اولا”
    اگه نگاه کنید به خواننده های ما کدامشون سرقت ادبی نداشته اند … یکی مثل ” افتخاری ” با احترام به دوستدارنش و با داشتن صدایی زیبا ولی همه ترانه هاش که از خوانندگان قبله و هیچ کدام هم نامی نبرده از شاعر و خواننده قبلی و ده ها خواننده دیگر که علنا” دارن فعالیت میکنند .

    دوما”
    اصلا” ما سرقت ادبی و کپی کردن از حیثیت یک شاعر و خواننده یا یک کتاب حتی در تمام کشور در کل مغازه هامون دایره شکر خدا … اصلا” کسی جلوشم نمیگیره و بشکلی قانونیه
    شما مثلا” کتابی دوست داری بخری خیلی راحت میتونی در اینترنت دانلود کنی مفت و مجانی
    این سرقت نیست !!! این خیانته به نویسندگان محترم ما

    سوما”
    با احترام به انجمن نویسندگان و شاعران گراش … از کی تا حالا افراد سیاسی امثال فرماندار و امام جمعه و فرمانده نیروی انتظامی شدن ادمهای فرهنگی که زیرش امضا کرده اند

    چهارما”
    در شهری که از ۳۶۵ روز ۳۶۰ روزش مردمش در عذا و غم هستن چه احتیاجی به این کنسرت داریم خودش تا لار اومده بود بر میگشت نیاز به اینقدر سنگ اندازی نبود

    داشت روزنه ای برای مردم باز میشد که اونم جلوش گرفته شد
    روزنه ای برای شادی
    برای فرار از غم و بدبختی

    ما افرادی در جامعه گراش داریم که رک بگم
    خودشان پشت پرده اهل هزار حرفه هستن ولی تا پای جوونها میاد وسط میشن ملائکه
    و سیاه بازی های روزهای جوونی خودشان را فراموش کرده اند
    همین افراد که حداقل در هر خانواده گراش هم هست کارها را خراب کرده اند
    مشکلات از همین افراد شروع میشه

    در اخر
    من هم مثل بقیه “حمایت میکنم” از حمید هیراد
    حمایت میکنم از شادی و شاد بودن که دوای هزاران درده
    حمایت میکنم از جوونهای گراش که هیچ سرگرمی ندارن

  12. فقط بلدن جلو کنسرت بگیرن تو این شهر ، شهری که أصلا تفریح نداره ، فقط سوار موتور ، و صحرا، بعضی ها رفتن استان گلسان شهر ترکمن اونجا حوضه قران راه انداختن اینا چه فایده برای شهر داره

  13. یعنی هزاران هزاااااار لاااااایک دختر گراشی??????
    حرف دل همه دخترارو زدی …گل گفتی عزیزم ?
    خواهشا یه فکری برا فرهنگ گراش بکنید …. تا مردمش دست از سر حرف زدن پشت سر این و اون و قضاوت بیجا دست بردارن?? هیچیم نیستن به جز هیچ و پوچ?

  14. سلام خیلی حرف دارم ولی اگه بنویسم بیشترشو حذف میکنن. امیدوارم به قول علی آخراش باشه و همه راحت بشیم ازدست این آدمهای به ظاهر خداپرست. افشین خان اگه نصف گراش مثل تو فکرمیکردن گراش میشد بهشت. درآخراز حمیدهیرادحمایت میکنم وتمام آهنگ هاشو عاشقانه گوش میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

24 نظر
scroll to top