بستن

۸ نفر سهمیه استخدامی اداره‌های گراش برای سال ۹۱

از میان ۷۴۹ نفر که در نهادهای گوناگون استان فارس استخدام می‌شوند سهم گراش ۸ نفر است.

امسال نیز همانند سال گذاشتن استانداری فارس برای استخدام متمرکز نیروهای پیمانی آگهی داده است. علاقه‌مندان استخدام برای آگاهی از شرایط استخدام می‌توانند تا ۱۲ خرداد به سایت استانداری به نشانی Farsp.ir مراجعه کنند. ثبت نام به صورت کاملاً الکترونیکی انجام شده و هزینه آن شش هزار تومان است. آزمون استخدامی ۲۶ خردادماه برگزار می‌شود.

به نوشته گریشنا سال گذشته ۱۰ نفر برای ادارات گوناگون شهرستان گراش اعلام نیاز شده بود. اما امسال از ۸ سهمیه گراش ۵ نفر به بنیاد شهید اختصاص دارد. یک نفر حسابدار، دو نفر کارشناس مطالعات اجتماعی، یک مددکار اجتماعی و یک کارشناس امور فرهنگی به پرسنل این اداره اضافه خواهد شد. یک نفر مسئول امور ثبت احوال برای اداره ثبت احوال و دو نفر کارشناس امور بهزیستی در بهزیستی دیگر نفرات مورد نیاز هستند. آگهی استخدام راFarsp-ir-Announcement می‌توانید بخوانید.

مهندس جعفر اژدری که سال گذشته در این این آزمون استخدامی شرکت کرده‌ است می‌گوید: «آزمون بسیار ساده بود و هر کسی با کمی مطالعه می‌تواند موفق شود. من به دلیل این که دانشجو بودم برای مصاحبه مراجعه نکردم اما دوستان دیگر از مصاحبه نیز راضی بودند و چند نفری در آستانه استخدام هستند.» بر اساس اعلام استانداری ﺻﺪ در ﺻﺪ اﺳﺘﺨﺪام ﺑﻪ داوﻃﻠﺒـﺎن ﺑـﻮﻣﻲ اﺳﺘﺎن اﺧﺘﺼﺎص دارد و  اوﻟﻮﻳﺖ اﻧﺘﺨﺎب داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﺎ ﺑﻮﻣﻲ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﻲ‌ﺑﺎﺷﺪ و در ﺻﻮرﺗﻲ ﻛﻪ داوﻃﻠﺐ ﺑـﻮﻣﻲ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﺣﺪ ﻧﺼﺎب ﻻزم ﺑﺮای ﻗﺒﻮﻟﻲ در آزﻣﻮن را ﻛﺴﺐ ﻧﻜﺮده ﺑﺎﺷﺪ، از داوﻃﻠﺒﺎن ﺑﻮﻣﻲ ﺳﺎﻳﺮ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن‌ﻫﺎی اﺳﺘﺎن در ﺻﻮرت ﺷﺮﻛﺖ در آزﻣﻮن ﻣﺮﺑﻮط ﺑﻪ آن ﻣﺤﻞ اﻧﺘﺨﺎب ﻣﻲ‌ﮔﺮدﻧﺪ.  ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﮔﺎن ﻧﻬﺎﻳﻲ ﻃﺒﻖ ﺳﻨﺪ رﺳﻤﻲ ﻣﺘﻌﻬﺪ ﺧﻮاﻫﻨﺪ ﺷﺪ ﺣﺪاﻗﻞ ﺑﻪ ﻣﺪت ۱۰ ﺳﺎل در ﻣﺤﻞ ﺟﻐﺮاﻓﻴﺎﻳﻲ ﻣﻮرد ﺗﻘﺎﺿﺎ ﺑﻪ ﻃﻮر ﺗﻤﺎم وﻗﺖ ﺧﺪﻣﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.

در شهرستان‌های همجوار ۴۸ نفر به کارمندان لارستان و ۱۹ نفر به کارمندان شهرستان خنج افزوده می‌شود. در شهرستان مهر ۲۶ نفر و در شهرستان لامرد ۲۱ نفر تقاضای استخدام اعلام شده است. با وجود تازه تاسیس بودن شهرستان گراش تنها ۸ نفر به کادر اداری این شهرستان افزوده می‌شود. همچنین ۳۴ نفر در اداره کل راه و شهرسازی لار استخدام می‌شوند. برای اداره راه و شهرسازی گراش که وضعیت مشخصی ندارد هیچ نیرویی استخدام نخواهد شد.

گزینه‌های دیگر استخدام

اما استخدام از طریق استانداری تنها گزینه موجود نیست. تامین اجتماعی در نظر دارد کل کشور ۵۷۷۷ نفر استخدام کند. البته این که این استخدام در کدام مناطق خواهد بود روز ۱۱ خرداد اعلام می‌شود. ثبت‌نام این آزمون از ۱۱ تا ۲۱ خرداد است و آزمون در ۲۵ خردادماه برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند به سایت تامین اجتماعی به نشانی tamin.ir مراجعه‌کنند.

اطلاعیه استخدام بانک صادرات نیز منتشر شده که ۸ نفر نیروی استخدامی برای لارستان در نظر گرفته شده است. البته در بخش استخدام سایت بانک صادرات اعلام شده است: “ضمن پوزش به اطلاع می رساند. جهت ایجاد هماهنگی های بیشتر برای برگزاری آزمون استخدامی بانک، تاریخ ثبت نام متعاقباً اعلام خواهد گردید.”

با توجه به حساسیت‌هایی که در گراش در مورد استحدام نیروی بومی وجود دارد باید دید چند نفر از این راه‌ها به سیستم اداری وارد خواهند شد. خوانندگان گریشنا اگر آگهی استخدامی مرتبط را مشاهده کردند ما را مطلع کنند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. البنه اگه گراشی ها و برگزارکنندگان آزمون نگویند که بومی شهرستان گراش فقط گراشی های عزیز می باشند و مناطق تابعه بومی محسوب نخواهند شد. بهتره حتما آدرستون رو شهر گراش بزنید!!!!

  2. یکی بره استخدامی های پارسال را پیگیری بکنه ببینه رفتن سرکار یا حالا حالا ها سرکارن تا بعد نوبت به استخدام جدید برسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top