هفت‌برکه: عصر چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ کارگاه آموزشی ساز دف با تدریس شریفه هاشمی در سالن اجتماعات فرهنگسرای آبشار اندیشه با حضور ۲۴ هنرجو در سطوح مبتدی، متوسطه و پیشرفته و جمعی از علاقه‌مندان به این ساز از گراش، لار، لطیفی و اوز و با همکاری فرهنگسرای آبشار اندیشه، موسسه‌ی فرهنگی هنری هفت‌برکه و آموزشگاه موسیقی رایگان گراش به مدت سه ساعت از ساعت ۱۶ الی ۱۹ برگزار شد.
‌‌‌

KargahDafnavazi14030330 6
‌از سری مباحث آموزشی در این کارگاه؛ تکنیک‌های گروه‌نوازی، نت‌خوانی و وزن‌خوانی، شناخت میزان نماها و مباحث تئوری مربوطه، اتودنوازی و درک ریتم، تحلیل ارزش زمانی نت در موسیقی، آشنایی با تیوپلت‌ها، ریز و ریتم، تکنیک‌های همنوازی با آهنگ، مقام‌ها و تاریخچه‌ی دف، نقش مترنوم و به کارگیری اصولی برای بازدهی بهتر در تمرین و اجرا بود.

شریفه هاشمی در مورد این کارگاه آموزشی در گفتگو با هفت‌برکه گفت: «استقبال خیلی خوب بود و تعدادی از کسانی که در این کارگاه شرکت کرده بودند هنرجوی ساز دف نبودند و از علاقه‌مندان به این ساز بودند که در این کارگاه با ساز دف آشنا شدند.

در پایان به هنرجویان شرکت‌کننده در این کارگاه آموزشی گواهی اعطای حضور داده شد. هاشمی گفت: «گواهی حضوری که به شرکت‌کنندگان در این کارگاه آموزش اعطا شد با مجوز اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش بود.»

شریفه هاشمی چندین سال است ساز دف را آموزش می‌دهد و سرپرست گروه موسیقی دف‌نوازی برشید در گراش است و همچنین در آموزشگاه موسیقی استاد رایگان گراش، آموزشگاه نیستان لارستان و نیز در آموزشگاه آرسیس شهر اوز به علاقه‌مندان ساز دف آموزش می‌دهد. هاشمی چندین کنسرت هنرجویی و حرفه‌ای ساز دف را در گراش بر روی صحنه‌ی اجرا برده است.