بستن

نجات کوهنورد سقوط‌کرده با بالگرد امدادی

هفت‌برکه: کوه‌نوردیِ احمد بهزادی در کوه‌های تنگ لاغر منجر به سقوط و آسیب‌دیدگیِ او شد، اما با تلاش نیروهای اورژانس و تیم عملیات کوهستان هلال‌احمر و همچنین مهارت خلبان هلیکوپتر امدادی لار، او به بیمارستان گراش منتقل شد. حال عمومی‌‌ بهزادی خوب است.

به گزارش هفت‌برکه، ناصر دلخوش، سرپرست اورژانس ۱۱۵ گراش، در مورد این حادثه گفت: «امروز جمعه، ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ گزارشی مبنی بر سقوط از کوه به نیروهای اورژانس اعلام شد. مردی ۴۸ساله با هدف کوه‌نوردی در کوه‌های تنگ لاغر مشغول گذران وقت بوده که دچار حادثه می‌شود. او در اثر این سقوط، دچار شکستگی پای راست و شکستگی دو مهره‌ی کمر می‌شود. اما با اقدامات به موقع امدادگران، مصدوم از این اتفاق نجات پیدا کرد.»

دلخوش در ادامه می‌گوید: «قبل از ظهر امروز خبر سقوط از کوه در حوالی کوه لاغر به ما اعلام شد و ما بلافاصله عملیات را آغاز کردیم و با تماسی که با هلال‌ احمر برای همکاری در این عملیات داشتیم، تیم عملیات کوهستان هلال‌ احمر و نیروهای مردمی نیز به محل اعزام شدند. اما با توجه به صعب‌العبور بودن محل حادثه، برای انتقال مصدوم به هلیکوپتر نیاز بود که با هماهنگی انجام شده و درخواست کمک، بالگرد امدادی لار نیز به ما پیوست. تبحر خلبان بالگرد در این حادثه و فرود ماهرانه‌ی او در قله‌ی کوه برای انتقال مصدوم جای قدردانی دارد. این بالگرد در زمین چمن هلال‌ احمر به زمین نشست و از آنجا مصدوم با آمبولانس ۱۱۵ به بیمارستان امیرالمومنین(ع) گراش انتقال یافت.»

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان گراش، محمد شکاری، رئیس این جمعیت گفت: «ساعت ۱۲ ظهر طی تماس تلفنی از سوی مرکز کنترل فوریت‌های پیش‌بیمارستانی اورژانس گراش مبنی‌ بر سقوط از ارتفاع و صدمه دیدن آقای ۴۸ساله در یکی از کوهای بخش مرکزی شهرستان گراش موسوم به «تنگ لاغر»، پس از هماهنگی با مرکز کنترل عملیات استان فارس(EOC) سریعاً یک تیم عملیاتی کوهستان از جمعیت هلال احمر شهرستان گراش به محل حادثه اعزام شد.»

شکاری با بیان این که نیروهای هلال احمر پس از پیمایش مسیر ۲ ساعته به مصدوم دست یافتند، افزود: «مصدوم که از ناحیه پا و سر دچار شکستگی شده بود پس از انجام اقدامات اولیه امدادی، به کمک چند تن از هم‌نوردانِ محلی به مکانی امن منتقل شد و سپس مصدوم به دلیل صعب‌العبور بودن مسیر با بالگرد امدادی به مرکز درمانی امیرالمومنین(ع) انتقال داده شد.»

ناصر دلخوش، سرپرست اورژانس ۱۱۵ گراش، خبر داد: «البته این تنها حادثه‌ی صبح امروز نبود. صبح امروز هم گزارش یک تصادف در گراش را داشتیم که دو مصدوم آن به بیمارستان منتقل شدند و همچنین تصادفی دیگر در جاده فداغ به بیرم داشتیم که این حادثه نیز سه مصدوم برداشت. با درخواست کمک از اورژانس بیرم، دو مصدوم به بیمارستان بیرم منتقل شدند و یک مصدوم نیز از طریق پایگاه فداغ به بیمارستان گراش انتقال یافت.»

خبر به زبان انگلیسی

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

  1. عرض سلام و خسته نباشید دارم خدمت زحمتکشان رسانه هفت برکه. عرض تقدیر و تشکر دارم خدمت سروران تیم هلال احمر و همچنین کوهنوردان محلی که با حضور به موقع خودشون در گرمای طاقت فرسا و در شیب صعب العبور برگی دیگر از فداکاری مثال زدنی خودشون رو در نجات یک فرد مصدوم رقم زدند. بنده برادر مصدوم هستم.و از نزدیک شاهد مرحله به مرحله تلاش عزیزان بودم که به نوعی میتونست یک کلاس آموزشی برای نجات در کوهستان باشه. تشکر و قدرانی از دکتر دلخوش عزیز که هماهنگی سریع رو برای اعزام هلیکوپتر انجام دادن و با حضور خودشون در صحنه که وظیفه سازمانی ایشون نبود بر مراحل کار نظارت کردند. از خلبانهای محترم که ریسک فرود در کمترین جای هموار رو به جان خریدند. از کل عزیزان کمال تشکر رو دارم و از خدای منان اجر و توفیق روزافزون براشون مسئلت دارم.

  2. باسلام ادمین جان خبر تصادف جاده بیرم رو اشتباه نوشتی راننده موتور اردی بوده و راننده ماشین اهل خلیلی تصادف در جاده خلیلی بوده (نزدیک لب اشکن) که برخورد موتور با ماشین بوده و راننده موتور و خانمش هر دو به بیمارستان گراش منتقل میشن پای چپ راننده موتور دکترهای گراش مجبور میشن قطع کنن و خانمش هم توسط بالگرد به بیمارستان نمازی شیراز منتقل میشه من خبر رو به ادمین رسوندم ولی این جور که معلومه ادمین سایت و کانال گریشنا زیاد رغبتی به منتشر کردن خبرهای ارد نداره چون الان نزدیک ۵ یا ۶ روز میگذره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top