بستن

تحقیقات جدید برای ریشه‌یابی مدل موی آلمانی

آوریل نیوز: چند وقت پیش داشتم به این موضوع فکر می کردم که این مدل موی «آلمانی» که خیلی از بچه‌ها و جوان‌ها روی سرشان پیاده می‌کنند از کجا آمده؟ آیا واقعاً از آلمان آمده؟ یا نکند مثل قضیه پترس که معلوم شد اصلاً پترسی وجود نداشته که انگشت شست مبارکش را در سد فرو کند، این قضیه هم فرمالیته باشد؟ این شد که تصمیم گرفتم در این باره تحقیقی کنم که نتایج این تحقیق در زیر آمده است:
در روند مطالعاتی ام درباره این موضوع به این نتیجه رسیدم که نه تنها مدل موی آلمانی بلکه شان نزول قریب به اتفاق مدل‌های سر و صورت، از یک شخصیت بر می خیزد و آن کسی نیست جز بزرگ مرد ناز آلمان «هیتلر».
اصلاً شما فکر می کنید «آلمان نازی» از کجا بوجود آمد؟ نقل است که کلارا، مادر هیتلر، موهای آدولف را قارچی کوتاه کرده بود و چون این مدل مو به صورتش می‌آمد و خوشکل محله شده بود، پدرش دست نوازش بر سرش می کشید و او را ناز می‌کرد. و در بعضی از منابع هم آمده است که پدرش او را نازی صدا می‌کرد. این شد که آدولف که تا قبل از این اتفاق به خاطر قیافه زمختش مورد تمسخر دوستانش من جمله بنیتو، دوست ایتالیایی‌اش، قرار گرفته بود، چهل سال بعد بزرگترین امپراتوری دنیا را به خاطر آن عقده‌های دوران کودکی‌اش آلمان نازی می‌نامد.

و در همان اوان بود که هیتلر با الهام گرفتن از مدل قارچی، مدل افسری را که به لحاظ ظاهر بسیار نزدیک به قارچی بود را ابداع می کند و به افسران عالی رتبه ارتش خود دستور می دهد که به منظور گرفتن دور موی سرجوخه ها از این مدل مو استفاده کنند.

اخیراً شبکه تلوزیونی ZDF از واقعیتی پرده برداشت که تعجب تمام تحلیل گران سیاسی و نظامی دنیا را در پی داشت. در بخشی از مستندی با نام  Hitler’s Secret Power که از این شبکه پخش شد تصاویری افشا شد که در آن سربازان ارتش هیتلر با موهای عجیب و غریب به منطقه مورد نظر یورش می بردند و سربازان دشمن به محض دیدن این قیافه ها “کپ” می کردند و می افتادند. بعدها این مدل موها به کپ معروف شد.

یا در بحث هولوکاست هم این پیراستگی هیتلر به چشم می خورد. برخی مورخان از هولوکاست با عنوان بزرگترین بُلوف دنیای معاصر یاد می‌کنند و معتقدند که شش میلیون یهودی در کوره سوزانده نشده اند بلکه هیتلر به خاطر ذات زیبایی پرستی‌اش، بر روی صورت این شش میلیون آدم «شمع انداخته» است تا بتواند با برداشتن موهای زاید روی گونه‌ها، ادای دین خود را نسبت به مردم هم عصر خود ابراز بدارد. و برای همین است که ما اساس نظریه هولوکاست را اصلاً قبول نداریم.
پیرو همین اتفاقات بود که دوست دوران کودکی هیتلر یعنی بنیتو موسولینی با دیدن صحنه های قدرت نمایی هیتلر به چه کنم چه کنم افتاد. او به این نکته پی برده بود که مهمترین علت اقتدار هیتلر توجه به امر سیرت زیبا است.این شد که مکتب فاشیسم را در سال ۱۹۱۹ بنیان گذاری کرد.
و همینطور که می دانید، «فشن» شکل تغییر یافته‌ی کلمه ی فاشیسم است. نشان به این نشان که معروف‌ترین مدل موی فشن یعنی Mo برگرفته از ابتدای نام موسولینی است.
اما اگر از همه ی این مسائل بگذریم، از سبیل هیتلری نمی‌توان گذشت. گفته می‌شود او این نوع سبیل را از چارلی چاپلین الهام گرفته است. اما هیتلر معتقد بود که اولین بار پدر جد او از این نوع سبیل استفاده کرده و مدارک آن هم موجود است. که چاپلین البته این مدارک هیتلر را جعل سند و فوتوشاپ می دانست. سر این دعواها چاپلین برای احقاق حق از دست رفته خود فیلم «دیکتاتور بزرگ» را علیه هیتلر ساخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top