هفت‌برکه: غزل فتاحی، کماندار نونهال گراشی، با به دست آوردن نائب قهرمانی مسابقات انتخابی تیم ملی کامپوند دختران، عضو تیم ملی تیر و کمان کشور شد. غزل فتاحی ۱۲ سال دارد و چهار سال از فعالیت او در این رشته می‌گذرد.

به گزارش هفت‌برکه به نقل از روابط عمومی اداره‌ی ورزش و جوانان، مسابقات انتخابی تیم ملی تیروکمان در رده سنی نونهالان و نوجوانان شانزدهم تیرماه با حضور ۸۸ شرکت‌کننده از تمامی استان‌های کشور در مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. غزل فتاحی، کماندار نونهال باشگاه کیان گراش، مقام دوم این دوره از رقابت‌ها را از آن خود کرد و به اردوی تیم ملی نونهالان در رشته تیراندازی با کمان ماده کامپوند دعوت شد.

14010419 Ghazal Fattahi Kaman

به گزارش سایت فدراسیون تیراندازی در مسابقات انتخابی رده سنی نونهالان و نوجوانان رشته کامپوند بانوان، نگار محمدی، غزل فتاحی و آرشیدا پیران مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند. 

خانم فعلی، معاون امور بانوان اداره‌ی ورزش و جوانان گراش، مادر غزل است. او می‌گوید: «از کودکی متوجه شاخصه‌ی تمرکز ذهن و عضله در او شده بودیم. با توجه به استعدادی که در او دیدیم تحقیق کردیم که بین رشته‌های المپیکی فعال در گراش، کدام یک با این خصیصه و فیزیک بدنی او مرتبط است که هم جا برای پیشرفت داشته باشد و هم مربی مجرب و کاربلد داشته باشد و در نهایت از بین رشته‌های فعال، تیروکمان را انتخاب کردیم.»

فعلی در مورد سابقه غزل می‌گوید: «غزل از سال ۹۷ عضو باشگاه تیروکمان کیان شد و پس از یک هفته بازدید از تمرینات او متوجه علاقه‌مندی فرزندمان به این رشته شدیم. جو صمیمانه و مدیریت دلسوزانه مربی باشگاه، آقای سعید محمدی، که واقعا با از خودگذشتگی وقتشان را صرف آموزش به شاگردانشان کردند، علاقه او را به این ورزش بیشتر کرد و تاکنون به صورت منظم و حرفه‌ای مشغول به تمرین در این رشته است.»

سعید محمدی، مربی باشگاه کیان، گفت: «تنها مدال استان فارس از این رقابت‌ها را گراشی‌ها به دست آوردند که این بیانگر پتانسیل بالای این رشته در گراش است. اما این پایان ماجرا نیست. تیم ما امسال در رده بزرگسالان نیز برنامه راهبردی هدفمندی چه در بخش آقایان و چه در بخش بانوان تدوین کرده است که مستلزم حمایت مالی مسئولین شهرستان و حتی بخش خصوصی است تا در رده بزرگسالان هم بتوانیم شاهد موفقیت کماندارانمان در مسابقات انتخابی تیم ملی باشیم.»

او در خصوص پیگیری برای گرفتن مجوز باشگاه تیروکمان کیان، ادامه داد: «تمامی مراحل انجام شده است و پرونده به امور باشگاه‌های اداره کل ورزش و جوانان ارسال شده است. روز مسابقه بنده شخصا با رئیس فدراسیون، آقای شعبانی بهار درباره این موضوع صحبت کردم. قرار بر این شد دبیر فدراسیون پیگیر این موضوع باشند. هر چند این پیگیری‌ها وظیفه‌ی مسئولان هیات استان است.»

محمدی در پایان گفت: «از جناب آقای عبدالحمید نادرپور، مدیریت محترم دفتر هواپیمایی نسیم بهشت ایرانیان، بابت حمایت همه‌جانبه و پیگیری‌های جناب آقای محسن افشار، رییس محترم اداره ورزش و جوانان، جهت اعزام این ورزشکار به محل مسابقه، کمال تشکر را دارم.»

14010419 Tir o Kaman