بستن

شلوغی نوروزی جاده‌های جنوب فارس

هفت‌‌برکه: نوروز ۱۴۰۰ تردد در جاده‌های جنوب استان فارس نسبت به سال گذشته ۱۴۵ درصد افزایش داشته است. 

به گزارش روابط عمومى اداره کل راه و شهرسازى لارستان ، مهندس حسن شبانى مدیرکل راه و شهرسازى لارستان آمار تجمیعى تردد هاى نوروزى در محور هاى حوزه استحفاظى این اداره کل را تشریح کرد:طبق آمار سامانه تردد شمار مرکز مدیریت راه‌های این اداره کل، از ابتدای طرح نوروزی امسال  یک میلیون و ۷۲۹ هزار وسیله نقیله از محورهای حوزه استحفاظی تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۱۴۵ درصد افزایش داشته است.

شبانی با اشاره آمار سال‌های گذشته گفت: این آمار توسط دستگاه های تردد شمار به صورت یکپارچه در سامانه کشوری ثبت شده است. در نوروز سال گذشته ۷۰۳  هزار تردد و در نوروز ۹۸ و قبل از شیوع ویروس کرونا میزان ترددها برای سفرهای نوروزی ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار خودرو می‌باشد که مقایسه آمار‌های سه سال نشان دهنده آن است که نوروز سال ۹۹ و در زمان آغاز همه گیری کرونا میزان تردد نسبت به سال قبل یعنی سال ۹۸ به یک سوم کاهش پیدا کرده ولیکن امسال علی رغم توصیه های صورت گرفته با افزایش تردد در محورها مواجه بوده‌ایم.

وی همچنین خاطر نشان کرد : از آنجایی که که میزان تردد های نوروز۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال گذشته ۱۴۵ درصد افزایش یافته است اما میزان فوتی‌های ناشی از تصادفات در جاده ها نیز ۳۳ درصد نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

شبانی درباره نیروهای فعال اداره کل گفت: «راهداران بنا بر رسالت اصلی خود برای ارتقای ایمنی تردد در جاده‌ها، طبق روال هر ساله ۱۹۶ راهدار در قالب ۴۲ خودرو از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ٩٩ لغایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ به صورت شبانه روزى در حال خدمت‌رسانى بوده‌اند.»

اداره کل راه و شهرسازی لارستان جاده‌های شش شهرستان لارستان، گراش، اوز، خنج،‌ لامرد و مهر را مدیریت می‌کند.

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top