هفت‌برکه: محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش، در جلسه‌ای از اعضا و گروه برگزاری همایش هشتمین آفتاب حمایت و قدردانی کرد.

به گزارش هفت‌برکه، دوشنبه سی‌ام خردادماه ۱۴۰۱، گروه برگزاری همایش هشتمین آفتاب به دعوت فرمانداری با اهدای لوحی از سوی طاهرزاده، فرماندار گراش، تقدیر شدند.

ravayat aftab3

فرماندار گراش: سال آینده همایش قوی‌تر و گسترده‌تر خواهد بود

طاهرزاده با وعده‌ی همکاری فرمانداری برای پربارتر و گسترده‌تر شدن همایش رضوی در سال‌های آینده گفت: «ما به صورت خاص و ویژه به شما خسته نباشید می‌گوییم که مخلصانه کار کردید و همایشی را در خور شان این شهر و در حد ارادتتان به آقا امام رضا(ع) برگزار کردید. تحسین، تقدیر و تشکر می‌کنم و این را عرض می‌کنم اگر من زنده بودم و سال دیگر بودم، لازم می‌بینم هماهنگی قبلی انجام شود که جلسه پربارتر و در سطح استان قوی‌تر و یک دایره‌ی شمول گسترده‌تری داشته باشد.»

او با بیان این موضوع که برگزاری چنین همایش‌هایی به جربزه و توانایی نیاز دارد، ادامه داد: «این برنامه را خیلی پربار دیدم. باید به تک‌تک شما خسته نباشید گفت. احسنت گفت. اجر شما با آقا امام رضا(ع) باشد و ما را دعا کنید که در جایگاهی که هستیم به برکت امام رضا(ع) و نفس پاک شما دوستان خدا، موفق باشیم. کلیت این کار، خدمت به اهل بیت(ع) است. در این وضعیت بد فرهنگی، هجمه‌ها و جنگ روانی دشمن، ماهواره‌ها و فضای مجازی، انجام چنین کارهایی جرات و جسارت می‌خواهد، در واقع عرضه می‌خواهد که آدم دلش را بزند به دریا و یک هفته چنین برنامه و مراسمی برگزار کند. نه تنها ما باید تقدیر و تشکر کنیم، دولت هم باید پای کار باشد. دستانتان را هم باید ببوسیم و از تمام برنامه‌های شما که در راستای تبلیغ شعائر اهل بیت(ع)، دین و مذهب است، قاطعانه حمایت می‌کنیم. هرجا نیاز به حضور ما و مجموعه فرمانداری بود بفرمایید ما پای کار شما هستیم و اگر شما کار کنید، ما به قدر وسعمان قدردان حرکت فرهنگی، اسلامی، دینی و تبلیغی شما هستیم.»

شامحمدی: ملی شدن جشنواره رضوی تسریع شود

محمدعلی شامحمدی، مدیر عامل کانون فرهنگی و مذهبی روایت آفتاب و نماینده شبکه رضوی، نیز با ابراز امیدواری از همکاری و حسن نیت فرماندار نسبت به برگزاری همایش رضوی، گفت: «عملکرد شما نشات‌گرفته از روحیه‌ی فرهنگی، هنری و مردم‌داری شما است و از حمایت شما تشکر می‌کنم. ما دو خواسته داشتیم که توقع داریم در این دو مورد نیز ما را حمایت کنید. اولین درخواست، همکاری شما برای طرح ملی شدن جشنواره رضوی است. ما این پیشنهاد را یک سال پیش به صورت نامه‌ی مکتوب به آقای حسین‌زاده، نماینده‌ی مردم در مجلس، هم دادیم و چند بار نیز پیگیری کردیم و توقع داریم از طرف فرماندار هم این پیگیری‌ها صورت بگیرد که روند ملی شدن جشنواره تسریع شود. و درخواست دوم ما، نامگذاری یکی از خیابان‌ها و میادین شهر به نام امام رضا(ع) است.»

شامحمدی با اشاره به این موضوع که دنبال راهکاری برای بهتر برگزار کردن این جشنواره هستیم، اضافه کرد: «در این جلسه، آقای رستم‌پور، دبیر اجرایی همایش امام رضا(ع)، سید مجتبی معصومی، عضو هیات موسس و هیات مدیره برنامه و عضو هیات امنا حسینیه ابوالفضل(ع)، عبدالحسین یوسفی، اکبر خیلتاش، محمدرضا وفایی‌فرد و علیرضا حسن‌نژاد، همکاران ما در برپایی همایش از سال ۹۳ تاکنون با ما همراه هستند. به جز افراد حاضر، من از هیات امنا جشنواره رضوی و تک‌تک افرادی که ما را در برگزاری این همایش یاری کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم. و از فرماندار محترم می‌خواهم اگر راهکاری دارند، بفرمایند تا در سال‌های بعد لحاظ شود. امیدواریم با حمایت الله و شما این کار را با جدیت به پیش ببریم و برنامه‌ای در شان و منزلت آقا علی بن موسی الرضا(ع) باشد.»

رستم‌پور: ۲۵۰ نفر در برگزاری همایش و جشنواره رضوی همکاری داشتند

محمد رستم‌پور، دبیر اجرایی این همایش، نیز با بیان این که حدود ۲۵۰ نفر به عنوان عضو شبکه جوانان رضوی در اجرای همایش با ما همکاری دارند، گفت: «در این شبکه، حداقل هفتاد تا هشتاد نفر عضو جوان در قسمت برادران و پنجاه نفر در بخش خواهران و هفتاد نفر نوجوان داریم که عضو گروه سرود ما هستند و سرود ما هم زیر مجموعه شبکه جوانان و نوجوانان رضوی است که در مجموع دویست و پنجاه نفر عضو این گروه هستند. ما در زمینه فرهنگی و هنری کار می‌کنیم. نیروهایی که ما داریم هر کدامشان در زمینه‌های مختلف بر حسب پتانسیل‌هایی که دارند در شهر کار می‌کنند. شبکه جوانان رضوی گراش در طول سال کارهای بزرگی در سطح شهرستان و استان انجام می‌دهد. برای من و بچه‌های شبکه جوانان رضوی جای خوشحالی است که طی چندین سالی که فعالیت داریم، این اولین بار است که مسئولین شهر به این همایش بها داده و از ما قدردانی می‌کنند.»

او با ابراز گلایه‌مندی به هجمه‌هایی که گروه برگزار‌کننده همایش هر سال با آن روبه‌رو هستند، گفت: «من آمدم که بیشتر گله‌مند باشم. گله‌مند از اداراتی که این هجمه‌ها را مدیریت می‌کنند و توقع داریم که این مساله به آن‌ها گوشزد شود که امام رضا(ع) را حداقل سیاسی نکنند.»

فرماندار گراش نیز در جواب به او با بیان این که هیچ توجهی به حواشی ندارد، عنوان کرد: «قرار نیست حواشی ما را از ادامه کار و خدمت به اهل بیت(ع) و خدمت به نظام جمهوری اسلامی و ائمه دور کند. ناملایمات را باید تحمل کنید. بروز این ناملایمات بخشی از آن بی‌تدبیری است. امکان ندارد که ما به این شکل بتوانیم موفق باشیم. لذا من اصلا قبول نمی‌کنم. و خودم را به شکلی سپر بلا قرار می‌دهم. ما باید یاد بگیریم بین قاصر و مقصر تفاوت قائل شویم. بین کسانی که سو نیت و حسن نیت دارند، تفاوت قائل شویم.»

فرماندار گراش گفت: «بین کسی که در راستای شغلش کاری را انجام می‌دهد و دنبال ارتقا شخصی است، نباید همه چیز را به هم ببافیم و همه چیز را خراب کنیم. من قبول ندارم. من خودم در کارهای فرهنگی ید طولایی دارم و معتقدم متاسفانه هجمه و ناملایمات نسبت به این بخش زیاد است. اگر این اتفاقات نبود ما این قدر مشکلات فرهنگی نداشتیم. بالای هفت، هشت اداره اگر بیایند پای کار، متولی امور فرهنگی هستند اما ما همچنان بزرگترین مشکل مملکت‌مان، مشکل فرهنگی است. ادعای اسلام و دین و شیعه امیرالمومنین(ع) را داریم ولی مشکلات فرهنگی ما واقعا زیاد است. لذا باید یاد بگیریم، هر کسی گناهش گردن خودش است و قرار نیست هر چیزی را به هم بپیچانیم و نادیده بگیریم.»

در پایان به پاس حمایت‌های فرماندار، کانون فرهنگی مذهبی روایت آفتاب نیز هدیه‌ای به رسم یادبود به فرماندار شهرستان گراش اهدا کرد.