هفت‌برکه: فصل امتحانات و مدارس به پایان رسید و با شروع تابستان، برنامه‌ریزی‌ها برای پر کردن اوقات فراغت آغاز شد. کانون‌ها و مراکز آموزشی در تدارک برای برگزاری کلاس‌های تابستانی، آماده ثبت‌نام متقاضیان شرکت در این کلاس‌ها هستند.

نام کانون یادآور کلاس‌های تابستانی است. آموزش و پرورش علاوه بر برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های متنوعی که دارد، خبر از برگزاری کلاس‌های تابستانه در پایگاه‌های ثابت خود، کانون فرهنگی تربیتی پسرانه آینده‌سازان و دخترانه حضرت معصومه(س) و همچنین  سه دارالقرآن در گراش، ارد و فداغ می‌دهد. خیلی‌ها هم واژه «کانون» را با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می‌شناسند که در حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی کلاس و کارگاه‌هایی در طول سال و به ویژه تابستان فعال است.

kanon tabestan 1403 4

برنامه‌های تابستانه آموزش و پروش 

به گزارش هفت‌برکه، مجتبی بنی‌اسدی، روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان گراش، می‌گوید: «روابط عمومی آموزش و پرورش گراش در تابستان پیش رو، دو حوزه «آموزشی» و «پرورشی و تربیت‌بدنی» برنامه‌های مختلفی را برای دانش‌آموزان درنظر دارد. بخشی از این برنامه‌ها طبق دستورالعمل‌های استانی و وزارتی و برخی دیگر نیز ابتکاری است. در حوزه آموزش، یکی از دوره‌هایی که در تابستان برگزار خواهد شد، دوره‌ی دوزبانه است. دوزبانگی یعنی نوآموز بتواند مانند زبان مادری، زبان دیگری را نیز بیاموزد و تسلط کافی داشته و بتواند مانند زبان مادری به‌راحتی به آن زبان صحبت کند.»

او ادامه می‌دهد: «نوآموزانی که دوره‌ی کودکستان را نگذرانده‌اند یا نوآموزانی که در دوره‌هایی بوده‌اند که عنوان رسمی کودکستان را نداشته‌، باید این دوره‌ را پیش از ورود به دبستان بگذرانند. زمان این دوره در مردادماه یا شهریور به مدت ۴۵ روز به طور متمرکز در برخی مدارس گراش، ارد و فداغ برگزار خواهد شد. جزییات بیشتر این و مکان برگزاری کلاس‌های دوزبانه از طریق کانال‌های ارتباطی آموزش و پرورش اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

بنی‌اسدی می‌گوید: «برای دانش‌آموزان متوسطه یک و دو کلاس‌های «نوبت مردادماه» برگزار خواهد شد. پایگاه کلاس نوبت مرداد با توجه به حضور دانش‌‌آموز متقاضی تشکیل می‌شود. این پایگاه معمولاً ویژه‌ی متوسطه یک برگزار خواهد شد و بعد از کلاس‌های تیرماه در مرداد امتحان گرفته می‌شود. در واقع دانش‌آموز برای نمره قبولی تابستان دو فرصت دارد. فرصت اول کلاس به اضافه آزمون و فرصت دوم فقط آزمون شهریور. ما توصیه می‌کنیم که دانش‌آموزان حتماً در نوبت مردادماه شرکت کنند تا اگر قبولی نیاوردند، یک فرصت دیگر برای جبران داشته باشند.»

او با این خبر که در حوزه‌ی پرورشی و تربیت‌بدنی به دلیل گستردگی حوزه فعالیت، اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان با برنامه‌های متنوعی پر خواهد شد، گفت: «ما پایگاه‌های ثابت کلاس‌های تابستانه داریم که در کانون‌های فرهنگی ترتیبی پسرانه آینده‌سازان و دخترانه حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد. کلاس‌های آموزشی فرهنگی و هنری در موضوعات و رشته‌های مختلف در حال برنامه‌ریزی است و به محض آماده شدن، برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اطلاع‌رسانی خواهد شد. همچنین سه دارالقرآن فعال نیز در آموزش و پرورش شهرستان گراش داریم. دارالقرآن امام هادی(ع) در گراش، دارالقرآن امام محمد باقر(ع) در ارد و دارالقرآن‌ امام هادی(ع) در فداغ با برنامه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی با محوریت کلاس‌های قرآنی ویژه‌ی دانش‌آموزان در تابستان برگزار خواهد شد.»

او در ادامه گفت: «همچنین ما پایگاه‌های درون‌مدرسه‌ای نیز داریم. اگر مدرسه‌ای اعلام آمادگی کند، می‌تواند ویژه‌ی دانش‌آموزان مدرسه‌ی خودش با هماهنگی اداره، کلاس‌های فوق‌برنامه فرهنگی، هنری، تربیت‌بدنی و ورزشی را برگزار کند.اطلاعیه ثبت‌نام از طریق کانال آموزش و پرورش و گروه‌های مدارس اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

kanon tabestan 1403 2

کانون فرهنگی تربیتی حضرت معصومه(س) در بلوار کوثر

کانون فرهنگی تربیتی حضرت معصومه ویژه دختران در کمربندی و در بلوار کوثر قرار دارد. این کانون در طول سال فعالیت دارد و مجری و متولی همایش‌، جشن و برنامه‌های متنوع و ابتکاری از جمله جشن تکلیف منسجم دختران شهرستان، جشنواره حافظ‌خوانی مقطع ابتدایی، کارگاه‌های تربیتی و آموزشی ویژه مربیان و والدین دانش‌آموزان، برگزاری نشست‌های صمیمی ویژه دختران مقطع متوسطه ۱ و ۲ با حضور اساتید و کارشناسان سطح شهرستان و کشور، جشنواره‌های فرهنگی و هنری دست‌سازه‌، همایش بچه‌های بهشت، طرح کتابگردانی در مدارس و برگزاری مسابقه کتابخوانی، جنگ جوانه‌ها و… بوده است. معصومه بهمنی، مدیر کانون حضرت معصومه(س)، می‌گوید: «امسال نیز به روال سال‌های گذشته ما در تدارک کلاس‌های تابستانه در رشته‌های مختلف از جمله کلاس‌های فن بیان و مجری‌گری، خوشنویسی، نقاشی و طراحی، خلاقیت، خیاطی و … هستیم که پوستر و فراخوان کلاس‌ها را به زودی منتشر خواهیم کرد.»

kanon tabestan 1403 2 1

کانون فرهنگی و تربیتی آینده‌سازان در بلوار سپاه

برای رفتن به کانون فرهنگی تربیتی آینده‌سازان ویژه پسران و ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانه باید به بلوار سپاه، جنب مجتمع سیمرغ، سر بزنید. محمد محمدی، مدیر کانون آینده‌سازان پسرانه گراش می‌گوید: «ما در تدارک برگزاری حدود ۵۰ کلاس در زمینه‌های فرهنگی، ورزشی، هنری، آموزشی، ادبی، فنی و حرفه‌ای هستیم و به محض اتمام برنامه‌ریزی، لیست کلاس‌ها و ساعت و روز برگزاری آن را اعلام خواهیم کرد تا علاقه‌مندان به کلاس‌های تابستانی بتوانند از این کلاس‌ها استفاده کنند.»

دارالقرآن امام هادی(ع) در گراش و ارد و دارالقرآن امام محمد باقر(ع) در فداغ

نجیمه قلی‌زاده، مدیر دارالقرآن امام هادی گراش است. این دارالقرآن در اداره آموزش و پروزش مستقر است و برای ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانه در این دارالقرآن باید به این اداره مراجعه کنید.

حسن طاهری، مدیر دارالقرآن امام هادی(ع) فداغ نیز از نداشتن محل دارالقرآن گلایه داشت و گفت: «در این چند سالی که فعالیت داشته‌ایم هر سال در مکانی مستقر شده‌ایم و امسال نیز برای برگزاری کلاس‌های تابستانه در مدرسه یا مسجدی مستقر خواهیم شد.»

حمیدرضا کارگرفرد، مدیر دارالقرآن ارد است. تلاش ما برای تماس با ایشان بی‌ثمر ماند.

kanon tabestan 1403 3

کانون پرورش فکری در شهرک فرهنگیان

ثبت‌نام در کلاس‌های تابستانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز آغاز شده است. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های فرهنگی؛ کتابخوانی، نمایش خلاق، قصه، کاردستی و … هنری؛ نقاشی، خوشنویسی، سفال، سرود و … ادبی؛ کارگاه شعر و داستان ، نوشتن خلاق و … علمی؛ نجوم، روباتیک، هوش مصنوعی و … دینی؛ آشنایی با قرآن، احادیث، نهج البلاغه، احکام و … آماده پذیرش هنرجو است. این کلاس‌ها از تیرماه آغاز خواهد شد.

زینب کوزلی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، می‌گوید: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گراش امسال با شعار «تابستونتو بساز» در کنار کارگاه‌های هنری تخصصی، بسته فرهنگی برای هرگروه سنی در نظر گرفته است. این بسته‌های فرهنگی شامل حضور در سه کارگاه می‌شود. بسته آشنا برای گروه سنی ۴ الی ۶ سال، بسته برنا برای گروه سنی ۷ الی ۹ سال، بسته پویا برای گروه سنی ۹ الی ۱۱ سال و بسته فرهنگی مانا برای گروه سنی ۱۱ الی ۱۵ سال است. این بسته‌ها متناسب با گروه سنی اعضا طراحی شده است که شامل سه فعالیت فرهنگی می‌شود که با قیمت ۱۰۰ هزار تومان ارائه می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «کارگاه‌های تخصصی شهریه‌ای، هر کارگاه هزینه‌ای مجزا دارد. جهت استفاده از این بسته‌های فرهنگی می‌بایست اعضا در کانون عضویت داشته باشند. این بسته‌ها شامل برنامه‌های فرهنگی و تربیتی است. شنبه و چهارشنبه اعضای پسر ساعت ۱۵ تا ۱۹ و اعضای دختر دوشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنج شنبه ساعت ۹ تا ۱۲ و نوجوانان دختر یکشنبه و سه شنبه ساعت ۹ تا ۱۲ می‌توانند در این کلاس و کارگاه‌ها در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شرکت کنند.»

کوزلی در پایان می‌گوید: «خوشبختانه تا الان میزان استقبال خوب بوده است. امسال تفاوتی که نسبت به سال‌های قبل داریم این است که از مربیان آزاد هم استفاده کردیم. چند هنر جدید از جمله موسیقی و مربی جدید به کانون اضافه شده است و امیدوارم باز هم استقبال بیشتر شود. متقاضیان شرکت در کلاس‌ها برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۷۴۲۶۳۶۸۳ در تماس باشند.»

14030331 Kanoon scaled