هفت‌برکه: مسئولین خط انتقال نفت در تلمبه‌خانه شماره ۴ فداغ قول دادند تا ۴۰ نفر نیروی بومی را استخدام کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش پنجشنبه ۲۴ خردادماه ۱۴۰۳، محمود طاهرزاده از پروژه تلمبه‌خانه شماره ۴ طرح انتقال نفت گوره به جاسک در روستای فداغ این شهرستان بازدید کرد.

فرماندار گراش گفت: بر اساس تاکید وزیر نفت در مورد انجام مسئولیت‌های اجتماعی پروژه‌های نفت، این وزارتخانه باید در قبال اجرای پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک در این شهرستان، به این مهم عمل کند.

فرماندار گراش با اشاره به اینکه تاکنون این شهرستان نهایت همکاری را با مجموعه نفت و اجرای پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک داشته است، گفت: این پروژه مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین پروژه‌ نفت کشور است که می‌تواند دغدغه صادرات نفت کشور به کشورهای دنیا را برطرف کند.

وی با اشاره به عبور پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک از حریم روستای فداغ، افزود: انتظار می‌رود دایره مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در شهرستان گراش در راستای استفاده از نیروهای کار بومی، توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم و افزایش سرانه ورزشی گسترده‌تر و وسیع‌تر شود.

فرماندار گراش در این بازدید میدانی که به همراه طاهره فروزش بخشدار مرکزی بود ضمن دیدار با مهندس عباسی مدیر گستره شرقی پروژه گوره به جاسک، مسائل و مشکلات تلمبه خانه شماره ۴ شامل تامین آب پایدار و آنتن‌دهی تلفن همراه را مورد بحث و بررسی قرار داد.

فرماندار گراش در گفتگو با هفت‌برکه گفت: در این جلسه تاکید ما بر اشتغال‌زایی و استفاده از نیروی بومی بود که مدیرعامل شرکت قول داد در این پروژه حدود ۴۰ نفر نیرو با اولویت نیروهای بومی شهرستان به کار مشغول خواهند شد.

خط لولهٔ گورهجاسک طولانی‌ترین خط لولهٔ انتقال سوخت‌های فسیلی در خاورمیانه به طول تقریبی ۱۰۰۰ کیلومتر است که با تکمیل آن نفت ترش و میعانات گازی از نزدیکی گوره در استان بوشهر برای صادرات به بندر جاسک منتقل می‌کند. در مسیر خط لوله ۵ تلمبه‌خانه در حال ساخت است که ساخت تلمبخانه شماره ۴ از سال ۱۳۹۸ در دهستان فداغ شهرستان گراش آغاز شده است.

۳ تیرماه ۱۴۰۳ در مرحله نخست آگهی استخدام برای سه پست شامل: مهندس تعمیرات برق و تهویه، مهندس تعمیرات برق (کارشناس رلیاژ) و آتشنشان از طریق موسسه کاریابی کارگستر گراش برای کار در تلمبه‌خانه نفت منتشر شد.

Naft Fedagh