هفت‌برکه: با معرفی روسای ستاد انتخاباتی سه نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری، شهر گراش کم‌کم فضای انتخاباتی می‌گیرد.

به گزارش هفت‌برکه انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری زودهنگام و متفاوت‌تر از دوره‌های قبل است. فرصت پنجاه روز انتخابات باعث شده است که هم نامزد هم حامیان آن‌ها بدون دورخیز وارد فضای انتخابات شوند. به همین دلیل با وجود این که تنها یک هفته تا روز انتخابات مانده ستاد‌های انتخاباتی چندان حضور پررنگی ندارند.

این دوره در فضای مجازی نیز گروه‌های انگشت‌شماری برای تبلیغات نامزدها شکل گرفته است. در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ که رییسی شانس اصلی ریاست جمهوری بود، هم در فضای مجازی و هم به صورت میدانی چندین ستاد به نام او در شهرستان گراش زده شد. باید دید این دوره تب انتخابات تا چند درجه بالا می‌رود؟

‌Entekhabat Jafari Izadiyan

ستاد قالیباف: ایجاد آشنایی و شور انتخاباتی در میان مردم

حاج مهدی جعفری از کسانی است که همشیه ردپای او در در دوره‌های انتخاباتی دیده می‌شود، حاج مهدی جعفری امسال مسئولیت ستاد محمدباقر قالیباف را بر عهده دارد. او پیشتر در سال ۱۳۸۸ در ستاد محمود احمدی‌نژاد حضور داشت. دوره گذشته در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ در قالب شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی گراش حاج مهدی جعفری در برگزاری مناظره‌های شورای شهر گراش نقش اصلی را داشت.

حاج مهدی جعفری می‌گوید پیشنهاد راه‌اندازی ستاد از سوی ستاد استانی به او داده شده و جعفری پذیرفته است. جعفری در صحبت‌های کوتاهی در مورد فعالیت‌های ستاد قالیباف هم می‌گوید: «در کنار فعالیت‌های تبلیغاتی که کار اصلی آن توسط رادیو و تلویزیون انجام می‌شود، سعی ما این است که کف جامعه آشنایی ایجاد کنیم و شور و نشاط انتخاباتی به وجود بیاید.»

جلسه‌ای انتخاباتی نیز سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ در مسجد فاطمه‌الزهرا(س) شهرک رزمندگان گراش برگزار شد. هر دو ستاد آقایان و بانوان قالیباف در خیابان امام قرار دارد و از پنجشنبه شب ۳۱ خرداد، فعالیت آن آغاز شده است.

ستاد پزشکیان: تزریق دوباره‌ی امید به جامعه

کامران جعفری که ستادهای انتخاباتی حسن روحانی انتخابات ۱۳۹۶ و عبدالناصر همتی در انتخابات ۱۴۰۰ در کارنامه‌اش دیده می‌شود امسال هم ستاد پزشکیان را در گراش راه‌اندازی می‌کند. نکته جالب این که کامران جعفری رییس ستاد پزشکیان برادرزاده مهدی جعفری رییس ستاد قالیباف است.

او در مورد روند انتخاب خودش به عنوان رئیس ستاد پزشکیان در گراش گفت: «پس از درخواست از طریق تماس تلفنی از ستاد مرکزی استان برای تشکیل ستاد دکتر پزشکیان در شهرستان گراش، موضوع در گروه اصلاح‌طلبان و اعتدالیون مطرح شد و در خصوص نوع کنش در انتخابات چهاردهم ریاست‌جمهوری به بحث گذاشته شد. لذا با توجه به تایید صلاحیت دکتر پزشکیان که کاندیدای جبهه اصلاحات اعلام شده بود، نهایتا تصمیم اکثریت حاضرین بر مشارکت فعال گذاشته شد. سپس موضوع انتخاب مسئول ستاد دکتر پزشکیان در شهرستان مطرح شد و با عزیزانی رایزنی شد و با وجود اینکه بنده اعلام کرده بودم قصد پذیرفتن مسئولیت به دلیل در پیش بودن سفر را ندارم و اسامی دوستانی را نیز برای مسئولیت ستاد معرفی کردم، اما اجماع رای به سمت خودم برگشت و بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی همیشگی‌ام، تکلیف را پذیرفتم و به استان معرفی شدم و حکم مسئولیت بنده از ستاد مرکزی استان ابلاغ شد.»

جعفری عمده‌ی فعالیت‌ها و اهداف ستاد انتخاباتی نامزد مورد نظرشان را این گونه شرح داد: «هر کسی که دل در گرو وطن و آینده‌ی جامعه و فرزندان این سرزمین دارد، در این برهه‌ی حساس که انواع تهدیدهای خارجی برای تضعیف ایران وجود دارد و متاسفانه ناکارآمدی‌ها در داخل نیز باعث گسست اجتماعی و فاصله افتادن بین دولت و ملت و تضعیف روزافزون وضعیت اقتصاد ملی و اقتصاد خانواده شده است، راهی جز تلاش و کنش مدنی برای تغییر وضعیت وجود ندارد.»

او معتقد است با وجود همه‌ی دلخوری‌ها باید دوباره امید را به جامعه تزریق کنند و ادامه می‌دهد: «آمده‌ایم تا با وفاق و آشتی ملی، کشور از این پیچ خطرناک عبور کند، پکپارچگی ملت ایران را به رخ دشمنان این ملت شریف و صبور بکشیم و با خلق حماسه‌ای دیگر، جانی دوباره به کالبد زخمی وطن دمیده شود.»

رضا دیباچی از فرهنگیان گراش نیز به عنوان دبیر ستاد پزشکیان معرفی شده است. ستاد پزشکیان در خیابان امام روبه‌روی حسینیه‌ی ولیعصر (عج) نبش کوچه شهید جعفرزاده قرار خواهد داشت و از شنبه فعالیت آن آغاز خواهد شد.

ستاد جلیلی: هدف اصلی حضور حداکثری است

مجتبی ایزدیان مسئول ستاد سعید جلیلی، یکی از نامزدهای اصولگرایان در گراش است. فعالیت ستاد جلیلی در گراش تاکنون بیشتر از سایر نامزدها بوده است.

مجتبی ایزدیان به نسبت دو رییس ستاد تبلیغاتی دیگر چهره تازه‌تری است. ایزدیان اولین بار است که در گراش مسئول ستاد یک نامزد انتخاباتی است ولی در دوره‌های گذشته در ستادهای مختلف از جمله ستاد احمدی‌نژاد در شیراز فعالیت و مسئولیت داشته است.

مجتبی فرزند قاسم ایزدیان و متولد ۱۳۶۳ است و کارشناس رشته‌ی اقتصاد و کشاورزی از دانشگاه شیراز است. اوعنوان مشاور جوان استاندار فارس در دوره استانداری رضازاده و دو سال سمت دبیر اجرایی اصناف کشاورزی را در کارنامه‌ی سوابق اجرایی‌اش دارد و از بهمن‌ماه ۱۴۰۲ رییس اتحادیه درودگران و فلزکاران گراش است.

ایزدیان در مورد پذیرش این مسئولیت می‌گوید: «رئیس ستاد هر شهرستان را ستاد استانی آن نامزد مشخص می‌کند و به خاطر سابقه‌ام در شیراز در دوره‌ی احمدی‌نژاد این مسئولیت به من سپرده شده است.»

او درباره‌ی فعالیت‌های ستاد انتخاباتی‌اش می‌گوید: «در کنار فعالیت‌های تبلیغاتی، هدف اصلی بحث تبیین حضور حداکثری اقشار مختلف مردم پای صندوق رای و سپس انتخاب گزینه‌ی اصلح از گروه نیروهای انقلابی است.»

ستاد انتخاباتی جلیلی در گراش دو مکان مجزا برای آقایان و بانوان قرار است راه‌اندازی شود. ستاد آقایان در خانه‌ی تاریخی محسن‌زاده در خیابان آبیاری و ستاد بانوان که مسئول آن مریم نام‌آور است در ورودی بیت‌الزهرا فعال خواهد بود.

سایر نامزدها

سه نامزد دیگر انتخابات زاکانی، هاشمی و پورمحمدی به نظر نمی‌رسد که دارای ستادهای فعالی در شهرستان‌ها باشند و در گراش هم خبری از آن‌ها شنیده نمی‌شود. تا روز ۶ تیرماه ستادهای تبلیغاتی فرصت دارند که به شهر چهره انتخاباتی بدهند.