بستن

گفتگوهای صریح، سکوت‌های معنادار در مراسم روز خبرنگار

هفت‌برکه – گریشنا: خبرنگاران و مسئولین شهر در روز خبرنگار رو در روی هم گلایه‌های خود را ابراز کردند تا شاید با آب شدن یخ سوتفاهم‌ها، راه تازه‌ای برای ارتباط و آشتی مسئولین با خبرنگاران باز شود.

به گزارش هفت‌برکه،هفدهم مردادماه ۱۳۹۸ مراسم تقدیر از خبرنگاران با حضور مدیران شهرستان و اهالی رسانه در فرمانداری گراش برگزار شد. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش و فرمانداری مسئول برگزاری این مراسم بودند و چند تن از روسای ادارات فرهنگی نیز در مراسم حضور داشتند.

برای خیلی از موضوعات جواب داریم، اما مصلحت نیست پاسخ بدهیم

فرودی، فرماندار شهرستان، با تشکر از کار خبرنگاران در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم گفت: «رسالت خبرنگاری را خود شما بهتر از ما می‌دانید. امام فرمودند که هنرمند باید صیقل‌دهنده اسلام باشد. خبرنگار یک نوع هنرمند است و مفاهیم اسلام و قرآن و اهل‌بیت(ع) و انسانیت را منتقل می‌کند. وظیفه خبرنگاران مبارزه با جهل و بی‌اعتمادی مردم است و باید مردم را بیشتر آگاه کنند. کسی که قلم به دست می‌گیرد جهل و تباهی را می‌کوبد.»

او با گفتن این جمله که «خبرنگار حب و بغض درونی خود را کنترل می‌کند.» ادامه داد: «حتی اگر خبری خوشایند ما نباشد باید بپذیریم. بعضی‌ها موفقیت جناح رقیب را نمی‌نویسند یا شکست جناح رقیب را بزرگ می‌کنند. این رفتار با اصول آزادگی و اصول اساسی خبرنگاری سازگار نیست. ما وقتی انتخابات برگزار می‌کنیم، باید بی‌طرف باشیم. در حوزه خبرنگاری نیز این توقع است. من خبرها را رصد می‌کنم. هیچ گلایه‌ای نداشتم و برخورد نکردم. سال ۹۷ فرمانداری گراش بین ۲۹ فرمانداری استان مقام اول را کسب کرد. این خبر را بعضی از دوستان منعکس کردند؛ بعضی ضعیف و بعضی اصلا منتشر نکردند. یا ما در جذب اعتبارات عمرانی فرمانداری سال قبل اول شدیم و همچنین در بحث نهضت سوادآموزی مقام اول را به دست آوردیم. این خبرها منعکس نشد و معایب و مشکلات را بیشتر عنوان می‌کنند. بهتر است موفقیت‌ها هم عنوان شود.»

فرماندار گراش با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: «انتخابات باید پرشور باشد و مشارکت حداکثری باشد. ما می‌توانیم انتخابات سالم و پرشوری داشته باشیم. رسانه‌ها خیلی می‌توانند کمک کنند و باید از الان دست به کار شوید.»

فرودی ویژگی مصلحت‌اندیشی را لازمه‌ی یک خبرنگار می‎‌داند و می‌گوید: «کسانی که تریبون در دست دارند، می‌توانند صحبت کنند. اما مصلحت کشور را مورد نظر قرار دهند. قانون را مد نظر قرار دهند. کسانی می‌پرسند چرا این کار نشد و یا فلان کار را انجام ندادید؟ ما مصلحت کلی کشور و شهرستان را در نظر می‌گیریم. خیلی از موضوعاتی که در فضای مجازی عنوان می‌شود، ما برای آن پاسخ داریم. ولی مصلحت نیست که آن را عنوان کنیم. مدیر باید قدرت سکوت کردن داشته باشد. اگر مدیر نتواند سکوت کند جامعه به هم می‌ریزد. این ویژگی برای شما خبرنگاران نیز صدق می‌کند. خیلی جاها قدرت سکوت کردن داشته باشید. ما خیلی جاها ملاحظات عزیزان را در نظر می‌گیریم. خودم از برخوردهایی که با اصحاب رسانه می‌شود دلگیر و ناراحت هستم، هر چند کسانی که به آن‌ها هجمه‌ای وارد می‌شود هم حق دارند جواب دهند. ما سعی می‌کنیم حمایت از خبرنگاران صورت بگیرد.»

«امید آفرینی یکی از رسالت‌های خبرنگاران است.» فرودی با یادآوری این موضوع، گفت: «یکی از رسالت‌های ما در این شرایط امیدآفرینی است. من این توقع را از شما دارم بحث امیدآفرینی را پیگیری کنید. انتقاد هم کنید و کارهایی که انجام نشده را اشاره کنید. نقد در ادبیات فارسی به معنی تشخیص سره از ناسره است. جدا کردن خوبی‌ها از بدی‌ها. گاهی اوقات گفتن و نگفتن هر دو همراه با پشیمانی است. زدن یک حرف تبعاتی دارد. حرف نزدن هم تبعاتی دارد. ما منفعت شهرستان را به ضرر سازمان ترجیح می‌دهیم. گاهی می‌پرسند چرا شورا را منحل نمی‌کنید؟ دوستان شورا بدون هیچ حقوقی دارند تلاش می‌کنند تا مشکلات را حل و فصل کنند اگر این اتفاق بیافتد، خود شهرستان ضرر می‌کند. ملاحظات کشور و شهرستان را در نظر بگیرید. از همه نقایص و کمبودها و کم لطفی‌هایی که ما داشتیم پوزش می‌طلبیم و امیدواریم بیشتر در خدمت باشیم.»

خبرنگاری و کار فرهنگی در هیچ کجا درآمد‌زا نیست

آیینه افروز، رئیس اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به سابقه نشریات در گراش گفت گفت: «ما قبل انقلاب هیچ نشریه‌ای نداشتیم. با شروع انقلاب اسلامی و سال ۵۷ دغدغه فرهنگی ایجاد شد و بحث نشریات را به مردم نشان دادند. اوایل انقلاب سال ۶۱ و ۶۲ نشریاتی در شهر گراش چاپ می‌شد و آقای صلاحی آمدند نشریات منطقه و شهرستان و کل شهرستان‎‌های همجوار که فرهنگ بومی پیوسته دارد را در یک کتاب جمع‌آوری کردند. این کتاب ان‌شاالله تا آخر سال چاپ می‎شود و دوستان خبرنگار می‌توانند از این کتاب جامع استفاده کنند.»

آیینه‌افروز سایت و نشریات مجوزدار را معرفی می‌کند و می‌گوید: «سایت و نشریات مجوزداری در شهرستان فعال هستند که این سایت و نشریات از لحاظ حقوقی مورد حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. سایت و نشریات دارای مجوز که می‌تواند فعالیت کند، سایت هفت برکه، نشریه افسانه، نشریه گراش و هیمه است که زیرمجموعه موسسه‌ی هفت برکه هستند؛ و گراش انقلابی که یکی از نشریات فعال گراش است که فعلا طبق آمار وزارت ارشاد حداقل از لحاظ چاپ نظم دارد؛ و نشریه آیینه گراش.»

او با بیان این که وضعیت حقوقی، وضعیت بیمه‌ای و وضعیت درآمدی نشریات ضعیف است، اظهار می‌کند: «ما خودمان قبول داریم که نتوانستیم حقوق خبرنگاران را به آن‌ها تفهیم کنیم و در این مورد یک کم مشکل پیش آمده و ما همچنان درگیر هستیم. سال قبل در این جلسه قرار شد نشریاتی که فعال‌تر هستند خبرنگاران را تحت پوشش حقوق و بیمه قرار دهند، اما مشکلاتی سر راه پیش آمد و دستورالعمل‌های جدیدی از سوی وزارت ارشاد در خصوص خبرنگاران وضع شد که باعث شد مدیران مسئول دست و بالشان بسته شود.»

«خبرنگاری و کار فرهنگی در هیچ کجا درآمد‌زا نیست.» آیینه‌افروز با گفتن این جمله، صحبتش را ادامه داد و گفت: «خبرنگاران درآمدی ندارند. کار فرهنگی و هنری نه در این شهرستان و نه در شهرهای دیگر درآمدزا نیست. نمی‌توانیم به خبرنگاری به عنوان شغل بپردازیم. از طرفی خطراتی که این حرفه دارد و وظایفی که خبرنگاران دارند خیلی زیاد است. یعضی جاها خبرنگاران بنا به مصالح کشور و شهرستان و مباحث فرهنگی و اجتماعی شهر نمی‌توانند وظایف خود را انجام دهند.»

آیینه‌افروز به تنشی که بین شورای اسلامی شهر با برخی از نشریات پیش آمده اشاره کرد و گفت: «در تنشی که بین شورای شهر با بعضی از نشریات ایجاد شده ما دوست داریم این‌جا دوستان بنشینند و شفاف صحبت کنند. تا ببینیم خبرنگاران از مسئولین چه می‌خواهند و مسئولین از خبرنگاران چه چیزی توقع دارند؟ تا اتفاق خوبی در عرصه خبر و خبرنگاری در شهرستان مشاهده کنیم. و امیدواریم کمکی از سوی فرمانداری در اختیار خبرنگاران قرار بگیرد.»

مدیر گراش انقلابی: باید فضای خفقان در شهرستان را آزاد کنیم

در بخش بعد، آیینه‌افروز دعوت می‌کند تا اصحاب رسانه دغدغه، گلایه‌ها، انتقادات و پیشنهادات خودشان را مطرح کنند.

دلخوش، مدیر مسئول نشریه‌ی گراش انقلابی، گفت: «امیدواریم در مدت کمی که در خدمت همشهریان بودیم، وظیفه اسلامی را به نحو احسن انجام داده باشیم. شاید روز خبرنگار آزادترین روزی هست که ما داریم. مطبوعات آزاد است و اهالی قلم باید آزاد باشند اما در گراش آزادی مطبوعات و قلم و نشریات را خیلی نمی‌بینیم و شرایط خیلی محدود شده است. باید فضای بسته خفقان را در شهرستان آزاد کنیم امیدواریم خود فرماندار  دخالت کند.

شما می‌خواهید اخبار فرمانداری و سایر ادارات را بیشتر منعکس کنیم اما ما منبع و مرجعی نداریم که اخبار فرمانداری را منعکس کنیم. یک مرجع درست معرفی کنید که همه اخبار از کانال او باشد. نه این که بعضی‌ها دسترسی داشته باشند و بعضی دسترسی نداشته باشند.»

دلخوش با بیان این که بعضی از مسئولین خبرنگار را با روابط عمومی‌ها اشتباه می‌گیرند، گفت: «مسئولین شهرستان باید نگاه درستی به مطبوعات و نشریات داشته باشند و به آن به عنوان روابط عمومی نگاه نشود. نشریات بر اساس قانون آزاد است و بهتر است برخی مدیران آن را با روابط عمومی اشتباه نگیرند.»

او همچنین به افتتاح کانون بسیج رسانه اشاره کرد و ادامه داد: «از همه همکاران در رسانه و روابط عمومی‌ها دعوت می‌کنم که در کانون بسیج رسانه که به تازگی افتتاح شده است ثبت‌نام کنند. از هیجده کانون که در استان وجود دارد چهارده کانون متعلق به شهرستان‌ها است و ما کانون چهاردهم بسیج رسانه بودیم و ۴ کانون دیگر در مرکز استان قرار دارد و از همه می‌خواهیم که ما را یاری کنند.»

فرماندار در پاسخ به مدیر گراش انقلابی گفت: «درست است، خبرنگاران روابط عمومی ادارات و موسسات نیستند. اخبار فرمانداری از طریق آقای عابدی منتشر می‌شود. ما معمولا در جلساتی که در فرمانداری داریم، به جز جلسه شورای تامین، از همه خبرنگاران دعوت می‌کنیم که حضور داشته باشند.»

سردبیر آیینه گراش: سکوت می‌کنیم

حسین فقیهی، سردبیر آیینه گراش، گلایه‌ی خود را با سکوت کردن در این جلسه ابراز کرد و گفت: «وقتی در جلسه‌ی آسیب‌های اجتماعی تنها به جرم این که گفتیم مواد مخدر را کنترل کنید، نیروی انتظامی ما را می‌خواند و مورد بازخواست قرار می‌دهد، همان بهتر که حرفی نزنیم و سکوت کنیم.»

فرماندار در جواب به او می‌گوید: «معمولا دسترسی به من آسان است. این جور مسائل را به من گزارش کنید.»

مدیر گریشنا: درخواست ما رفتار طبق قانون است

محمد خواجه‌پور، مدیر مسئول رسانه‌های موسسه‌ی هفت‌برکه، اجرای قانون را به عنوان اولین درخواست خود از مسئولین شهرستان مطرح کرد و گفت: «درخواست اولی که ما داریم اجرای قانون است. وقتی یک رسانه اشتباه می‌کند، روال مشخص است: گام اول ارسال جوابیه است. حتی وقتی جوابیه منتشر شد، حق شکایت وجود دارد. شکایت برود دادگاه و روال خودش طی شود. ما هیچ گله‌ای نداریم اگر کسی اقدام به شکایت کند؛ ولی تهدید به شکایت، تهدید است. بخشی از کار ما رسیدگی به این شکایت‌ها است و خیلی وقت‌ها کاری که انجام می‌شود برای این است که ما را معطل کنند که از کارهای دیگر عقب بمانیم. روال این طور است که ما مطلبی را اشتباهی زدیم یا توهینی کردیم، جوابیه بفرستید. جوابیه شما را راضی نکرد، شکایت کنید دادگاه. ولی در مقابل توقع داریم جایی مثل فرمانداری قانون را اجرا کند.»

او به تنش بین شورا و سایت گریشنا و همچنین بیانیه‌ی حسنی و مورد خطاب قرار دادن سایت گریشنا به عنوان نشریه‌ی لجن‌پراکن اشاره می‌کند و می‌گوید: «مثلا موضوعی که الان داغ است، سر مساله شورا، چیزی که ما مطرح کردیم به جز درخواست اجرای قانون نبود. با شورا ما ارتباط خیلی خوبی داریم. یک مثال می‌زنم: چند روز پیش رفتم شهرداری، گفتم مصاحبه کنید. شهردار گفت من از شورا می‌ترسم که با شما مصاحبه کنم. ما از آقای باقرزاده تا الان حداقل ده بار خواستیم بیاید مصاحبه کند، اما نمی‌آید. مجبور شدیم برای این که خبرهای شهرداری را کار کنیم، برویم سراغ پیمانکار شهرداری تا خبرهای شهرداری را پوشش دهیم. چون ما می‌خواهیم کارمان را انجام دهیم.»

مدیر رسانه‌های هفت‌برکه از تداخل بین فضای مجازی و رسانه‌ها نیز حرف زد و گفت: «ما تداخل بین فضای مجازی و رسانه‌ها داریم. ما مسئول چیزی هستیم که در سایت و نشریه ما منتشر شود، اما گروه‌های مجازی به نحوی راه‌اندازی شده که می‌خواهیم از نظرات همه استفاده کنیم و محتوایی که آن‌جا منتشر می‌شود مسئولش ما نیستیم. کسی که مطلب را می‌نویسد مسئول است و اگر فکر می‌کنید مضر است، اصراری به حضور در این فضا نداریم. می‌توانیم ببندیم و در رسانه اصلی خودمان گریشنا کار کنیم.»

بیمه‌ی خبرنگاران و گرفتن آگهی‌های رسمی در سایت دو موضوع دیگری بود که خواجه‌پور به آن اشاره کرد و گفت: «من به جز خبرنگار به عنوان مدیر رسانه همیشه شرمنده همکاران هستم. در بحث بیمه ما خیلی دنبال کردیم که آن را به نتیجه‌ای برسانیم ولی متاسفانه آن حمایتی که ارشاد داشت، حذف شد. امیدواریم از کانالی بتوانیم این کار را انجام دهیم. یک درخواست به آقای آیینه‌افروز دادیم، امیدوارم اعمال کنند: با توجه به آیین‌نامه جدید که آمده، سایت‌ها می‌توانند آگهی‌های رسمی را دریافت کنند. ما تقاضا داریم آگهی رسمی در سایت منتشر شود که یک منبع درآمد مطمئن داشته باشیم.»

او همچنین گفت: «ما کارمان گلایه کردن نیست. این واکنش‌های مسئولین بخشی از کار ما است و ما معمولا این مسائل را منعکس هم نمی‌کنیم اگر قرار است استقلالمان حفظ شود، این تبعات را باید بپذیریم.»

برای مشکلات خبرنگاران صدا و سیما جلسه می‌گیریم

محمد نام‌آور خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان گراش با گفتن این موضوع که صحبتی ندارم و در این جلسه چیزی حل شدنی نیست، سخن خود را کوتاه کرد.

فرماندار با گفتن این که آقای نام‌آورخبرنگار ما است، توضیحاتی پیرامون دفتر صدا و سیمای گراش ارائه داد و گفت: «آقای نام‌‌آور و خانم آهنی خبرنگاران حرفه‌ای و خوب هستد و از آن‌ها تشکر می‌کنیم. بخشی از مشکلات صدا و سیما را سال گذشته حل کردیم. ساختمان دفتر با حمایت شورا و بودجه‌ای که گذاشتیم افتتاح شد. و باعث شد امتیاز بیشتری بگیریم و از ۲۰ شبکه تبدیل به ۳۰ شبکه شدیم تفاهم‌نامه‌ای بین ما و مدیر کل صدا و سیما استان فارس امضا شدو قرار شد امکانات و نیرو به ما بدهند و ما هم از محل بودجه ۳ درصد نفت و گاز و خیرین مشکلات را تا حدودی حل کنیم. قرار شد برای پیگیری مسائل جلسه‌ای با هم داشته باشیم که به علت شلوغی کار فرصت نشده هنوز جلسه را برگزار کنیم. کاری که از دست ما برمی‌آمد انجام دادیم و ما دنبال می‌کنیم. شما با دلگرمی کار کنید و بتوانید شهرستان را به دنیا معرفی کنید.»

حجت عابدی : یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران، تعامل با رسانه‌ها باشد

حجت عابدی به عنوان نماینده‌ی گراش نیوز در این جلسه صحبت کرد و حرف‌هایش را با دادن یک پیشنهاد به فرماندار ادامه داد: «پیشنهادی دارم خدمت آقای فرماندار. اگر ما بتوانیم یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران را تعامل با رسانه بگذاریم، فکر کنم تعامل خوبی بین رسانه و مدیران شکل بگیرد.»

عابدی که وظیفه روابط عمومی فرمانداری را نیز بر عهده دارد در ادامه گفت: «ما از طریق آقای عالمی یک گروه رسانه‌ای راه انداختیم تا جلساتی که در فرمانداری برگزار می‌شود را اطلاع‌رسانی کنیم و همه خبرنگاران در گراش در این گروه عضو هستند. انتقاد من این است که ما دعوت می‌کنیم از خبرنگاران، ولی آن‌ها در جلسات شرکت نمی‌کنند. ما باید خودمان دنبال خبر باشیم، حتی اگر دعوت نکنند من خودم می‌آیم خبر می‌نویسم و در همه گروه‌ها منتشر می‌کنم. این طور نیست که من به زور بگویم فلان رسانه شما خبر را حتما منتشر کنید. از طرفی فرمانداری سایتی به عنوان زیرشاخه استانداری در نشانی gerash.farsp.ir دارد که به‌روز است و خبرهایش را روزانه منتشر می‌کند. پیشنهاد من این است دوستان یا خودشان بیایند در جلسات شرکت کنند، یا اگر در جلسات شرکت نمی‌کنند، از همین سایت، خبر را بردارند و منتشر کنند.»

سخنگوی شورا: درباره شورا بی‌انصافی می‌شود

اکبر باقرزاده، سخنگوی شورای شهر گراش و مدیر سایت گراش‌نیوز، با بیان این موضوع که دکتر فتحی قربانی بی‌انصافی رسانه شد، گفت: «تمام مسائل لازم را فرماندار گفتند. در رابطه با مسائلی که در این مدت برای شورا اتفاق افتاده، بخشی انصاف رعایت شده و بخشی بی انصافی به حدی بود که دکتر فتحی قربانی بی‌انصافی رسانه شد. بارها گفتم انتقادی که منصفانه و بجا باشد استقبال می‌کنم. مسائل و مشکلات مردم فقیر و غنی را به جد دنبال کردن خیلی سخت است. خبرنگاران یک روز بیایند پشت در شورا ببینند که ما چکار می‌کنیم.»

او با گفتن این که «سیاه‌نمایی کردن کار درستی نیست.» می‌گوید: «آقای خواجه‌پور اوایل زنگ می‌زد، حتی اگر کار داشتم وقت می‌گذاشتم و می‌رفتم. اما بعضی از خبرنگاران ارزش اعتقادی را رعایت نمی‌کنند و خبر کذب منتشر می‌کند. در مورد ۲۰ سوالی که مطرح کردند من به شما زنگ زدم و گفتم شما زحمت بکشید آن‌ها را دعوت کنید تا من جواب بدهم. این درست نیست که در سایت سیاه‌نمایی کنید. مردم آسفالت می‌خواهند نه این بحث‌ها را. ما نزدیک به هشت میلیارد خرج کارهای عمرانی کردیم. در حال حاضر ۲۰ تا ۲۵ کوچه زیر آسفالت است. چرا خبر آسفالت‌کشی را منتشر نمی‌کنند اما خبر سگ‌های ولگرد را منتشر می‌کنند؟ خود آقای خواجه‌پور و سایت گاهی اوقات کاستی‌ها را گوشزد می‌کند و این باعث عدم تخلف شورا می‌شود.»

خواجه‌پور مدیر سایت گریشنا در پاسخ به این انتقاد گفت: «آقای دکتر فتحی به خاطر مسائل داخلی شورا استعفا کرد و ما اصلا چیزی در مورد ایشان ننوشته‌ایم. باز هم تاکید می‌کنم ما در مورد آن چیزی در سایت منتشر می‌کنیم مسئول هستیم و در واتساپ افراد نظر خودشان را می‌گویند. حتی در همان واتساپ هم یک اظهار نظر از من علیه شورا شهر پیدا نمی‌کنید. ما در این دنیا و آن دنیا درباره تک‌تک نوشته‌های‌مان جوابگو هستیم و از آن دفاع می‌کنیم.»

 

فرماندار: مشکلات را مستقیم به من بگویید

مسلم پورشمسی، یکی از عکاسان مطرح گراشی، نیز انتقاد خود را در این جلسه به گوش مسئولین رساند و گفت: «ما عکاسان هیچ جا حمایت نمی‌شویم. هر چی کار کردم برای شهرم کار کردم. ۳۸ میلیون تومان هزینه لوازم عکاسی کردم دو بار دوربینم را مصادره کردند. هشت میلیون هم جریمه شدم. اما خبری از حمایت مسئولین نیست.»

فرماندار گراش در پاسخ پورشمسی از خبرنگاران خواست با هرکدام از ادارات به مشکل برخوردند مستقیم با او مطرح کنند.

شیدا شرقی، خبرنگار گریشنا، از فرصت این جلسه برای مطرح کردن وضعیت محدوده شهرستان گراش استفاده کرد که فرماندار ترجیح داد به خاطر ملاحظاتی به این سوال پاسخ ندهد.

در پایان این مراسم از نمایندگان رسانه‌های فعال گراش از سوی فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از حسین فقیهی، رضا تقی‌نژاد، فاطمه یوسفی، ناصر دلخوش، قاسم ایزدیان، فاطمه آهنی، رضا دانشور، شیدا شرقی، مجید افشار، مهدی قنبری و حجت عابدی تقدیر شد. همچنین باشگاه فرهنگی ورزشی هلال‌احمر نیز از چند تن از خبرنگاران فعال گراش تقدیر کرد. 

بحث میان باقرزاده، سخنگوی شورا، و فرسوده، معاون فرماندار، از یک طرف و خبرنگاران به ویژه خواجه‌پور و غفوری سردبیران گریشنا از سوی دیگر بخش عمده زمان پایانی را به خود اختصاص داشت. این گفتگو تا یک ساعت بعد از جلسه نیز ادامه داشت و قرار شد با دعوت نایب‌رییس و سخنگوی شورای شهر، نشست خبری شورای شهر یکشنبه‌شب برگزار شود.

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

2 نظر

  1. یکی نیست جواب دلخوش بده که مگه نشزیه شما چقدر بار خبری و علمی و فرهنگی داره که میگید آزادی بیان در شهر وجود ندارد؟

  2. اکبرجان، دکتر فتحی بخاطر مسایل داخدامالیلی و مالی شورا استعفا دادن، همونطور که اقای ناصری قبول وظیفه نمیکنه، اون بیست سوال هم جواب بدین اگردارین، چرا اینهمه معطل کردین؟
    مردم سوال دارن، پرسش و پاسخ مردمی بگذارید
    چرا اخه؟
    فرماندار گفته من براحتی در دسترسم؟اقای عابدی مگه اجازه میدن کسی شما رو ببینه؟حتی کارمندان خودتون.این چه رسمیه گذاشتین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top