بستن

اختلال سه‌روزه در خطوط همراه اول روستاهای بخش مرکزی

هفت‌برکه – گریشنا: در زمان رفع مشکلات خطوط همراه اول در روستاهای بخش مرکزی، این خطوط از روز یکشنبه ۱۶ تیرماه به مدت سه روز دچار اختلال خواهد شد.

به گزارش هفت‌برکه، عبدالله فضلی، بخشدار مرکزی گراش، در خصوص این خبر توضیح می‌دهد: «خط همراه اول در برخی از روستاهای بخش مرکزی از جمله بشیرآباد، حسین‌آباد، لب‌اشکن و محمدزینا، از طریق دکل جی‌اس‌ام که در روستای بشیرآباد نصب شده است، ساپورت می‌شود.» این سیستم چند سال پیش راه‌اندازی شد و به سیستم برره‌ای معروف شده بود.

اما به گفته فضلی، «در مدتی که این سیستم برقرار بود، مدام مشکل پیدا می‌کرد و موجب قطعی همراه اول می‌شد. نهایتا بعد از درخواست‌های زیاد، مخابرات موافق کرد که سیستم جی‌اس‌ام را به شبکه‌ی همراه اول تبدیل کند.»

در نامه‌ی مدیر ارتباطات سیار منطقه فارس نیز در این خصوص آمده است: با توجه به اجرای پروژه‌ی برگردان مشترکین شبکه GSM-WLL به شبکه همراه اول در شهرستان‌های لار، لامرد، خنج، گراش و مهر، در تاریخ ۱۶ تیرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۰ صبح، در شبکه مشترکین GSM به مدت ۷۲ ساعت اختلال ایجاد خواهد شد.

بخشدار مرکزی در ادامه می‌گوید: «اختلالی که در این چند روز در شبکه به وجود آمده به خاطر این است که الآن مشغول این تبدیل هستند. در نامه‌ای که از مخابرات استان ارسال شده، آمده است که شاید این اختلال از روز یکشنبه ۱۶ تیرماه بیشتر بشود. اما ان‌شاءالله با تبدیل شبکه به همراه اول، مشکل آنتن‌دهی و قطعی هم حل شود.»

فضلی در انتها نیز می‌افزاید: «کسانی که خط جی‌اس‌ام روستایی داشته‌اند، از این به بعد باید خطشان را به همراه اول تبدیل کنند. این کار با مراجعه به مخابرات انجام می‌شود، که در این خصوص هم مخابرات اطلاع‌رسانی خواهد کرد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top