بستن

مشکل قطعی موبایل‌های قدیمی حل شد یا نه؟

هفت‌برکه: «دستگاه مشترک مورد نظر خاموش است.» این صدایی است که از روز گذشته در تماس با برخی خطوط همراه اول از آن‌ور خط می‌شنویم.

به گزارش هفت‌برکه، شنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۱، خدمات نسل دوم (۲G) روی خطوط همراه اول قطع بود. اگر گوشی قدیمی و ساده دارید، قطعا روز گذشته خطوط شما هم با مشکل مواجه شده است. این مشکل مختص شهر گراش نبود و در دیگر شهرهای استان فارس نیز این مشکل وجود دارد. 

شریفی، سرپرست اداره مخابرات شهرستان گراش، در پاسخ به پیگیری هفت‌برکه گفت:‌ «با توجه به تغییراتی که در حال انجام است از صبح روز شنبه ۳  دی‌ماه خطوط ۲G قطع است تا ببینیم در آینده استان چه تصمیمی برای این مشترکین می‌گیرد.»

شریفی در ادامه به دو راهکار برای این مشترکین اشاره کرد و گفت: «این قطعی بیشتر برای مشترکینی است که تلفن‌های قدیمی و ساده‌تر دارند. ولی اگر کسی گوشی پیشرفته دارد می‌توانید در تنظیمات جستجوی دستی را انجام دهید تا شبکه‌ای یافت شود و از آن استفاده کنید تا بعدا از استان برای این افراد تصمیم‌گیری شود. پیش‌نهاد بعد هم این که می‌توانید موبایل‌های قدیمی را کنار گذاشته و موبایل به‌روزتر استفاده کنید.»

مرتضی محسنی، مدیر پست بانک محسنی، به هفت‌برکه گفت: «دیروز برای خطوط همراه اول در موبایل‌های ساده و دستگاه‌های کارتخوان با سیم‌کارت مشکل داشتیم که یکشنبه ۴ دی‌ماه مشکل بیشتر خطوط برطرف شد. البته این برطرف شدن مشخص نیست موقتی است یا کامل برطرف شده است.»

البته مشکل برخی از شهروندان هنوز رفع نشده است و چاره‌ای جز تعویض موبایل خود ندارند. به جز گوشی‌های قدیمی، در گوشی‌های دو سیم‌کارته که یک شکاف آن‌ها به صورت نسل دوم هم است و در برخی دستگاه‌های کارت‌خوان سیم‌کارت‌دار نیز این مشکل وجود دارد.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top