بستن

عصر اوز به شهرستان شدن می‌اندیشد میلاد از پروژه‌های عمرانی می‌گوید

عصر اوز

تصویری از فرود هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور در برابر دیدگان جمع زیادی از مردم اوز، ویترین قابل انتظار شماره ۱۳۰ عصر اوز، شهریور ۹۰ است، که با برداشتی بلندپروازانه از سخن احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه مسکن مهر همراه شده است: «اوز؛ نگین درخشان در لارستان و استان فارس شهرستان می‌شود.» در صفحات داخلی هم آن‌قدر که درباره حواشی مربوط به وعده شهرستان شدن اوز صحبت شده، درباره افتتاح پروژه مطلب نیامده است. متن کامل سخنرانی رییس جمهور را می‌توانید در صفحه ۳ بخوانید. خبرهای این شماره به صفحه ۵ و ۶ منتقل شده‌اند، و در میان آنها می‌خوانیم که «بخشدار سابق اوز [اصغر فرودی]، سرپرست بخشداری مرکزی شد»؛ و همچنین «ساخت مسکن توسط کمیته امداد امام خمینی (ره)».

میلاد لارستان

میلاد در شماره ۶۶۸، هفته چهارم شهریور، رکورد زده است و در همه‌ی ۸ عکسی که در صفحات اول و آخر چاپ شده، چهره‌ی فرماندار لارستان را در مرکز قرار داده است. البته توجیه این حرکت، فرا رسیدن هفته دولت و این تیتر است: «افتتاح و کلنگ‌زنی چند طرح عمرانی در بخش‌های مختلف لارستان». از میان این طرح‌ها، پروژه آبرسانی روستاها، پروژه علامرودشت – گله‌دار و همچنین چند طرح مانند استخر در اوز بیشتر خودنمایی می‌کنند. در میان یادداشت‌های انتخاباتی صفحه اول، دو خبر نیز به چشم می‌خورد: انتصاب نوازالله شریفی به عنوان سرپرست شهرداری لار بعد از استعفای آجرلو؛ و استعفای بسیار زودهنگام ضیایی، معاون فرماندار لارستان. خبر بارش ۸۱ میلیمتر باران در طول دو هفته، و افتتاح اولین آموزشگاه آزاد سینمایی در لار، از خبرهای خوش این شماره است.

صفحه اول شماره ۶۶۹ میلاد هفته اول مهر به مراسم رژه هفته دفاع مقدس پرداخته و عکس و یادداشتی هم به آغاز سال تحصیلی اختصاص داده است که البته شاید بهتر بود در انتخاب عکس دقت بیشتری می‌شد. در قسمت گوشواره صفحه اول هم پرسش مردم در خصوص کارهای شورای شهر و عدم ارائه کارهای انجام شده این شورا به مردم درج شده است. تنها مطلب صفحه آخر این شماره به حضور حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمودیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی پرداخته و باقی صفحه را به آگهی اختصاص داده است. اتصال شهرک صنعتی لار به شبکه گاز کشور، ۱۵ هزار نفر داوطلب برای همکاری در سرشماری و حضور مدیر کل مدارس غیردولتی در لار از خبرهای صفحه دوم این شماره است. به نقل از حسنی هم آمده: هرمود لارستان می‌تواند پایتخت اکوتوریسم فارس شود. میزبانی لارستان در مسابقات لیگ دسته دوم فوتسال بانوان کشور و چهار مطلب درباره کوهنوردی صفحه ورزشی این شماره را تشکیل می‌دهد. خطرناک‌ترین لحظات برای رانندگی ستونی است که معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی لارستان برای میلاد فرستاده و در صفحه اعتقادی هم به شهادت امام جعفر صادق (ع) پرداخته است. صفحه نوجوان و بانوی میلاد جذاب‌تر و خودمانی‌تر است. برگزاری سومین نمایشگاه کتاب در سال ۹۰، کسب مقام سوم بازیگری بلندگرامی در جشنواره تئاتر فسا و کسب برتری لارستان در توسعه فعالیت‌های سینمایی استان از خبرهای فرهنگی این شماره است. این در حالی است که شهرستان‌های گراش، خنج و لارستان در حوزه نظارتی این اداره است که خواه ناخواه خواننده گراشی را به یاد جشنواره فیلم کوتاه کل می‌اندازد.

خبرنگار پایگاه خبری هفت‌برکه عضو انجمن شاعران و نویسندگان گراش داستا‌ن نویس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top