بستن

یادداشت: مطالبات مردم با این مدیران برآورده نمی‌شود

هفت‌برکه – حسین عالمی*: متاسفانه آفتی که شاید بیش از نیمی از توان مجموعه مدیریتی شهرستان را گرفته است، وجود تنی چند از مدیران بومی و غیر بومی ضعیف و ناکار آمد است که یقینا باعث ایجاد چالش‌های بسیاری در شهرستان گراش شده‌اند و قطعاً نیز در ادامه راه بازهم مشکل آفرین خواهند بود.

دست‌اندرکاران بحث‌های مدیریتی، طول عمر مدیران منصوب را بیش از ۴ سال نمی‌دانند. با رفتن هر دولت و آمدن یک گروه جدید، تغییرات مدیریتی طبیعی است و شهرستان گراش نیز از این امر مستثنی نیست.

برای برآورد کردن مطالبات مردم این دیار لازم است مدیران ضعیف و ناکارآمد چه بومی و چه غیر بومی کنار گذاشته شوند و مدیران جوان، پویا و توانمند جایگزین شوند. هرچند در این مبحث قصد بر مطرح کردن مطالبات مردم شهر نیست چرا که این مطالبات بارها و بارها مطرح شده و تقریباً همگان بر آن واقفند اما برآورده کردن این خواست‌ها نیاز به مدیرانی  چابک و متخصص است.

موضوع این یادداشت تاکید بر کنار گذاشتن مدیران ناکارآمد است که توان ایجاد هیچ تحول و اقدامی را برای شهرستان گراش و مردم این دیار را ندارند. بی‌شک فرماندار  گراش با تسلط و شناخت کامل و پنج ساله خود از شورای اداری برضعف‌ها و ناتوانی مدیران واقف است و قطعا خود او نیز به تغییر اساسی در ترکیب شورای اداری شهرستان واقف است.

هرچند موانع بسیاری برای تغییر یک مدیر در شهرستان وجود دارد، اما حقیقتا وقت آن شده است که قدمی محکم، انقلابی و جسورانه به پشتوانه حمایت مردم برداشته شود.

تشریح انواع مدیر درشهرستان گراش و حومه واقعیت طنزآلود و غم انگیزی دارد:

– مدیران بیخیالی که در مدت چند سال نتوانسته‌اند تغییری در شهرستان ایجاد کنند ، اما باز مشتاقانه و با ولع خاصی خواهان ماندن در پست هستند و احساس وظیفه عجیبی می‌کنند.!

– مدیرانی که با هزار رایزنی مقامات از گمنام‌ترین و ضعیف‌ترین شهرهای کشور آمده‌اند و صرفا گراش را زمین تمرین خود و سکوی پرتاب جنابشان در آینده می‌دانند.

– مدیرانی که چنان حمایت شهرستانی و استانی را پشت خود داشته و می‌بینند که برای بیلان کاری برای‌شان اهمیتی ندارد و همچنان حق به جانب، محکم و کم‌کار بر صندلی خود نشسته‌اند.

– هر چند به نظر می‌رسد دوران بده بستان‌ها در پستوهای سیاسی شهر گراش و تکیه بر تمامیت‌خواهان منفعت‌طلب گذشته و تغییرات مدیریتی در مرداب به جامانده از تصمیم‌های محفلی، خواست عموم مردم شریف شهرستان گراش باشد.

مجموعه فرمانداری شهرستان و استانداری باید بدانند که تغییر مدیرانی که در ظاهر فریبنده و آرام فقط در فکر ماندن چندصباحی بیشتر بر صندلی مدیریت می‌باشند و در واقع فرمان مدیریتی بعضی از این مدیران در بیرون از ادارات و دست پدرخوانده‌های منفعت طلب شخصی می‌باشند کاری سخت اما شدنی است.

چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست
که خدمتی بسزا بر نیامد از دستم (حافظ)

*کارشناس ارشد مدیریت

12 نظر

  1. مطلب بسیار متین و همراه با واقعیت روز جامعه ما است متاسفانه عدم نظارت بر عملکرد مدیران و بی توجهی مقامات مسول به گزارشات و شکوائیه مردمی است فرمانداری و حراست ادارات ما به چند در صد شکوائیه و گلایه رسیدگی کرده است کجا صدای مردم شنیده اند و پیگیری کرده اند که در فلان اداره فساد رشوه و زیر میزی رواج دارد چند تا از مدیران بر کنار شده اند الان ادارات ما تقریبا شده حلال مشکلات چند خانواده و چند دوست خود یعنی خانوادگی شده بجای اینکه بجای دنبال ارتقاء و گرفتن امتیاز از دولت باشند بجای اینکه به مشکلات مردم رسیدگی و تکریم ارباب رجوع داشته باشند متاسفانه خودشان را به بی خیالی زده اند و منتظر ارتقا خود و رسیدن سر برج دریافت حقوق خویش باشند.

    انصافا اگر خیرین عزیز ما نبودند امکانات شهرستان در چه حدی بود تا کی ماباید امیدمان به خیرین باشد چند درصد بودجه عمرانی ما از دولت است چند درصد پروژه های ما دولتی است مگر شهرستانهای دیگر این همه خیر دارد یا از محل دریافت کمک‌های خیرین این همه پیشر فت کرده اند بس دیگه کمی اراده کنید تلاشتان برای خدمت به این مردم خوب بیشتر کنید تا کی خیر تا کی کمک‌های مردمی این وضعیت آموزش پرورش این وضعیت ورزش این وضعیت اداره فرهنگ و ارشاد و این هم وضعیت بیمارستان چرا باید یک بیمارستان دولتی از محل کمک‌های خیرین حقوق پزشک و کارمند پرداخت شود ای می‌گویند اگر مردم کمک نکنند بیمارستان تعطیل می‌شود پس شما مدیران که حقوق آنچنانی میگیرید چکار کرده اید.

    بخدا حرام است از محل دریافت کمک‌های مردمی حقوق و یا حق ماموریت بگیرید آیا بیمارستان‌های شهرهای همجوار از محل کمک‌های مردمی اداره می‌شود منت هم سر مردم می‌گذارند اگر کمک نکنید بیمارستان تعطیل می‌شود والله اگر تعطیل باشه بهتر است که دست گدایی بسوی مردم باشد جناب آقای فرماندار لطفا بازرس بفرستید نظارت بیشتر داشته باشید حقوق بیشتر مدیران و اموال آنان حساب کنید ما نمگیم خدای ناکرده از راه نامشروع است ولی این بی عدالتی پرداخت بخصوص اگر از محل کمک‌های مردمی و هیئت امنا است مبارزه کنید تا کی باید وراث شیخ احمد هزینه بیمارستان بدهند اگر نمی‌توانند بودجه بگیرند از مردم عذر خواهی کنند و بروند کنار مدیران قوی‌تر جایگزین شوند

  2. مگه بیمارستان و ادارات ارشاد و آموزش و پرورش و ورزش چه مشکل خاصی دارند که همین ادارات در دیگر شهرها ندارند؟

  3. اقای عالمی صرف جوان بودن ملاک نیست روزمه کاری و سابقه کاری مهمتر است تا جوان بودن وقتی با اندک سال سابقه کار و نفوذ و لابیگری مدیر یک مجموعه شوید و نتوانید ان را بخوبی اداره کنید حرف شما مصداق ندارد مرجع ضمیر خود را پیدا خواهد کرد و مردم میدانند منظور ما کجاست

  4. به حق ایشان زیبا کلام شهر هستند..
    یک منتقد دلسوز با قلمی شیوا..
    جسور و نترس ..

    بله عزیزان به حال مدیران شهر باید گریست ..
    شهر ما زمین خاکی مدیران گمنام شده..

    منتقد باشیم و مطالبه گر
    شهر ما ؛ حالی ندارد
    حال و احوالی ندارد

  5. بیمارستان و دانشکده گراش روند رو به جلوی کندی دارند و همین هم همه اش به دلیل کمک خیرین هست ای کاش مسئولان این دو مرکز، بودجه دولتی بیشتر جذب میکردند و همزمان نیروی بومی بیشتری استخدام و جذب میکردند. متاسفانه بین خود مسولان دانشکده و یا بیمارستان کمی درگیری و حسادت وجود داره که چندین بار هم در کامنت های گریشنا معلوم بوده. حسادت و عدم همکاری و عدم جذب جوانان بومی باعث پسرفت هست بهتره کمی از لار یاد بگیریم.

  6. کم سابقه بودن یک افت و بدتر از آن بی سابقه بودن بسیای از مدیران ماست.
    برید چک کنید آنهایی که یک شبه مدیر و رییس شدند چند درصد کارمنداشون راضی هستن و نه حتی مردم.
    از ماست که بر ماست مطالبه جدی نمیکنیم

  7. آقای امیدوار / قطر مطالبتان خوب بود ولی این جمله که گفته اید به حال مدیران شهر باید گریست اشتباست بایدبگوییم به حال این مردم باید گریست و……

  8. باسلام خدمت همه دوستان در ادامه صحبت دوستان بگم ما مدیر دلسوز نداریم اگه مدیر دلسوز باشه چه بومی و غیربومی فرقی بحالش نمی کنه که منطقه خدمتش کجا باشه من احساس می کنم اکثر مدیراو یا کارمندا فرقی نمی کنه احساس می کنند دارن دوره سربازیشون رو طی می کنن مهم اینه این چندصبا بگذره و سرماه حقوقشون رو بگیرن توبخیر و مابه سلامت نمی دونن این حقوق که می برن برای خانوادشون درقبال کاری که کردن هستش و باید درمحضرخداجواب پس دهند که متاسفانه کمترکسی رو می بینیم که خالصانه و عاشقانه در راه رضای خدمت به خلق خدا قدم بردارد

  9. تا زمانی که شهر دست دو نفر در […] است و برای هر کاری کوچکی به خیرین زنگ میزنند و حتی تا به حال نتوانسته اند یک امتیاز بسیار کوچکی هم برای شهر بگیرند اوضاع همین است
    خدا از سرشان نگذرد

    1. چقدر این کامنت رو دوست دارم. دقیقا دست گذاشتی رو نکته اصلی. درخواست از خیرین یه جای درخواست از دولت، نقطه ضعف اصلی مدیران و مسئولان گراش هست.

  10. هیچ شخصی خیر شهر رو نمیخواد به غیر افراد بیدار
    مقصر کم کاری مدیران ناکارامد خود مدیران نیستن ما مردم هستیم چرا اشخاصی که فقط منافع شخصی خودشون رو میبینند بالا قرار میدیم
    کدوم از ماها تا امروز جرات کردیم ناکارامدی مدیران جلو خودشون بیان کنیم بهشون بگیم مدیران ما مردم مدیر میکنیم ما مردم بالا پاین میبریم .
    یادمان باشد زمانی ما بهترین شهر رو میتونیم بسازیم که مردم پشت هم بیستیم در برابر مدیران و مسئولین ناکارامد نه اینکه سکوت کنیم و فقط شعار بدیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top