بستن

شکست بزرگسالان هلال‌احمر در آغاز راه

هفت برکه(گریشنا): تیم فوتبال بزرگسالان هلال احمر فصل جدید را با شکست ۴ بر یک مقابل امید بتن نورآباد آغاز کرد. تیم جوانان نیز با تساوی مقابل فجر سپاسی فرصت صدرنشینی را از دست داد.

شکست ۴ بر ۱ تیم بزرگسالان هلال‌احمر در مقابل امید بتن نورآباد 

به گزارش روابط عمومی باشگاه هلال‌احمر شهرستان گراش رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بزرگسالان استان فارس از جمعه ۲۰ مهرماه آغاز شد.

هلال‌احمر در بازی نخست با ترکیب دشتابی، جوکار، وفایی‌فرد (۶۰بهنام شیرشمسی)، بلوری(۸۰جهانبانی)، رادمرد، حسین نجاتی (۶۵ محمودی)، مجتبی شیرشمسی، محمدجواد آذرآیین، محمدرضا روزبه، محسن محمدی، سعید پورشمسی بازی را شروع کرد و خیلی زود و در یک غافلگیری دروازه خود را باز شده دید.

گراشی‌ها که انتظار گل زودهنگام را نداشتند به خود آمدند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند در دقیقه ۱۰ با سرنگونی پورشمسی، مهاجم هلال احمر در حالی که به اعتقاد کمک داور پنالتی بود، داور تمارض تشخیص داد و به مهاجم هلال‌احمر کارت زرد نشان داد. بازی در نیمه اول با همان یک‌‌ گل به نفع نورآباد به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم بازی نورآبادی‌ها با فرصت‌طلبی مهاجم خود به گل دوم دست یافتند. با این گل شیرازه تیم هلال احمر از هم پاشیده شد و در دقیقه ۶۰ با اخراج دروازه‌بان هلال‌احمر این سناریو تکمیل شد.

محمودی، گلر جوان هلال‌احمر جایگزین دشتابی اخراجی شد و در حالی که نورآبادی‌ها کاملا آماده‌تر از میزبان نشان می‌دادند دو بار دیگر دروازه تیم گراش را گشودند تا هلال‌احمر را در آستانه یک شکست سنگین قرار گیرد.

اواخر بازی بلوری با ضربه سر دیدنی یکی از گل‌ها را پاسخ داد تا در نهایت بازی با نتیجه ۴ بر یک به نفع نماینده ممسنی به پایان رسد تا پس از مدت‌ها هلال احمر شکست سنگین را در خانه تجربه کند.

مربی نورآباد پس از پایان بازی گفت:«همیشه دیدار دو تیم جذاب و دیدنی از آب در می‌آمد و امروز در حالی ما برنده بازی شدیم که تیم گراش هماهنگی لازم را نداشتند هر چند فرصت‌های زیادی هم خلق نمودند ولی بدنشان تحلیل رفت و این فرصتی بود که ما به نحو احسن از آن استفاده کردیم و یک پیروزی شیرین خارج از خانه را به دست آوردیم.»

سعید چترآبگون: آماده نبودن و تعصبات کورکورانه عامل عقب‌گرد فوتبال گراش

سعید چترآبگون، سرمربی هلال احمر که از شکست تیمش شوکه شده بود اظهار داشت:«به نظر من فوتبال گراش چند سال است که تعطیل است و همه دارند نقش فوتبال رو بازی می‌کنند فوتبالی که همه جای آن دچار درد است از هیات گرفته تا بازیکنان تیم‌ها! همه بدون آمادگی برای یک فصل فوتبالی وارد مسابقات می‌شوند اگر دقت کنید چرا در فوتبال گراش این همه دعوا و کشمکش وجود دارد؟ بیشتر در اثر آماده نبودن و تعصبات کورکورانه است.»

او در ادامه گفت: «این صحبت‌ها را کردم تا از درد بازی نورآباد بگویم بازیکنی که یک فصل فوتبالی را انجام داده، باید بهترین شرایط بدنی را داشته باشد ولی متاسفانه به دلیل نداشتن تمرینات مناسب به بدترین شرایط جسمانی دچار شده‌اند، در گذشته همه تیم‌ها به این شکل نبودند آن زمان در زمین خاکی و سیمانی خودشان را برای یک فصل فوتبالی آماده می‌کردند ولی حیف از این همه امکانات که الان وجود دارد و درست استفاده نمی‌شود. واقعا باید تاسف خورد! در بازی مقابل نورآباد باید اهالی فوتبال شهرمان حساب دستشان آمده باشد که فوتبال ما چقدر در استان عقب افتاده است من بعد از بازی برای کل فوتبال گراش تاسف خوردم و همان شب خواب به چشم نیامد که چطور می‌شود این فوتبال را که هم جای آن درد است را درمان کرد این کار درست نمی‌شود مگر در یک صورت که کل فوتبال شهرستان بسیج شوند و به این نتیجه برسند که راهی که در پیش گرفته‌اند اشتباه است.من در عمر فوتبالی‌ام فکر کنم دینم را به شهرم ادا کرده باشم ولی الان که در کسوت مربی‌گری آمده‌ام کمک کنم حداقل خواسته‌ای که دارم حمایت بی‌چون و چرا و بدون قید و شرط است. من را به چشم مربی هلال‌احمر نگاه نکنند من را به عنوان یک خادم فوتبال شهرم نگاه کنند که در گذشته فکر کنم این را به همه ثابت کرده باشم.

دلیل استفاده کردن من از بازیکنان گراش برای این فصل که منتقدانی هم داشتم این بود که همه را به این گود ورزشی بکشانم ولی خواهش دارم از همه که از خواب خرگوشی بیدار بشوند و دست از لجبازی و کینه گذشته بردارند.»

چترآبگون در پایان امیدوار بود که بتواند تیم را با کمک مدیریت فرسوده، کادر فنی و سرپرستی آقای عابدی به روزهای اوج برگرداند.

حسین‌پور:سیاست باشگاه، استفاده از بازیکنان بومی

در هفته اول لیگ برترفوتبال بزرگسالان استان، هلال احمر در گراش میزبان نماینده ممسنی بود.

هلال‌احمر که چندسالی است به خاطر حضور در سه جبهه نوجوانان،جوانان و بزرگسالان درگیر مشکلات عدیده‌ای در طول مسابقات می‌شود امسال با برنامه‌ریزی بهتری پا به مسابقات گذاشت.

تعیین کادر فنی به صورت مجزا و به کارگیری مربیان مجرب همچون کارگشا،آذربادگان،چترآبگون،غلامی، رحیمی و مجلسی در کنار مربیان جوانی همچون ابراهیمی، نجفی، گنجی، محمودی و دیگر دوستانی که در امر تدارکات این تیم را یاری می‌کنند،نوید روزهای خوش برای این تیم ریشه‌دار را می‌داد.

اگر به صورت گذرا اتفاقات سه رده را بررسی کنیم، نوجوانان شروعی خوب داشت و در اولین گام در دربی جنوب فارس رقیب سنتی خود را یعنی شهید چمران لارستان با شکست بدرقه کرد و جوانان نیز با یک نمایش عالی مقابل مس رفسنجان در حالی که تا دقیقه ۹۰ یک بر صفر پیش بود در نهایت با تساوی فصل جدید لیگ دسته اول جوانان کشور را آغاز کرد. تا همگان منتظر تقابل بزرگسالان در اولین دیدار خانگی باشند.

سعید چترآبگون که امسال در قالب سرمربی‌گری وظیفه سنگینی را برعهده گرفته است با تیمی متشکل از باتجربه‌ها و جوانان پر‌شور پا به این مسابقات گذاشت و سیاست باشگاه نیز این بود که بیشتر از بازیکنان بومی استفاده کند و بازیکنانی که در خدمت جوانان هستند در بزرگسالان کمتر استفاده شوند.

تساوی در شیراز

در لیگ دسته اول جوانان کشور، جوانان هلال‌احمر یکشنبه، ۲۲ مهر ماه ساعت ۱۵ در ورزشگاه شهید دستغیب و بر روی چمن مصنوعیزمین رفتند.

از هفته پنجم لیگ دسته اول جوانان کشور هلال احمر می‌بایست در شیراز به مصاف فجر شهید سپاسی می‌رفت. فجر که حال و روز خوشی در جدول مسابقات نداشت قصد داشت با پیروزی در این بازی به موقعیت خود بهبود بخشد. در سوی مقابل هلال احمر گراش که نشان داده‌اند مقابل تیم‌های مطرح عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارند در صدد بودند که با برتری مقابل حریف شیرازی خود صدر جدول را از آن خود کنند.

فجری‌ها بازی را طوفانی شروع کردند و در همان ۲۰ دقیقه اول بازی دو بار دروازه هلال احمر را گشودند تا همه منتظر عکس‌العمل هلال احمر باشند. گراشی‌ها که انتظار خوردن گل‌های زودهنگام را نداشتند به بازی برگشتند و توپ و میدان را در اختیار گرفتند فشارهای هلال احمر باعث شد آن‌ها در دقیقه ۳۵ روی حرکت زیبای صادق صداقت صاحب یک ضربه پنالتی شوند تا محسن محمدی با ضربه‌ای آرام اختلاف را به حداقل برساند.

نیمه اول بازی با همان نتیجه ۲ بر یک به نفع فجر شهید سپاسی به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم هلال احمری‌ها سوار بر بازی شدند و از طریق ابراهیم کامیاب به گل مساوی دست یافتند اما این پایان کار نبود و دقایقی بعد محسن محمدی روی ارسال زیبای امیرحسین مظلومی‌پور به گل سوم رسید و شادی را به اردوی گراشی‌ها تقدیم کرد.

در حالی که کم‌کم به اواخر بازی نزدیک می‌شدیم محمدی کاپیتان و بازیکن موثر هلال‌احمر مصدوم شد و دقایقی را کنار زمین سپری کرد و این فرصتی شد برای فجری‌ها تا گل سوم و تساوی را به ثمر برسانند بازی باهمان نتیجه ۳ بر ۳ به پایان رسید تا هلال احمری‌ها پس از پایان بازی حسرت فرصت‌های از دست رفته و نرسیدن به صدر جدول را بخورد.
هلال احمر در هفته اول نیز علی‌رغم این که تا لحظات پایانی مقابل میزبان خود مس رفسنجان جلو بود در دقیقه ۹۰ بازی به تساوی کشیده شد.

هلال احمر با این تساوی ۸ امتیازی شد و ضمن قرار گرفتن در رتبه چهارم، در هفته ششم باید در جم به مصاف پارس جنوبی جم برود. برای تیم فوتبال جوانان هلال احمر؛ امیر اکبری(۳۰جواد غفاری)،محمد امین مرادپور،عباس اسماعیلی،محسن محمدی،محمدعلی کرباسی،مصطفی مرادی،امیر حسین مظلومی‌پور،رضا خدمتی(۶۵هادی حسن زاده)، مهدی خادمی ،ابراهیم کامیاب،صادق صداقت به مربی‌گری ابوالحسن غلامی و کمک‌هایش کارگشا، مجلسی،گنجی و محمودی به میدان رفتند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top