بستن

دوشنبه‌ها : فرماندار پای درد دل مردم

هفت‌برکه: در اولین دیدار‌ هفتگی مردمی فرماندار گراش موضوعات مختلفی از مشکلات کافه و نانوایی تا مشکلات شهرک آزادگان، تنگ حسین و روستای چک‌چک مطرح شد.

به گزارش هفت‌برکه، با آمدن محمود طاهرزاده، فرماندار جدید یک بار دیگر دیدارهای مردمی با فرماندار از سر گرفته شد، در اولین جلسه از دیدارهای مردمی ۱۵ مراجعه کننده از قشرهای مختلف به فرمانداری گراش آمدند تا در دیدار با طاهرزاده مشکلات و درخواست‌های خود را با حضور رسانه‌ها مطرح کنند. بررسی  و رفع مستقیم مشکلات مردم هدف از برگزاری این دیدارها است.

دیدار مردمی فرماندار قرار است دوشنبه‌های هر هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ برگزار شود و در روز‌های دوشنبه هیچ جلسه‌ دیگری در فرمانداری برگزار نمی‌شود.

اولین مراجعه کننده به فرمانداری ابراهیم جاوید، از اهالی شهرک شکوه بود که درخواست جاده دسترسی برای شهرک داشت، جاوید از فرماندار خواست تا برای شهرک شکوه واقع در بلوار خلیج‌فارس فکری کنند. فرماندار قول پیگیری در جلسه شورای تامین و معاونت عمران را به اهالی شهرک شکوه داد.

«تنگ حسین» آب می‌خواهد

حسین‌ خاکی‌نهاد به نمایندگی از اهالی تنگ حسین آمده بود تا پیگیر انشعاب آب شرب برای اهالی این منطقه شود، تنگ حسین در شمال شرقی گراش و نزدیک به کشتارگاه شهرداری قرار دارد. او به فرماندار گفت: «ما اهالی تنگ حسین درخواست آب شرب برای منطقه داریم، حتی اگر شده در تامین هزینه هم کمک می‌کنیم، ۲۰ خانواده در تنگ حسین زندگی می‌کنند هزینه حمل آب با تانکر بسیار بالا است و اصلا از سلامت و بهداشت آب هم اطلاعی نداریم، آب برای دام را از برکه و چاه تامین می‌کنیم. از دعوت شما برای این جلسه مشخص شد که این دولت، دولت مردمی است که ما برای این موضوع بسیار خوشحالیم که پای کار هستید.»

فرماندار در پاسخ به درخواست نماینده تنگ حسین گفت: «هزینه تامین آب بسیار بالا است ولی چه تضمینی وجود دارد که آب آشامیدنی و شرب برای دام استفاده نشود و هزینه این کار بسیار بالا است. آب شرب باید برای بهره‌برداری ساکنین این منطقه باشد. برای دام یک چاه اجاره کنید. ما برای اجاره چاه به شما کمک خواهیم کرد. تنگ حسین یک منطقه بکر است ولی به خاطر نخاله‌های ساختمانی که به این منطقه منتقل می‌شود زیبایی خود را از دست داده است. نکند بعد از انتقال آب اشتباه شمس‌آباد تکرار شود و آب را برای دام استفاده کنید و  میلیاردها تومان بدهی آب روی دستتان بماند. با پیگیری استاندار موضوع تنگ حسین را پیگیری خواهم کرد.»

اماکن به کافه در طبقه دوم مجوز نمی‌دهد

جواد رادمرد، مدیر کافه فست‌فود جی سومین مراجعه کننده به فرمانداری بود که از عدم صدور مجوز برای کافه خود از سمت اماکن و نیروی انتظامی گله داشت، رادمرد به فرماندار گفت: «من سال‌هاست در گراش کار فرهنگی و هنری انجام می‌دهم، با افتتاح این کافه برای ۷ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است و هزینه زیادی برای این مجموعه داشته‌ام، با گذشت سه ماه از افتتاح این مکان وقتی برای صدور پروانه و مجوز از امکان مراجعه کردم گفتن به دلیل اینکه کافه در طبقه دوم است و در دید نیست امکان اخذ مجوز وجود ندارد، به شما مراجعه کردم تا راهکاری برای این موضوع پیش پای من بگذارید.

فرماندار گراش در پاسخ به درخواست مدیر جی‌کافه گفت: «اینکه شورای شهر و خیرین و معتمدین شما را برای پیگیری این موضوع همراهی می‌کنند اتفاق خوبی است، دلیل اینکه اماکن برای مجوز سخت گرفته است اطلاعی ندارم اما موضوع را پیگیری می‌کنم تا دلیل آن‌ها را هم بشنوم اما هر دلیل هم که باشد بلاخره راهکار قانونی آن هم وجود دارد، اگر دید به کافه در طبقه بالا ندارند می‌توانند درخواست نصب دوربین بدهند یا به صورت سرزده خودشان از کافه بازدید کنند، ماحصل یک کار فرهنگی اگر به حواشی آغشته شد که اخلاقی هم نباشد نه تنها نفعی ندارد ضرر هم خواهد داشت.»

گلایه از معدن سنگ در دشت باقر

جنجالی‌ترین موضوع اولین دیدار مردمی با فرماندار معدن دردسر ساز در دشت باقر بود. باغ‌داران و مالکین دشت پایین گراش چهارمین مراجعه کنندگان به فرمانداری بودند که از مشکلات معدن سنگی که عاطفه جامه‌گری بهره‌بردار آن است برای فرماندار سخن گفتند. این موضوع در دیدار فرماندار پیشین نیز مطرح شده بود. (خبر در هفت‌برکه)

محمود غفاری از خیرین و یکی از باغداران دشت‌پایین به نمایندگی از گروه گفت: «در شهرستان لار ۳ سنگ‌شکن وجود دارد ولی در شهرستان گراش که وسعت کوچکتری‌ هم دارد ۵ سنگ‌شکن مجور دارد، مورد آخر هم بیشترین تخریب را برای باغ‌ها اطراف داشته است.»

غفاری در ادامه افزود: «علاوه بر این موضوع ما متعجب هستیم چطور می‌شود مجوز یک سنگ‌شکن در گراش را از ادارات لار گرفت، نباید از نجابت مردم گراش سواستفاده کرد، از به خاطر سود یک نفر آینده مردم و فرزندان خودمان را به خطر بیندازیم و تباه کنیم که نفرین پشت سرمان باشد، با این روندی که پیش می‌ٰود برای ۵۰ سال آینده چیزی از کوه سیاه باقی نمی‌ماند. ضرر و زیان‌هایی را به باغ‌داران متحمل کرده است. این معدن در منطقه دشت باقر قرار دارد و باغ‌های در این محدوده تا باغ عسکری و چاه آبیاری تحت تاثیر این معدن قرار گرفته‌اند.»

محمود رادمرد دیگر باغدار دشت پایین گفت: «چطور می‌شود استعلام از لار بگیری ولی در گراش معدن بزنی؟ این شخص ابتدا برای استعلام از ادارات گراش اقدام کرد که جوابی نگرفت تیری در تاریکی در لار انداخت و متاسفانه موافقت را گرفت. با تمام آسیب‌های که باغات اطراف معدن وارد کرده است متاسفانه خیلی هم قلدرانه رفتار می‌کند که انگار این شهر مسئولی ندارد که جلوی کارش را بگیرد.»

محمود طاهرزاده، فرماندار شهرستان گراش در پاسخ به گلایه و درخواست باغ‌داران دشت پایین گفت:‌ «جامعه‌ای به حق خود می‌رسد که پیگیر مطالبات به جا و حق خود باشد، اگر کسی بدون توجه به منافع عمومی حق مردم را نادیده بگیرد به جد برخورد خواهم کرد. این موضوع یکبار هم زمان فرماندار سابق آقای غلام‌پور بررسی شده است و دستور توقف کار داده شده بود، مجدد در جلسه شورای تامین در دستور کار قرار می‌دهم و جلو کار حتما گرفته خواهد شد تا بررسی‌ها انجام شود.»

چالش آمبولانس در بازی‌های خانگی هلال‌احمر

 موضوع بحث برانگیز اولین دیدار مردمی با فرماندار هم مربوط به تیم فوتبال هلال احمر گراش و بحث تکراری آمبولانس برای بازی‌ها بود.

جواد آذربادگان، سرمربی باشگاه هلال احمر گراش به فرماندار گفت: «۲۰ سال است که تیم فوتبال هلال احمر گراش در رده‌های سنی مختلف تیم دارد و بازی می‌کند، یکی از شروط انجام بازی حضور آمبولانس ۱۰ دقیقه قبل از شروع بازی در محل برگزاری است. تا یکسال پیش هیچ مشکلی از بابت حضور ماشین در محل نداشتیم اما از زمان ریاست ناصر دلخوش مشکلات ما شروع شده است. حتی برای دو بازی اخیر ما هزینه را هم پیش‌ پرداخت کردیم اما ماشین در محل حضور پیدا نکرد.»

آذربادگان در ادامه افزود: «آقای دلخوش همیشه این بهانه را دارند که گراش با کمبود آمبولانس مواجه است و نمی‌توانم ماشین را برای بازی اعزام کنم، اگر گراش کمبود آمبولانس و نیرو دارد چطور آمبولانس گراش یک‌ماه برای اربعین اعزام شد؟ نه اینکه اعزام آمبولانس برای اربعین اشتباه باشد و منکر خدمت به امام حسین باشیم ولی چرا این بهانه‌ها فقط برای تیم هلال احمر است؟ گراش ۵ آمبولانس و ۱۲ نیرو دارد آیا وقتش نیست که مشکلاتش با ما و فوتبال را کنار بگذارد و برای شهرش به ما کمک کند؟ تیم فوتبال هلال احمر ۳ سال است که در لیگ برتر کشور حضور دارد. تیم‌هایی که برای مسابقات به گراش می‌آیند از تیم‌های مطرح کشور در لیگ برتر هستند و این برای گراش اصلا زیبنده نیست.»

محمد شکاری رئیس جمعیت هلال احمر گراش گفت:‌ «اعزام آمبولانس از پایگاه هلال احمر غیرقانونی است و اگر اعزام کنیم پایگاه خالی می‌شود، قانونا باید از اورژانس اعزام شود ولی باز هم وقتی اورژانس این کار را انجام نمی‌داد ما ماشین را اعزام کردیم تا آبروی گراش را حفظ کنیم. اعزام آمبولانس برای بازی‌های دیگر یک درخواست تیمی و باشگاه نیست و با توجه به حضور در لیگ برتر دیگر این یک درخواست مردمی است تا اورژانس برای بازی‌ها همکاری داشته باشد. حتی می‌توانیم هماهنگ کنیم که از شهرهای همجوار آمبولانس اعزام شود ولی در شان شهرستان گراش نیست.»

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش با بیان اینکه فوتبال گراش یک برند برای شهرستان است گفت:‌ «فوتبال گراش یک برند است و باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، اگر کاری در گراش انجام می‌شود باید عام المنفعه باشد و همه باید دست به دست هم دهیم تا شهرستان پیشرفت کند و سد راه همدیگر نشویم و اختلافات و سلیقه‌ای برخورد کردن را کنار بگذاریم تا به یک خروجی برای گراش برسیم.»

طاهرزاده گفت: «تیم فوتبال ریشه‌دارد است و هر کسی مشکل یا گره‌ای دارد نباید ورزش گراش لطمه بخورد، تفاوت دیدگاه و اختلافات سلیقه‌ای به ورزش یا هر موضوع دیگر مشکل برای شهرستان به وجود می‌آورد. من برای این موضوع با دکتر دلخوش هم صحبت کردم و ایشان از منع قانونی و استناد به اساس‌نامه صحبت کردند، اما باید این تعامل برقرار شود. این یک مشکل نیست، یک توقع برای پیشرفت گراش است که باید واصل شود، حواشی ما را از پیشرفت دور می‌کند.»

محمد شکاری، رئیس جمعیت هلال احمر گراش، احسان جوکار رئیس هیات فوتبال گراش، حسین‌پور داور فوتبال و جمعی از ورزشکاران و اعضای باشگاه هلال احمر جواد آذربادگان را برای این دیدار همراهی می‌کردند.

ساختمان خیرساز بهزستی ارد در انتظار برق

خسرو منصوری، خیر اردی دیگر مراجعه کننده‌ای بود که با دلی پر به سمت فرمانداری گراش آمده بود، او گفت:‌ «برادرم قبل از فوت درخواست خودش بود کار خیری انجام دهد، یک ساختمان خیریه برای بهزیستی ساخته‌ام که برق به آن نمی‌دهند، ساختمان در حال حاضر در مرحله گچ‌ و خاک است و ساختمان برق نیاز دارد. چرا سنگ اندازی در کار خیرین می‌شود که از کرده خود پشیمان شویم؟ اداره برق می‌گوید چون پروانه نداری نامه از شهرداری یا فرمانداری بیاور، ۳ میلیارد برای این ساختمان هزینه کرده‌ام و ۱۰ سال ساخت آن طول کشیده است از بس مشکلات اداری و سنگ‌اندازی در کار مواجه شدیم. این مرکز زیر نظر بهزیستی و برای کاردرمانی، فیزیوتراپی و گفتار درمانی می‌باشد.»

فرماندار ضمن تقدیر از کار ارزشمند این خیر اردی گفت: «یک نامه از بهزیستی بگیرید و درخواست خود را مطرح کنید، یک نامه استحکام بنا بگیرید و برای من بیاورید تا من پیگیری برای برق را داشته باشم.»

مشکلات روستاها: از شمس‌آباد تا آغصه

عبدالله پورشمسی به نمایندگی از اهالی روستای شمس‌آباد آمده بود تا پیگیر سند زمین برای ساکنین این روستا شود.

فرماندار در پاسخ به پورشمسی گفت: «۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بدهکار آب هستید، چرا از آب شرب آشامیدنی را برای دام استفاده می‌کنید؟ در بازدید قبلی ۱۶ خانواده شناسایی کردیم، مشکل آب، برق و سند را برای این ۱۶ خانواده که ساکن هستند و شناسایی کردیم را حل می‌کنیم.»

نعمت پورشمسی، عضور شورای روستای چک‌چک آمده بود تا از مشکل برق روستا به فرماندار بگوید، او می‌گوید دوسال است برق‌کشی برای ساکنین این روستا انجام شده ولی کنتور نمی‌دهند، چطور این مشکل را حل کنیم؟ ۸۰ خانوار دائمی در چک‌چک ساکن هستند. که فرماندار از او خواست درخواست خود را به صورت کتبی با بیان جزییات و تعداد خانوار به فرمانداری بدهد تا موضوع از سوی بخشدار پیگیری شود.

افزایش سهمیه آرد برای نانوایی سنگک گراش در خیابان دروازه دیگر مشکلی بود کهعلی  معین‌زاده، مالک این نانوایی از فرماندار داشت و گفت: «کمترین سهمیه آرد در گراش را نانوایی من دارد. قبلا ۲۵۰ کیسه بود و حدود یکسال و نیم تحویل کسی دادم تا پخت را انجام دهد مثل اینکه آن زمان به خاطر اینکه خرید از سمت شاطر ۱۵۰ کیسه بوده سهمیه را کاهش داده‌اند و به ۱۵۰ کیسه رسیده است. وقتی دلیل را از شاطر پرسیدم گفت نمی‌خواستم مازاد بر پخت درخواست آرد بزنم، به همان میزان که پخت داشتم خرید آرد را می‌زدم که فروش آزاد آرد را نداشته باشم و تخلف نکنم. الان مجدد با تحویل گرفتن نانوایی و افزایش پخت درخواست افزایش سهمیه به همان ۲۵۰ کیسه را دارم. همچین خواستار تسریع در راه‌اندازی کارتخوان به نام‌ نانوایی هستم.»

فرماندار موضوع نانوایی سنگک معین‌زاده را به بررسی در شورای آرد و نان موکول کرد و گفت به تنهایی نمی‌توانم پاسخگوی این درخواست باشم ابتدا باید یک بازدید میدانی داشته باشم و بعد در جلسه برای آن تصمیم‌گیری کنیم.

محبوبه خواجی، مدیر مدرسه دخترانه فاطمه‌الزهرا  از کمبودها و مشکلات مدرسه‌اش برای فرماندار سخن گفت: «مدرسه ساخت سال ۵۷ است، در حال حاضر به کف‌پوش برای زمین هندبال، بسکتبال، والیبال، تعداد ۲۰۰ صندلی پلاستیکی، سطل زباله، نیمکت، ایجاد فضای سبز با درختان تزیینی و گل‌های فصلی، پر کردن حیاط مدرسه جهت رفع مشکل جمع شدن آب در مواقعع بارندگی،  تعمیر سرویس بهداشتی، آبخوری و وضوخانه، نقاشی دیوار کلاس‌ها و حیاط، ساخت سالن امتحانات از نیازهای مبرم این مدرسه است کهدرخواست کمک داریم.»

فرماندار در پاسخ گفت:‌ «گراش خیرین مدرسه‌ساز همیشه طوری عمل کرده‌اند که نیاز به کمک دولت نداشته‌اند، چندین جلسه گرفته شده است و با مجمع خیرین مدرسه‌ساز از مدارس حوزه بخش مرکزی بازدید کردیم و به تبع آن رئیس سازمان نوسازی به گراش آمدند تا در حوزه آموزش و مدارس مشکلات را حل کنیم. گراش تعداد مدارس زیاد است که حتی در اختیار مدارس غیرانتفاعی قرار می‌گیرد. ما در اعتبارات به آ.پ کمک کردیم ولی هزینه بخش سخت‌افزاری می‌شود. درخواست شما را هم به جلسه خیرین مدرسه‌ساز ارجاع می‌دهم.»

فضل‌اله امانی، نماینده مردم شهرک آزادگان هم آمده بود تا یکبار دیگر موضوع شهرک آزادگان را پیگیری کند.

علیرضا حسن‌نژاد هم آمده بود تا پیگیر درخواست کنتور آب برای یک منزل مسکونی در جاده تنگ آب نرسیده به مرغداری برای یک خانواده جانباز باشد.

افزایش سهمیه آرد برای روستای آغصه درخواست عامل توزیع آرد روستای آغصه بود که با افزایش ۱۴ کیسه دیگر به سهمیه قبلی از سوی فرماندار موافقت شد.

 

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top