بستن

طلب شفا برای نیک‌اندیش ورزش گراش در آستانه رمضان

هفت‌برکه – میرزا اکبری: مدتی است دکتر زین العابدین محبی، نیک‌اندیش گراشی مقیم دبی، در بستر بیماری آرمیده است. او بزرگ‌مردی است که از تابستان سال هفتاد و چهار خورشیدی تاکنون ورزش گراش را مورد حمایت خویش قرار داده و با کمک‌های مادی و معنوی خود، روحی تازه به کالبد ورزش این شهر دمیده تا کام تشنه‌ی ورزشکاران سیراب و نبوغ و استعداد آنان شکوفا و بارور و راه رسیدن جوانان دختر و پسر ورزشکار به قله‌های شهرت و افتخار هموار شود؛ به گونه‌ای که ورزش گراش به لطف حمایت‌های مستمر وی در دو دهه اخیر در ردیف شهرستان‌های فعال فارس قرار گرفته و ورزشکاران به اخذ مدال‌های رنگارنگ در عرصه رقابت‌های قهرمانی استان، کشور و میادین بین‌المللی نایل آمده‌اند و به ورزش شهرستان اعتبار و آبرو بخشیده‌اند، تا عملا نشان دهند که سرمایه‌گذاری در ورزش و باور داشتن نسل جوان چه نتایج و حاصلی در پی خواهد داشت.

توجه و عنایت ویژه دکتر محبی به ترویج ورزش همگانی و حمایت از ورزش قهرمانی به گونه‌ای نافع و ثمربخش بود که در اندک زمانی ورزش گراش متحول شد و دکتر رحیمی، مدیر کل اسبق ورزش فارس، از گراش به عنوان قطب سوارکاری استان یاد کرد. حضور چهار نماینده این شهر در سطح اول فوتبال فارس و درخشش بازیکنان هلال احمر در رقابت‌های قهرمانی استان و کشور، زکی‌پور، دبیر وقت هیات فوتبال استان، را بر آن داشت تا در نشست روسای هیات فوتبال شهرستان‌های فارس عنوان نماید که گراش ریشه در فوتبال فارس دارد. و بالاخره قرار گرفتن پینگ‌پنگ شهرستان به عنوان برترین شهرستان در رنکینگ استان، همه حکایت از برتری بی‌چون‌وچرای ورزش گراش در ورزش فارس داشت. تحقق این افتخارات را بایستی مرهون همت والای این بزرگ‌مرد دانست که دوران طلایی ورزش گراش را در دهه هفتاد و هشتاد شمسی رقم زد.

دکتر محبی نه تنها در ورزش، بلکه در ترویج دانش و فرهنگ نیز پیشقدم شد. چاپ و نشر ده‌ها جلد کتاب دیوان حافظ، فرهنگ آفتاب، نهج‌البلاغه و بوستان و گلستان سعدی و تالیف کتاب دو جلدی مشاهیر شعرا، آیات قرآنیه به زبان عربی و بعد هفتم در خصوص مسایل پزشکی به زبان فارسی و قرار دادن آنها در دسترس جوانان علاقه‌مند، بیانگر روح ژرف و دانش‌پژوه این چهره فرهیخته است.

خرید و تملک بیش از ده هکتار از اراضی شهرک رزمندگان و اختصاص آن به مجموعه ورزشی، که سالن آن اخیرا با حضور دکتر سلطانی‌فرد، مقام عالی وزارت ورزش و جوانان، افتتاح گردید؛ پی‌ریزی فنداسیون سالن ورزشی مجموعه شهدا؛ ساخت زمین روباز هندبال و اسکیت با سکوی تماشاچیان؛ تقویت بنیه مالی تیم‌ها و هیات‌های ورزشی؛ کمک و مساعدت به اغلب ادارات و ارگان‌های سطح شهر و مرتفع نمودن نیازهای اساسی آنها؛ و کمک به ورزش شهرستان‌های لارستان و خنج؛ فقط شمه‌ای از خدمات ماندگار این مرد نیکوکار و خیراندیش است که یقینا از نگاه مردم قدرشناس گراش و منطقه پنهان نخواهد ماند، تا امروز فرزندش، محمد محبی، با تاسی از نیات خیرخواهانه پدر، در جهت تحقق اهداف و خواسته‌های وی گام بردارد.

در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم. پروردگارا به حرمت این ماه عزیز و پربرکت، بیمار ما را لباس عافیت بپوشان و سلامتی و بهبودی‌اش را از درگاهت خواستاریم. آمین.

درباره دکتر محبی اینجا بیشتر بخوانید.

 

2 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top