بستن

سالگرد دکتر محبی، باغبان ورزش گراش

هفت‌برکه – گریشنا: بیستم تیرماه سالگرد درگذشت دکتر زین‌العابدین محبی، از خیرین بنام گراش، است. میرزا اکبری به همین مناسبت یادداشتی برای گریشنا فرستاده است که می‌خوانید.

میرزا اکبری:

نقصان نکند هیچ کس از جود و سخاوت

در خوشه رسیدیم اگر از دانه گذشتیم

دست‌یابی به آرمان‌های بلند نیاز به همتی بلند دارد، زیرا همت بلند است که می‌تواند مانع را بردارد و آدمی را در مسیر خود به اوج والایی برساند، چون خشنودی پروردگار در اموری است که نشانگر همت عالی فرد باشد. امیر مومنان علی(ع) در نهج البلاغه می‌فرماید: «کار نیک به جا آورید و آن هر مقدار که باشد کوچک نشمارید، زیرا کوچک آن بزرگ و اندک آن فراوان است و کسی از شما نگوید که دیگری در انجام کار نیک از من سزاوارتر است. گرچه سوگند به خدا که چنین نیست. خوب و بد را طرفدارانی است که هر گاه هر کدام از آن دو واگذارید، انجامش خواهند داد.»

بیستم تیرماه در بولتن ورزش گراش یادآور تحولی شگرف است. ۲۵ سال پیش در چنین روزی، نهال ورزش این شهر به دست مرد نیک‌اندیشی سپرده شد تا خلاقیت و توانایی‌های بالقوه‌ی جوانان گراش و منطقه را آبیاری، بارور و به بار نشاند تا با ایستادن بر سکوی قهرمانی رقابت‌های ورزشی داخلی و برون‌مرزی، نام این دیار را در پهن‌دشت ایران اسلامی عزت و اعتبار بخشد.

ورزش گراش در بیستم تیرماه سال ۱۳۷۴ خورشیدی مورد حمایت شادروان دکتر زین العابدین محبی، خیر و نیکوکار گراشی مقیم کشور امارات، قرار گرفت و درست ۲۵ سال بعد در چنین روزی، او رخ در نقاب خاک کشید و به دیار باقی شتافت.

مرحوم محبی اهداف و برنامه‌های خود را بر سه محور ترویج فرهنگ، توسعه ورزش و حمایت از ایتام قرار داد. ساخت نخستین کتابخانه عمومی شهر و حمایت از گروه‌های فرهنگی، واگذاری ساختمان بلوار سپاه به موسسه خیریه امام علی(ع) و برقراری مستمری ماهیانه به قشر آسیب‌پذیر جامعه، ساخت مجموعه بزرگ ورزشی و حمایت و تقویت بنیه‌ی مالی هیات‌های ورزشی به مدت ربع قرن، بخشی از امور خداپسندانه‌ی آن مرحوم به مردم زادگاهش بود تا یاد و خاطره‌اش برای همیشه زنده نگه داشته شود.

بی‌محبت مگذران عمر عزیز خویش را

در بهاران عندلیب و در خزان پروانه باش

مطالبی و عکس‌هایی که خوانندگان گریشنا و نشریه افسانه ارسال کرده‌اند.

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top