بستن

شادی و شور دانش‌آموزان در جشنواره بازی‌های بومی

هفت‌برکه (گریشنا): دانش‌آموزان چند مدرسه در گراش در جشنواره بازی‌های بومی محلی اوقات خوشی تجربه کردند. هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی شهرستان و واحد تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گراش قرار است در آینده نیز این جشنواره را در دیگر مدارس برگزار کنند.

به گزارش محسن افشار، مسئول واحد تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش گراش، مسابقات بومی محلی با همکاری این واحد و هیأت ورزش‌های بومی محلی در برخی مدارس برگزار شد. افشار درباره هدف از برگزاری این جشنواره می‌گوید: «بازی‌های بومی محلی یکی از برنامه‌هایی است که اداره کل آموزش و پرورش استان نیز بر برگزاری آن تأکید دارد. آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم و ارزش‌ها در کنار حس نشاط و شادابی در دانش‌آموزان هدف‌های اصلی این برنامه است.»

به گفته افشار، ابوالحسن زارعی، رییس هیات ورزش‌های روستایی و بومی محلی؛ محمدحسن روستایی، دبیر هیات و دبیر مدارس پسرانه و نویسنده‌ی کتاب «بازی‌های محلی گراش»؛ و راضیه متین، نائب رئیس هیئت و دبیر مدارس دخترانه؛ در برگزاری این جشنواره نقش اساسی داشته‌اند. راضیه متین نیز درباره برگزاری این جشنواره گفت: «ما باید از ظرفیت مدارس برای احیای این ورزش‌ها استفاده کنیم. ورزش‌های بومی محلی علاوه بر فاکتور آمادگی جسمانی، در زمینه‌ی شادی و نشاط خانواده‌ها نیز تاثیر بسزایی دارند.»

به گزارش افشار، اولین دوره مسابقات این جشنواره در مدرسه سیدالشهدا علیه السلام با حضور حسن‌نژاد، رییس اداره ورزش و جوانان، زارعی، رئیس هیات بازی‌های روستایی و عشایری، و محمدحسن روستایی برگزار گردید. در این دوره از مسابقات، دانش‌آموزان ضمن آشنایی با بازی‌های بومی محلی، در رشته‌های «هفت‌سنگ» و «دست و دراز» و «طناب‌کشی» به رقابت پرداختند. در نهایت نیز به تیم‌های برتر هدایایی تقدیم شد.

به گفته افشار، با کمک مدیران و دبیران تربیت بدنی مدارس، تاکنون برگزاری جشنواره بازی‌های بومی-محلی در این مدارس گزارش شده است: در مدرسه امام محمد باقر(ع)؛ در دبستان شادروان کریمیان؛ مسابقه طناب‌کشی در دبستان سبزواری کنگ وریشه، با تشکر از آقای طاهری؛ مسابقه طناب‌کشی در آموزشگاه امام حسن عسکری (ع)،؛ و همچنین مدارس دخترانه‌ی نرجس‌خاتون و امیرکبیر.

 

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top