بستن

۲۰ ثانیه پشت چراغ قرمز بمانید

هفت برکه (گریشنا): تنها چراغ راهنما در گراش در خیابان امام (ره) نصب و راه‌اندازی شد. بعد از این رانندگان برای بهتر شدن عبور و مرور در این خیابان، بیست ثانیه پشت چراغ قرمز می‌مانند.

rahnemai3به گزارش خبرنگار هفت برکه؛ با تصمیم شورای ترافیک شهرستان از دو ماه قبل چراغ راهنما در این مکان نصب شد و از یک‌شنبه، بیست‌ و هفتم دی‌ماه، این هشدار‌دهنده‌ی راهنمایی و رانندگی فعال شدند تا رانندگان را برای رانندگی امن‌تر هدایت کنند. البته با خلوت شدن خیابان از ساعت ۲۳ تا هفت صبح، چراغ راهنما به صورت چشمک‌زن در می‌آید.

هرمزی یکی از اعضای شورای ترافیک شهرستان می‌گوید: «به درخواست شورای ترافیک استان مبنی بر نصب چراغ راهنما در شهرستان‌ها و میزان تخلفات زیاد و احساس نیازی که شورای ترافیک شهرستان برای نصب چراغ راهنما در مرکز شهر و سه راهی خیابان امام (ره)، روبه‌روی خیابان درمانگاه کرده بود، با نصب کانالیزور و چراغ راهنما و تعویض و بهسازی فلکه خیابان درمانگاه، مقدمات راه‌اندازی چراغ راهنما در این مکان فراهم شد. فعلا برنامه‌ای برای نصب چراغ راهنمایی و رانندگی در قسمت‌های دیگر شهر نداریم، اما با توجه به مشکل ترافیکی که در میدان شهید برزگران وجود دارد، امکان دارد پیشنهاد نصب چراغ راهنما به عنوان راهکاری برای حل این مشکل در شورای ترافیک مطرح شود.»

او در مورد بازخورد مردم نسبت به نصب چراغ راهنما گفت: «تغییرات در شهر همیشه واکنش‌هایی را به دنبال خواهد داشت. در طول این چند روز نیز واکنش‌های مثبت و منفی زیادی داشتیم. اما فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای نیاز به زمان دارد، پیشنهاد ما این است که در ابتدای راه‌اندازی این چراغ راهنما، یک مامور راهنمایی و رانندگی بدون سخت‌گیری‌های قانونی با هدف کنترل شرایط و راهنمایی مردم در کنار چراغ مستقر شود و بعد از گذشت چند ماه و اتجام فرهنگ‌سازی‌های لازم، آن وقت می‌توان از راهکار قانونی و جریمه شدن برای اجرای نظم و مقررات وارد شد.»

به گزارش خبرنگار هفت‌برکه، در حال حاضر بیشتر شهروندان پشت چراغ قرمز منتظر می‌مانند و این بیشتر موتورسیکلت‌سوارها هستند که حوصله ۲۰ ثانیه انتظار را ندارند و ممکن است در صورت نبودن پلیس، چراغ قرمز را بی‌خیال شوند. عادی شدن حضور چراغ قرمز در شهر کمی وقت می‌برد.

rahnemai4

 

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

17 نظر

  1. به هر حال این فرهنگ سازی نیاز به زمان داره.البته بایست فکری هم به حال موتورهایی که توی خیابون بدون تصدیق جولان میدهند و هر جایی پارک میکنند هم کرد

    1. اقای احتشا م حرف شما درست موتور های بدون تصدیق توی گراش زیاده ولی اموزشگاه مهر گراش این امتیاز رو نداره . برای یک تصدیق هم باید با موتور شخصی بریم لار که خطرناکه .

  2. بهتره یک یا دوهفته پلیس محترم هم سر خیابون درمانگاه وایسه و نظارت کنه تا کاملا رعایت بشه و جا بیوفته

  3. این طرح و پیشنهاد عالیه،ولی در ۳ صورت واقعا بهتر میشه.
    اول اینکه، یک نماینده از پلیس راهور واقعا حضور داشته باشه. ما که تو این چند روز ندیدیم.
    دوم اینکه،حداقل تا فاصله ۵۰ متری از هر سمت چراغ راهنمایی، پارک ممنوع باشه تا ماشین ها بجای یک ردیف در دو ردیف پشت تقاطع توقف کنند و طول ترایفک به حداقل خود برسه.(هر چند تابلو زده شده ولی در واقیعت عملی شاهد نیستیم.)
    سوم اینکه، ورودی به سمت کوچه پشت بانک مسکن ممنوع بشه.(تا موقعی که ماشینی پشت چراغ قرمزه مزاحم ورودی ماشین به کوچه نشه و ورودی کوچه از خ درمانگاه باشه.
    که هر چند تو این ۳ مورد گزینه اول و دوم مهمتره.
    بازم تشکر از پیگیری مسئولین برای امنیت بیشتر مردم.

  4. چراغ راهنمابرای جاده دوطرفه که زیاد ضرورت نداره
    چراغ رو براجایی مثل فلکه شهرداری میزارن که از مسیرهای جانبی ونه روبرو به هم میرسن و رانندگان دیدزیادی به هم ندارن

  5. اگه میخواهید چراغ قرمز جواب بده یا باید علی الطول پلیس باشه یا دوربین نصب بشه که متخلفها شناسایی کنه

  6. کاشکى یه طرف سبز مى شد و یه طرف قرمز،اون ٢٠ ثانیه قرمز فقط ماشین ها و موتورها رو متوقف مى کنه وگرنه هیچ عملى انجام نمیشه.جالب اینه من امروز غروب ٣ بار پشت قرمز بودم و نوبت سبز شدن به من نرسید.(من اینقدر قرمز نمى خوام!)

  7. بسیار عالی ، امیدواریم مسئولین واسه فلکه شهرداری هم فکر اساسی کنن و مردم عزیز گراش فرهنگ استفاده از چراغ راهنما رو رعایت کنن…

    1. با سلام خدمت همه شهروندان
      طرح میدان شهید برزگران (فلکه شهرداری) همچنان در حال بررسی است. در حال حاضر ۳ طرح جامع آماده شده که ارسال شده برای شورای ترافیک استان . در صورت موافقت شورای ترافیک استان بهسازی میدان امکان پذیر خواهد بود.
      همچنان برای اجرای طرحی جامع باید منتظر باشیم . با این حال شاید شورای ترافیک شهرستان بتواند با اجرای طرح های موقتی بخشی از مغضل ترافیک و حوادث این منطقه کم کند.
      لازم به ذکر است در صورت احداث کمربندی شهر از سمت دانشگاه علوم پزشکی بخشی از بار ترافیکی به اون سمت منتقل خواهد شد.

  8. چه کار خوبی کردید.
    کاشکی یک فکری به حال سه راهی های دیگه هم میکردن.
    من فقط یک مورد رو مثال میزنم: فلکه شهرداری
    ما آخر نفهمیدیم حق تقدم با کیه:

    ۱. با کسی هست که دور فلکه شهرداری میچرخه؟

    ۲. با کسی که از کمربندی داره مستقیم به سمت لار میره؟

    ۳. با کسی که از خیابان اصلی از سمت استادیوم مستقیم به سمت لار میره؟

    ۴. با کسی که از خیابان اصلی از سمت استادیوم به چپ گردش میکنه یعنی وارد فلکه میشه؟

    ۵. یا با کسی که از کمربندی میاد و بدون استفاده از وجود میدان با گردش به راست وارد خیابان پشت استادیوم میشه.

    تو کلاس های آموزشگاه رانندگی مهر از معلم وقت پرسیدم، سعی کرد توجیه کنه، آخرش گفتم اجازه میدید قانع نشم؟

    امیدوارم این میدان هم سامان بگیره.

  9. وقتی یه خودرو بخواد از سمت پاساژ صادق بره خیابون درمانگاه،اول باید پشت چراغ قرمز بمونه،بعدش باید اون وسط وایسه تا ماشینهایی که از روبرو میان،رد بشن و تازه بتونه مسیرش رو ادامه بده (این توقف وسط خیابون خودش باعث تشدید ترافیک میشه)

    شاید سه زمانه شدن چراغ راهنمایی این مشکل رو بتونه تا حدی حل کنه

  10. با تشکرازدست اندرکاران اتفاقا فکرخوبی هس که برای امنیت مردم چراغ راهنما نصب شده کاش درفلکه شهرداری نصب شده یود درضمن اگر پلیس هم بود بهتر میشد تا این فرهنگ جا بیفته

  11. با سلام .انشالله که هدف از نصب چراغ قرمز خیر باشه. البته به نظر هم میرسه اینطور باشه. اخر کمک به درامد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی دیده شده در بوجه دولت، ناشی از جرایم رانندگی هم به نوعی کار خیره. ولی هر چی باشه من طی این ۳۰سال رانندگی در گراش در اون نقطه هیچگاه شاهد ترافیک و تصادف در اون نقطه نبودم. اما بعد نصب چراغ هر دو آنها حادث شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 نظر
scroll to top