هفت‌برکه: بر اساس اعلام پلیس راهور ناجا، از امروز شنبه ۲۳ تیرماه، نرخ جدید جرائم رانندگی اعمال می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سردار سلیمی، معاون عملیات ترافیک پلیس راهور ناجا، هدف از افزایش نرخ جریمه رانندگی، کاهش تخلفات است و بحث درآمدزایی مطرح نیست. سردار سلیمی با استناد به مواد ۲۱ و ۲۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، تعیین جدول جرایم را با هدف توسعه‌ی انضباط ترافیکی، پیشگیری از رفتارهای پرخطر رانندگی و ارتقا ایمنی تردد پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان کرد و افزود: پلیس با استفاده از روش‌های سنتی و هوشمند نسبت به کنترل تخلفات اقدام می‌کند.

Jarimeh

همچنین به گفته‌ی سردار سلیمی، این جدول بر اساس نرخ تورم سالیانه پیش‌بینی شده و بر اساس عواملی چون بررسی کارشناسی و تحلیل وضعیت رفتارهای ترافیکی و تصادفات و جان‌باختگان ناشی از آن در سطح کشور در خردادماه، جدول جدید با در نظر گرفتن ظرفیت‌های قانونی جاری و شرایط اجتماعی و زیرساختی در تیرماه تعدیل و به تصویب هیئت دولت رسیده است.

به گزارش خبرآنلاین، این جدول پس از به روزرسانی سامانه‌های هوشمند از امروز شنبه ۲۳ تیرماه به مرحله‌ی اجرا در می‌آید و در سه بخش جرایم کلان‌شهرها، مراکز استان‌ها، جاده‌های بین شهری، مناطق آزاد، سایر شهرها و روستاها پیش‌بینی شده است.

Jarimeh 01 1

💵نرخ برخی از مهم‌ترین جرائم در «شهرهای غیر بزرگ» به شرح زیر است: (در جاده‌ها و کلان شهرها جریمه بیشتر و در روستاها جریمه کمتر است)

▫️حرکات نمایشی: ۴۰۰ هزار (تومان)
▪️تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر بر ساعت): ۲۲۰ هزار
▫️سبقت غیر مجاز: ۵۰۰ هزار
▪️مصرف داروهای روان‌گردان: ۱.۵ میلیون
▫️حرکات مارپیچ: ۴۰۰ هزار
▪️تجاوز از سرعت مجاز : ۲۷۰ هزار
▫️استفاده از تلفن همراه: ۳۰۰ هزار
▫️عدم رعایت حق تقدم: ۵۰۰ هزار
▪️نقص سیستم روشنایی در شب: ۲۰۰ هزار
▫️نداشتن بیمه‌نامه شخص ثالث: ۱۵۰ هزار
▪️نداشتن معاینه فنی معتبر: ۶۰ هزار
▫️توقف دوبله: ۱۰۰ هزار