بستن

اولین گلبانگ اذان در گلدسته های مسجد غدیر فداغ

گریشنا: مسجد خیّرساز غدیر فداغ، با حضور مردم و مسئولین افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش سایت رسمی و مردمی دهستان فداغ؛ دوشنبه، هفدهم فروردین ماه، فرماندار، بخشدار مرکزی، بخشدار اَرَد، عده‌ای از مسئولین دستگاه‌های اجرایی و خیّرین گراش، اعضای شورای اسلامی، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌های وحدت و جامع و جمعی از برادران و خواهران فداغی در آیین افتتاحیه این پروژه خیّرساز حضور داشتند.

علی اکبر باقری عضو فعال شورای اسلامی فداغ، پیش از افتتاح مسجد غدیر توضیحاتی در خصوص این پروژه ارائه داد. به گفته وی: «عملیات ساخت مسجد غدیر فداغ، آبان ماه ۹۳ شروع و در فروردین ماه سال جاری نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است. این مسجد بر روی زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر با زیربنای ۲۴۰ متر مربع با دو میلیارد ریال اعتبار، به همت خیرخواهانه و خداپسندانه خیّر؛ بانو موجود خجسته، همسر حاج علی اکبر دریابر از خیراندیشان بنام و گرانقدر فداغ ساخته شده است.»

پس از آن و با توجه به تلاقی مراسم با نماز مغرب و عشا، نمازگزاران با حضور در مسجد غدیر، که برای اولین بار گلبانگ اذان از گلدسته‌های آن برخاسته می‌شد، به امامت فرج الله نریمانی روحانی محل، نخستین نماز جماعت خود را در این مسجد، اقامه کردند.

علی اصغر خاک‌بیز به عنوان مجری، از فرج الله نریمانی روحانی محل، مهندس فرودی؛ فرماندار و فضلی؛ بخشدار مرکزی گراش خواست تا برای سخنرانی پشت تریبون قرار بگیرند.
خاک‌بیز در ادامه؛ به چندین عمل نیک که به همت خیّر والامقام، حاج علی‌اکبر دریابر صورت گرفته بود، اشاره و عنوان نمود.

1

تکمیل و تجهیز درمانگاه، تجهیز خانه پزشک، ساخت خانه بهداشت، ساخت خانه تاسیسات تصفیه آب و نصب تجهیزات آن (آب شیرین کن)، ساخت مسجد صاحب‌الزمان، ساخت مسجد غدیر، حمایت‌های مالی جهت اجرای پروژه آبرسانی (به فداغ) و ساخت دارالقرآن نجم الثاقب در فداغ، ساخت غسالخانه در روستای علی آباد، ساخت مسجد غدیر در روستای حیدرآباد از جمله اقدامات خداپسندانه این خیراندیش است که در کارنامه اعمال نیک او قرار دارد.

نریمانی ضمن خوش‌آمد گویی به مدعوین ، مسئولین و مردم، در خصوص برکت در ساخت مسجد، تکایا و مکان‌های مقدس به ایراد سخن پرداخت و همچنین اقدام تحسین برانگیز این خیّر را ارج نهاد.

روحانی محل سخنان خود را با تقدیر و تشکر پایان داد. او از فرماندار، بخشداران مرکزی و اَرَد و هیئت همراه که برای شرکت در آیین افتتاحیه مسجد غدیر به فداغ آمده بودند و همچنین؛ از حاج رحمت‌الله نعمتی که زمین مسجد را در اختیار این خیّر قرار داده بود، از حاج علی اکبر دریابر و همسر او که باعث و بانی این کار خیر بودند، و مجریان و دست اندرکاران در ساخت این مسجد، به ویژه از علی اکبر راهپیما صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

فضلی، بخشدار مرکزی و فرودی، فرماندار گراش در حاشیه آیین افتتاحیه مسجد غدیر، سال نو را که به تعبیر مقام معظم رهبری، سال همدلی و هم زبانی دولت و ملت است، به مردم فداغ تبریک و در رابطه با اهمیت و جایگاه مسجد سخن گفتند.
این دو مقام مسئول عمل نیک و خیرخواهانه این خیّر را بسیار ارزشمند دانستند و برای شفای عاجل بانو خجسته، به درگاه ایزد منان دعا کردند.

فرودی در ادامه سخنان خود به عنوان کردن، شروع به کار چند پروژه‌ی راکد و در حال انجام، افزایش اعتبارات و تصویب بودجه برای پروژه‌های عمرانی و آبادانی شهرستان و دهستان‌های فداغ و خلیلی پرداخت.

نماینده دولت تدبیر و امید در گراش از پیگیری ارتقای فداغ به بخش خبر داد و اضافه کرد:«زمینه‌ها برای انجام این مهم فراهم شده و در حال حاضر با پیگیری‌های مستمر فرمانداری، بخشداری و شورای اسلامی فداغ شاهد تحقق خواسته‌ی به حق مردم فداغ خواهیم بود و امید به این داریم تا این مهم به زودی محقق و مثمر الثمر واقع شود.»

در پایان به رسم یادبود، با اهدای لوح سپاس از سوی فرمانداری، بخشداری و اداره اوقاف و امور خیریه گراش ؛ از عمل نیک این خیّر مسجد ساز تجلیل به عمل آمد.

ghader3

 

 

 

5 نظر

  1. سلام خدمت مردم وخیرین فداغ بابا بخدا بسه مسجد یکم بفک مسکن کار واینده جوانا باشیدتا کلاه بزرگی که سر مردم گراش رفت نره قدم به قدم مسجد اما خبری از محل تفریح یا کار نیست از اونور دلالان ریختن بجون زمین ها مث خوره که قیمت زمین رسیده سرسام اور چه قیمت زمین در تهران چه گراش به اندازه هم ولی یکی نیست رسیدگی کنه نشه اینده اونجا مث اینجا بشه شیر تو شیر…….

  2. ارادت و احترام خدمت برادر ارجمند جناب سهراب
    بخشی پایانی از فرمایش شما درست است
    اگر مردم جنوب کشور خصوصا جنوب فارس که از عقاید قویتری نسبت به دیگر بخشهای کشور بهره مند هستند . از فرهنگ مسجد که نبی مکرم اسلام بهمراه مولی الموحدین امیرالمومنین در شریعت ما تدوین و به بندگان خدا رسانده اند عمل نمایند . مشکلاتی که حضرتعالی اشاره نمودید ( روحیه تجمل گرایی ) بر چیده میشود .

  3. جناب خاکبیز روحیه تقوا نه از مساجد هست ببین چقدر دارن میرن مسجد….!!!!!! چه کسانی هستن بیشتر پابه سن هستن نه جونا. لطفا از دیگاه دیگری به قضیه نگاه کنید……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top