بستن

نان گران شد

گریشنا:در جلسه‌ی کارگروه نان استان فارس، قیمت انواع نان با آرد آزاد و آرد یارانه‌ای اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی ادراه‌ی صنعت، معدن و تجارت؛از امروز ۱۰ آذرماه قیمت انواع نان با آرد آزاد از نوع لواش با وزن چانه‌ی ۲۰۰ گرم؛۳۰۰۰ ریال، تافتون، با وزن چانه‌ی ۴۲۰ گرم؛ ۵۵۰۰ ریال، لواش چله‌پز،با وزن چانه‌ی ۲۴۰ گرم؛۳۵۰۰ ریال،بربری، با وزن چانه‌ی ۴۲۰ گرم؛۶۰۰۰ ریال، سنگک، وزن نان ۵۰۰ گرم؛۱۰۰۰۰ ریال،ریزشی به صورت کیلویی۱۱۰۰۰ ریال، باگت، همبر فانتزی، به صورت حجمی؛۳۶۰۰ ریال به فروش می‌رسد.

و در جدول انواع نان با آرد یارانه‌ای؛ لواش، با وزن چانه‌ی ۲۰۰ گرم؛ ۲۰۰۰ ریال، تافتون، با وزن چانه‌ی ۴۲۰؛ ۴۰۰۰ ریال، لواش چله‌پز؛ با وزن چانه‌ی ۲۴۰ گرم؛۲۵۰۰، ریزشی به صورت کیلویی به قیمت ۷۱۵۰ ریال تعیین شده است.

در حال حاضر هیجده نانوایی در گراش، سه نانوایی در ارد، سه نانوایی در فداغ و یک نانوایی در خلیلی فعال است. از تعداد هیجده نانوایی گراش، نانوایی نصرالله دبیری در خیابان درمانگاه و علی رحمانیان در خیابان سپاه، عرضه‌کننده‌ی نان سنگک هستند. نان سنگک بیشترین افزایش را داشته و به دلیل پخت با آرد آزاد،قیمت آن از ۵۰۰ به هزارتومان رسیده است. تا قبل از این قیمت سنگک با وزن چانه‌ی ۵۰۰ گرم به صورت یارانه‌ای پانصد تومان به فروش می‌رسید.

نان تافتون را می‌توانید از نانوایی عبدالرضا صفری در خیابان امام تهیه کنید تا قبل از این با تصویب کارگروه آرد و نان، متشکل از اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت، فرمانداری، اتحادیه‌ی نانوایان، جهاد کشاورزی، شبکه بهداشت، اداره‌ی غله، این نوع نان با وزن چانه‌ی ۳۰۰ گرم به قیمت ۲۵۰ تومان به فروش می‌رسید که از این به بعد با وزن چانه‌ی ۴۲۰ گرم به قیمت ۴۰۰ تومان فروخته می‌شود.

باقی نانوانی‌ها یعنی ۱۵ نانوایی دیگر در گراش تولید‌کننده‌ی نان لواش هستند که قیمت آن پیش از این با وزن چانه‌ی ۲۰۰ گرم، ۱۵۰ تومان بود که با ۵۰ تومان افزایش بعد از این ۲۰۰ تومان، فروخته خواهد شد. هر سه نانوایی در فداغ نیز تولید‌کننده‌ی نان سنگک هستند. ساعت کاری نانوایی‌ها،صبح‌ها از ساعت ۵ تا ۷، ظهر‌ها؛۱۱ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹:۳۰تعیین شده است.

بلبلی، روابط عمومی اداره‌ی صنعت و معدن و تجارت در ادامه می‌گوید:«افراد در صورت دیدن کم‌فروشی و یا کیفیت نامناسب نان‌ها در هر کدام از نانوایی‌های موجود در شهرستان می‌توانند با شماره‌ی ۱۲۴ و یا ۵۲۴۵۱۰۶۱ به منظور برخورد با این افراد اطلاع‌رسانی کنند.»

Nan (4)

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

10 نظر

  1. دیگه کسى بابد نان نخره ، همه باید داخل خونه شون باید پخت کنند ٣٠/. بالا رفته یعنى هر نانى ۶۰ تومان ، میگن کیفیت بالا میره ولى نظرم نمى گیره،

  2. با سلام.
    گران شدن و تورم در ایران یه چیز.روزانه و طبیعی هست و جای تعجب نداره.
    داداش گلم اگه تیتری بزنی برای ارزون شدن وپایین آمدن قیمت جنسی جای تعجب داره.مردم به گرانی و تورم عادت کردن.ممنون از اطلاع رسانیتون

  3. باسلام
    این هم از الطاف دولت راستگویان هست که سخنگویش اعلام مجوز اصلاح قیمت تا سقف ۳۰%(البته مجوز اصلاح قیمت نه افزایش قیمت-چه قشنگ با الفاض بازی میکنن!) را می دهد و در عمل میشود ۱۰۰%(در نان سنگک و بربری و نانهای فانتزی)!!!!
    احتمالاً دو روز دیگه هم این ۱۰۰ % رو با منت گذاشتن برسر مردم میکنن ۷۰% و اینچنین میشود که دولت آقای روحانی با پایین آوردن ۳۰% قیمت نان میشود قهرمان ملی!!!!!!!!!!

  4. یه داستان
    یه الاغی روزی ۳ کیلو جو میخورد و صاحب الاغ هم در عوض سه کیلو جو از الاغ بار میکشید همین کار چند ماهی طول کشید . صاحب الاغ فکر بکری به سرش زد از فردای ان روز ۳کیلو را تبدیل کرد به ۲ کیلو جو دید الاغ همان باری که با ۳کیلو براش میاره با ۲کیلو جو هم کارش میشه .صاحب الاغ خوشحال شد چند ماهی همین کار کرد دوباره فکربکرش گل کرد و ۲کیلو به ۱ کیلو جو رسوند دید نه بابا فکر بدی هم نکرده دید الاغ با ۱کیلو جو هم کارش انجام میده فردای اون روز نشست و مثل ایکیوستان فکری کرد ، یه شاه فکر بود و اون ۱کیلو جو هم از الاغ دریغ کرد و الاغ روز اول بارش را رسوند خونه و صاحب الاغ خوشحال شد از شاه فکری که کرده بود فردا رفت طویله دید الاغ………………………………..
    ادامه داستان با دوستان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  5. با سلام.نان و تخم مرغ بایدکیلویی به فروش برسند، چون از نظر وزن واندازه مساوی نیستند،از من گفتن بود،مشکل شرعی ایجادمیکند(حرام خواری)

  6. توی بعضی از نانوای ها پلیس گذاشتن که کسی درگیر نشه من نمیدونم اینها ملت رو چی فرض کردن؟ قیمت نان سنگک رو ١٠٠٪افزایش قیمت دادن نه ٣٠٪درصد
    یکیش نانوای خیابان درمنگاه

  7. درامد و حقوق رو اقزایش نمیدن ولی روز به روز همه چی رو گرون میکنن،پس دولت کی میخواد به داد مردم برسه،حالا باز شغل ازادیها تاحدی میتونن رو جنسشون بکشن ولی بقیه شغلا که حقوق دست خودشون نیس چی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 نظر
scroll to top