13901126 theatre 9جشنواره تئاتر دانش‌آموزی با اجرای ۷ نمایش برگزار شد. کانون حضرت معصومه (س) برخلاف دیگر برنامه‌های اجرا شده به مناسبت دهه فجر تماشاچی نداشت. در این جشنواره که تماشاچیان آن تنها داوران و گروه‌های دیگر شرکت کننده بودند پنج اجرا از دانش‌آموزان مقطع راهنمایی داوری شد که نمایش «شهر بی‌گدا»، کار دانش‌آموزان مدرسه حسنی از دید داوران برتر بود. این نمایش با ۹ بازیگر، نوشته حسن دولت آبادی و به کارگردانی عبدالمهدی سعادت درباره نوجوانی بود که با اخراج از آهنگری به گدایی روی می‌آورد.

علی‌اکبر شاه‌محمدی از داوران این جشنواره گفت: به دلیل بودجه بسیار اندکی که برای اجرای این جشنواره اختصاص داده شده، تبلیغاتی برای برگزاری این جشنواره انجام نشده است. مسعود غفوری، دیگر داور این جشنواره اعتقاد داشت: اگر از والدین دانش‌آموزان شرکت کننده برای دیدن اجرای فرزندانشان دعوت می‌شد، وضعیت اجرای این نمایش‌ها و بازی‌ها که در چند مورد چشمگیر بود بسیار بهتر می‌شد. علی فخری و محمد‌علی شامحمدی دیگر داوران جشنواره تئاتر بودند.

دو نمایش نیز در مقطع ابتدایی و دبیرستان اجرا شد که مورد داوری قرار نگرفت. نمایش آرش کمانگیر از گروه تئاتر دبیرستان ابدی تنها اجرای مقطع دبیرستان بود. نمایشی بر اساس شعر آرش کمانگیر سیاوش کسرایی که با اجرایی زیبا پایان بخش این جشنواره بود. جشنواره‌ای که با دیدن شور و شوق بازیگران نوجوان آن از یک طرف و دیده نشدن تلاششان از طرفی دیگر، شور و حسرتی در بیننده ایجاد می‌کرد.

گفتنی است جشنواره تئاتر دانش آموزی از ۲۵بهمن در روستای فداغ نیز با شرکت ۵ گروه نمایشی آغاز شده بود که با اجرای یک تئاتر ابتدایی از روستای خلیلی و یک تئاتر از راهنمایی بعثت فداغ و سه نمایش از دبیرستان پناهی فداغ به پایان رسید. همزمان با تئاتر دآنش‌اموزان پسر، این جشنواره در مدارس دخترانه نیز برگزار شده است.