بستن

جمع‌آوری صدقه برای رفع بلا از گراش

گریشنا: عبدالله نظامی برای رفع بلا از گراش در حال جمع‌آوری صدقه است.

از دیروز شنبه ۹ شهریور جلوی فروشگاه نظامی، روبه‌روی حسینیه اعظم، صندوقی شیشه‌ای گذاشته شده و مردم تک‌به‌تک و گروه‌به‌گروه صدقه‌های نقدی خود را به داخل آن می‌ریزند. قرار است با قربانی کردن سه راس گاو و یک نفر شتر در ورودی‌ها و مرکز شهر، گراش از بلایایی که در نیمه اول سال ۹۲ زیاد شده بیمه شود. عبدالله نظامی در گفتگو با خبرنگار گریشنا می‌گوید: «بنا به دستور امام جمعه در نماز جمعه این هفته که گفت باید برای رفع بلا از شهر گراش صدقه بدهید، تصمیم گرفتم این کار خداپسندانه و واجب را انجام دهم.»

عبدالله امیدوار است تا صبح جمعه آینده مبلغ مورد نیاز برای خرید شتر و گاوها جمع‌آوری شود. او اظهار می‌کند: «اگر بیش از مبلغ مورد نیاز جمع شد، چند دیگ حلیم بار می‌گذاریم و بین مردم تقسیم می‌کنیم.»

قرار است سه راس گاو را در میدان شهید بهشتی (بیمارستان)، میدان شهرداری، و جلوی حسینیه‌ی اعظم سر ببرند؛ و برای سر بریدن یک نفر شتر نیز بالاسرخ در نظر گرفته شده است. عبدالله در تکمیل صحبت‌اش می‌گوید: «با قصاب‌ها هم صحبت کرده‌ایم، و قبول کرده‌اند که این کار را برای شهر انجام بدهند. با شهرداری هم هماهنگ کرده‌ایم که بلافاصله برای تمیز کردن خیابان اقدام کنند.»

وقتی بحث درباره‌ی امنیت به خاطر وقوع چند مورد خودکشی و مرگ مشکوک و دزدی بالا گرفت، مردم دست به دامان پلیس شدند. اما با مرگ چند تن از جوانان شهر در حوادث مختلف، شیوه‌های سنتی‌تری برای دفع بلا از گراش پیش گرفته می‌شود. آخرین مورد این مرگ‌ها، ایست قلبی نابه‌هنگام تازه‌داماد، مجتبی پولادسنج بود که جمعه قبل اتفاق افتاد.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

12 نظر

    1. اتفاقا عبدالله نظامی یکی از مردمی ترین و خاکی ترین مردم گراش هستش که کمیشه جهت کارهای خیر چیش قدم میشوند.بنده خدا اگه فکر میکنی صلاحیت نداره خب خودت برو صدقه جمع کن ، نه اینکه پشت کامپیوترت بشینی و مردم رو زیر سوال ببری.

    2. این حرف درستی نیست
      آقای نظامی از مردم ساده دل و پاک دست گراش اند که اتفاقا زحمت های بی چشم داشت زیادی هم برای شهر کشیدن
      از من و شما برای شهر مفید تر بودند، مطمئن باشید

  1. خدا رو شکر. امیدوارم با این صدقات و قربانی‌ها بلا و مصیبت‌هایی که اخیرا در گراش شدت گرفته رفع بشه. اما ای کاش زودتر اینکار انجام شده بود تا شاید این همه جوون از دست نمیدادیم. اگر زودتر اقدام شده بود شاید الان مجتبی زنده بود اما افسوس که دیگه برنمیگرده و چاره‌ای جز تسلیم در مقابل مشیت الهی نداریم.

  2. جهت دفع بلا :
    حضرت امام موسی کاظم علیه السلام فرموده اند : وقتی از نماز شام ( عشاء ) فارغ شدی از جای خود حرکت
    مکن و با کسی سخن مگو تا صد مرتبه بگویی :
    بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
    هم چنین صد مرتبه بعد از نماز صبح بگو به درستی که هر کس در این دو وقت این دعا را بخواند حق تعالی
    صد نوع بلا را از او دفع می کند که کمترین آن ها خوره و پیسی و شر شیطان و پادشاهان می باشد
    منبع : اصول کافی ج ۲ ص ۵۳۱ و ۵۳۲ ح ۲۹

    —————————————————–
    امیدوارم بعد از این حرکت صندوق جهت کمک به بیماریهای لاعلاج از جمله سرطانی، MS ، تومور و … راه اندازی بشه، چون این افراد زیر نظر هیچ نهاد حمایتی نیستند.

      1. اینقدر بعضی مسئولین خودی به مردم بدی کردن و انقدر مردم شهرهای همجوار نفرین کردن که بلا روز به روز بیشتر میشه … بابا یکم کوتاه بیاین بذارین آرامش باشه !

  3. البته کسانیکه در خیابان با موتور تکچرخ می زنند وازبین ماشینها ودر ترافیک لایی میکشند وباعث وحشت رانندگان وسر نشینان آنها می شوند وبعضا”دیر یا زود تصدف می کنند وباعث فوت یا نقص عضو خو ودیگران می شوند از این امر مستثنی هستند وخون اینگونه آدمهای بی ملاحظه باید بریزد یعنی در نیت صدقه وهنگام ذبح حیوانات نباید اینگونه آدمها مد نظر قرار گیرد.زیرا آنها مرگشان خودخواسته است .

    1. دعا میکنیم اینگونه افراد هم عاقل و سربه راه شوند و دست از حماقت‌شان بردارند تا دیگر اتفاقات تلخ روح شهرمان را نرنجاند و پدر و مادری را داغدار نکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 نظر
scroll to top