بستن

۱۵ گوسفند، قربانی دوری بلا از گراش

هفت برکه: ۱۵ گوسفند دورتادور شهر قربانی شدند تا بلا از شهر دور بماند. مرگ چند جوان طی دو هفته به دلایل مختلف، انگیزه‌ی این حرکت مردمی بود. قرار است گوشت‌های قربانی بین فقرا در سطح شهر تقسیم شود.

به گزارش هفت برکه، علی‌اکبر امانتی، عضو هیات امنای مسجد باب الحوائج(ع)، مسئولیت جمع‌آوری صدقه برای خریداری گوسفندان قربانی را بر عهده داشت. او در گفتگو با هفت‌برکه می‌گوید: «متولی این حرکت مردمی، مسجد باب الحوائج(ع) است. بعد از یک فراخوان به صورت عمومی و تبلیغات خیرخواهانه مردمی برای انجام قربانی و دفع بلا، مبلغ ۴۵ میلیون تومان جمع‌آوری شد.»

امانتی با اشاره به خریداری ۱۵ گوسفند و ذبح آن در تاریخ دوم خرداد ماه در ده نقطه از شهر ادامه داد: «دو گوسفند در خیابان گلزار شهدا، یک گوسفند در ورودی شهر از سمت اوز میدان ولایت، یک گوسفند در ‌میدان شهید بهشتی (بیمارستان)، دو گوسفند جلو مسجد ولی عصر(عج)، دو گوسفند جلو خیابان بسیج، دو گوسفند جلو پایگاه سپاه، دو گوسفند سر نئزه،یک گوسفند کنار شهرداری، یک عدد بلوار کوثر، و یک راس گوسفند در خیابان شهید غلامی ذبح شدند.»

او می‌گوید قصد تکرار جمع‌آوری صدقه و قربانی کردن، برای رفع بلا به صورت ماهانه را در شهر دارند: «از آن جایی که صدقه و قربانی کردن حیوانات برای دفع بلا در اسلام سفارش شده است، تصمیم داریم که این حرکت را هر ماه در سطح شهر تکرار کنیم. اگر هزینه‌های جمع‌آوری شده به خرید گوسفند نرسید هم می‌توانیم از حیوانات حلال گوشت دیگر مثل مرغ برای ذبح و انجام قربانی استفاده کنیم.»

همشهریانی که می‌خواهند در این حرکت مشارکت داشته باشند، می‌توانند با شماره‌ی ۰۹۱۷۵۶۰۲۲۱۲ مربوط به علی‌اکبر امانتی هماهنگی را انجام دهند. گوشت‎‌های قربانی دیشب و امروز در پایگاه‌های بسیج، مساجد و هیات‌ها توزیع شده و خواهد شد تا در قالب بسته‌های نیم کیلویی به دست نیازمندان شهر برسد.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

4 نظر

  1. بجای اعتراض به امنیت خودروی داخلی و افزایش سطح فرهنگ رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی سر حیوون بی زبونو بریدن به خیال درست شدن اوضاع.
    اره داداش یه ده تای دیگم برای درست شدن گرونی و وضع مردم سر ببرین یه بیستاییم دعا نویس استخدام کنید صد البته که امنیت پراید در حد تویوتا و بنز و بی ام میشه.
    و صد البته که مسئولین و خود ما مردم تقصیر و تاثیری تو این قضایا نداریم فقط تقصیر این زبون بسته هاست.
    امان از خرافات.

  2. انما الاعمال بالنیات.
    لازم نیست تو خیابون جلو چشم مردم گوسفند سر ببرید ، از نظر احساسی چقدر منزجر کننده است که آدم شاهد و ناظر این لحظه وحشناک باشه😱😨😰😭 آدم از خوردن گوشت قلبا ناراحت و افسرده میشه.قیافه اون پسر رو ببین چجوریه.

  3. قانون صراحتا میگه که راننده وسیله نقلیه مثل موتورسیکلت و اتومبیل حتما باید گواهینامه داشته باشه و موتورسواران حتما باید علاوه بر گواهینامه و بیمه بودن کلاه ایمنی هم داشته باشند ولی متاسفانه در گراش ماموران راهنمایی و رانندگی ظاهراً مسول نظارت و جریمه کردن نبستن کمر بند در اتومبیل هستند روزانه صدها بچه قد و نیم قد بدون داشتن گواهینامه و کلاه ایمنی سوار بر موتورسکلیت می‌بینند ولی انگار نه انگار که چشم بینایی دارند بنظرم اول باید حفاظت نیروی انتظامی این سوال از آقایان مسول بپرسند چرا به قانون عمل نمی‌کنند و جلو انان که گواهینامه ندارند و حتی به سن قانونی نرسیده اند نمیگیرند دیوان عدالت اداری و قضات نظامی و انتظامی ورود کنند چرا باید یک مامور راهنما و راهنمایی که مسول و‌ حافظ جان راکبین هستند بی تفاوت هستند و به قانون عمل نمی‌کنند بنظرم اگر برای چنین افرادی سانحه ای روی دهد و جان کسی به خطر بیافتد اولین کسیکه باید پاسخگو باشد همین ماموراننیرهستند که به وظایف خود عمل نمی‌کنند لذا مردم عزیز از اینها انتظار دارند بیشتر نسبت به جان مردم اهمیتی بدهند مجری قانون باشند و جلو هر راننده وسیله نقلیه که گواهینامه ندارند و مسایل ایمنی رعایت نمی‌کنند بشدت برخورد کنند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top