هفت‌برکه:  ۳۱ اردیبهشت روز ملی اهدای عضو است و از ۲۵ تا ۳۱ اردیبهشت هم به هفته‌ی اهدای عضو اختصاص دارد. تصمیمی که در شرایط سخت از دست دادن عزیزان می‌تواند برای عده‌ای دیگر زندگی‌بخش باشد.

هفت‌برکه در طی این سال‌ها تلاش کرده است با بازتاب دادن خبر اهدای عضو، نقش کوچکی در گسترش این فرهنگ خداپسندانه داشته باشد. در ادامه به همین مناسبت چند روایت از گزارش‌های هفت‌برکه به یاد افرادی که به دیگران زندگی بخشیدند را مرور می‌کنیم. اگر نامی از قلم افتاده است به ما یادآوری کنید

Ehda

▪️ احمد نیساری
🌞 طلوع دوباره: مرداد ۱۳۸۵

💬 مادر احمد: «همان روز ثبت‌نام، احمد آمد خانه و گفت می‌خواهم چیزی نشانت بدهم ولی باید قول بدهی که خوشحال بشوی نه ناراحت. وقتی کارت اهدا عضوش را دیدم لبخندی زدم و گفتم راضی‌ام به رضای خدا. خندید و گفت از اینکه خوشحالی خیلی خوشحالم. ولی من نمی‌دانستم این شادی فقط تا ده روز دوام دارد.»

احمد نیساری ده روز بعد از گرفتن کارت اهدا عضو تصادف کرد. قلب، کلیه‌ها، کبد و پانکراس او با رضایت خانواده‌اش اهدا شد.

▪️ سیده سکینه هاشمی
🌞 طلوع دوباره: بهمن ۱۳۹۵

💬 عبدالله فضلی اهل لامرد در گراش بخشدار بود که مادرش در بیمارستان درگذشت. او می‌گوید: «بعد از تایید مرگ مغزی و قبول پیشنهاد اهدای عضو، تیم پزشکی از شیراز به بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش اعزام شد. با انجام آزمایش‌های لازم، کبد و دو کلیه‌‌ی مادر سالم و مناسب برای اهدا تشخیص داده شد و او را به اتاق عمل بردند.»

▪️ عبدالرحمان اسدی
🌞 طلوع دوباره: بهمن ۱۳۹۶

💬 دختر عبدالرحمن: «گفتند عبدالرحمن همیشه می‌گفت بعد از فوتش دلش می‌خواهد اعضای بدنش اهدا شود. بعد از پنج روز کلیه‌ها و کبدش را اهدا کردیم.»

▫️ کبد و کلیه‌های مرحوم عبدالرحمن اسدی ۵۰ ساله اهل لب‌اشکن فداغ که بر اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود بعد از رضایت بستگان او به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

▪️ سعید تمیز
🌞 طلوع دوباره: آبان ۱۳۹۸

💬 پدر سعید می‌گوید: «با اینکه سعید کارت اهدای عضو نداشت، اما می‌دانستم موافق این کار است و من هم به خاطر تحولات سعید وظیفه‌ام بود مرگش را این گونه با عزت امضا کنم.»

▫️ دو کلیه و کبد سعید تمیز به سه آقا ۲۵، ۳۵ و ۴۲ ساله در شیراز پیوند خورده است.


▪️ غضنفر قادری
🌞 طلوع دوباره: اسفند ۱۳۹۸

▫️ غضنفر قادری، پیرمرد ۶۷ساله‌ی اهل فداغ در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش به چند نفر زندگی دوباره بخشید. کبد او به سه نفر اهدا شد. از عجایب روزگار زندگی مرحوم قادری این است که در سال ۱۳۹۴ پسر ۲۷ساله‌اش منصور را به دلیل سرطان کبد از دست داد.
‌‌
▪️ غلامعباس یحیی‌پور
🌞 طلوع دوباره: شهریور ۱۴۰۰

💬 ‌پدر غلامعباس می‌گوید: «او کارت اهدای عضو داشت و این را به عنوان عمل به وصیت‌اش می‌دانستیم. وقتی امکان اهدای عضو مطرح شد تردید زیادی نداشتیم. خواسته خودش بود و همه اعضای خانواده هم موافق بودند.»

💬 مسعود برادر او می‌گوید: «حیف تن آدم نیست که سالم برود زیر خاک؟»

▫️اهدای عضو معلم جوان ریاضی به هفت نفر زندگی دوباره داد. قلب او به خاطر عمل احیا قلبی بعد از حادثه، برای پیوند مناسب نبود.


▪️ اعظم پورشمسی
🌞 طلوع دوباره: بهمن ۱۴۰۱

▫️ مرحومه اعظم پورشمسی پرستار بیمارستان گراش به علت بیماری در زمان سپری کردن مرخصی زایمان، دچار مرگ ناگهانی شد. او بیشتر از ده سال در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین علی (ع) گراش در بخش‌های ان‌ای‌سی‌یو، جراحی عمومی، تنفس و شیمی درمانی مشغول به خدمت بود.
‌‌
▪️ مجید راستی
🌞 طلوع دوباره: اسفند ۱۴۰۱

‌💬 یکی از اعضای خانواده: «این که مجید عاشق کمک کردن به مردم بود و تمام وقتش را در اتاق عمل برای زندگی بخشیدن صرف می‌کرد، حتی بعد از مرگش، همچنان زندگی می‌بخشد.»

▫️مجید راستی کارشناس اتاق عمل بیمارستان گراش بود که سابقه فعالیت هنری نیز داشت. لو ۱۵ اسفندماه در ۳۳ سالگی در اتاق عمل دچار ایست قلبی و مرگ مغزی شد.
‌‌


▪️ محمدعلی محمدپور
🌞 طلوع دوباره: تیر ۱۴۰۲

‌▫️ هفت‌برکه گزارشی از اهدای عضو مرحوم محمدپور کار نکرده است.


▪️ نعمت افتادگان
🌞 طلوع دوباره: آذر ۱۴۰۲

▫️نعمت افتادگان پنجشنبه ۲۳ آذرماه بعد از عمل جراحی زانو به کما فرو رفت و با اعلام مرگ مغزی با موافقت خانواده‌اش کبد، کلیه و قلب او اهدا شد.

▪️ قدرت زین‌الدینی
🌞 طلوع دوباره: بهمن ۱۴۰۲

▫️از شناسایی بیماری تومور مغزی تا درگذشت قدرت زین‌الدینی ۵۱ساله بیش از دو هفته طول نکشید و این مرگ ناگهانی خانواده و دوستان قدرت را غافلگیر کرد.

صالح شاکری – داماد مرحوم: بعد از مطرح شدن این موضوع، خانواده‌شان که شامل دخترها، پسر، همسر و برادرهای مرحوم بودند بلافاصله و بدون مخالفت قبول کردند. شاید یکی از دلایل پذیرش موضوع این بود که خانواده قبلا یک گیرنده عضو پیوندی داشت و همه می‌دانستند که این تصمیم چقدر می‌تواند به زندگی دیگران کمک کند.


▪️محمدرضا قربانی
🌞 طلوع دوباره: فروردین ۱۴۰۳

▫️ مرحوم قربانی در مغازه خود در شیراز درگذشت و خانواده مرحوم قربانی با اهدای قرنیه چشم، مغز استخوان و بافت و نسوج او موافقت کردند. با اهدای بافت و نسوج، مغز استخوان مرهم و جانی دوباره برای بیش از ۱۶۰ نفر خواهد بود.
‌‌‌