بستن

مرگ مرد فداغی به چند نفر زندگی بخشید

هفت‌برکه – گریشنا: مرگ غضنفر قادری، پیرمرد ۶۷ساله‌ی فداغی، در بیمارستان امیرالمومنین علی(ع) گراش به چند نفر زندگی دوباره بخشید. بنا به نظر پزشکان، کبد او قابلیت اهدا شدن به سه نفر را دارد. از عجایب روزگار این که مرحوم قادری در سال ۹۴ پسر ۲۷ساله‌اش، منصور، را به دلیل سرطان کبد از دست داد.

 

به گزارش هفت‌برکه، غضنفر قادری متولد ۱۳۳۱ و ۶۷ ساله بود. او اول اسفند امسال پس از ۳ روز بستری بودن در بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) گراش به دلیل سکته مغزی، دچار مرگ مغزی شد و پزشکان مرگ او را تایید کردند. خانواده‌ی او پیشنهاد نوروز‌پور، سرپرستار بخش آی‌سی‌یو بیمارستان گراش، برای اهدای عضو را پذیرفتند و برگ اجازه انجام عمل جراحی و اهداء عضو را امضاء کردند.

مصیب قادری، برادرزاده‌ی مرحوم قادری، می‌گوید: «عمویم کارت اهدای عضو نداشت، اما در زمان حیاتش به صورت شفاهی چندین بار تمایلش را به اهداء عضو اعلام کرده بود. خانواده‌اش رضایت به اهدای تمامی اعضای بدن او را اعلام کردند، اما بنا به شرایط جسمانی او، تنها کبد عمو قابلیت پیوند داشت و اهدا شد. بنا به اظهار نظر اکیپ اعزامی از شیراز، پس از انجام عمل، کبد عمو قابلیت پیوند به حداقل سه نفر را داشت. اما تاکنون مشخصاتی از دریافت‌کنندگان به خانواده‌ی ما اعلام نشده است.»

قادری در ادامه می‌گوید: «عموی من حدود ۳۰ سال در خارج از کشور (در قطر) کار می‌کرد و از سال ۱۳۸۲ تا زمان فوت در فداغ به کار بنایی مشغول بود. او ۸ فرزند دارد که یکی از فرزندان پسر او به نام منصور در سن ۲۷ سالگی در اسفند ۹۴ به دلیل سرطان کبد از دنیا رفت. درست دو روز قبل از سالگرد فوت پسر جوان، خواست خدا بر این امر تعلق گرفت که کبد او به چند نفر حیات دوباره ببخشد.»

 

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

3 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 نظر
scroll to top