بستن

«کاشوخین» جهانی شد

هفت‌برکه: پخش جهانی مینی‌سریال «کاشوخین» ساخته‌ی کیوان محسنی در توبی (+)، آمازون (بخش پرایم ویدیو) (+) و پارادوکس یونیورس (+) شروع شده است.

کیوان محسنی، کارگردان و فیلم‌بردار این مینی‌سریال، به هفت‌برکه می‌گوید: «کاشوخین را مثل بیشتر آثارم با بودجه‌ی بسیار کم ساختیم و اگر حمایت دوستان و همکاران نبود، تولید این سریال ممکن نبود. این سریال در یک فصل ۶ قسمتی تدوین شده و فعلا در Tubi, Amazon و Paradox Universe در دسترس است.»

سریال کاشوخین برای پخش جهانی در شش قسمت آماده شده است. «کاشوخین» از تولیدات اولیه فیلیمو در سال ۱۳۹۸ بود که در ۱۱ قسمت کوتاه پخش شد. «کاشوخین» کلمه‌ای گراشی است که از ترکیب دو واژه‌ی «کاش» و «خین» ساخته شده و معنای زخم و خونریزی می‌دهد. استفاده از ترکیبی از بازیگران منطقه و جهان، از جمله صالح شهبازی، علی گراشی، مرتضی خانجانی، علی فخری، والریا سوتک، فاضل فروتن، علی‌اکبر طاهریان، مهدی صادقی، مجید راستی، علی کمیلی، مسعود زرگری و عبدالرضا افشار؛ فیلم‌برداری در لوکیشن‌های متعدد، از گراش و لار گرفته تا دبی و شارجه؛ و داستان جنایی سریال؛ کاشوخین را به سریالی خاص بدل کرده است (خبر ساخت سریال در هفت‌برکه). تیزر این سریال را می‌توانید از این صفحه نیز تماشا کنید.

محسنی می‌گوید: «بلافاصله بعد از اتمام سریال،‌ از طرف فیلیمو پیشنهاد دریافت کردیم که فصل دوم را هم بسازیم و قرار بود این بار با بازیگران شناخته شده کار کنیم. اما در نهایت به توافق نرسیدیم چون احساس کردیم بازیگر چهره به این پروژه لطمه می‌زند و از طرفی بودجه‌ی کافی هم برای تولید باقی نمی‌گذاشت. ما نمی‌خواستیم شرایط تولید فصل اول را دوباره تکرار کنیم.»

محسنی در مورد اهمیت پخش سریال در این پلتفرم‌های جهانی می‌گوید: «برای ما پخش در توبی مهم‌تر است چون می‌توان به صورت رایگان این سریال را دید و برای این کار، ترجیح من این است که رایگان دیده بشود. توبی پلتفرمی است که در سال ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و شعارش این بود که به صورت رایگان تماشا کنید. مخصوص آثاری است که چندین سال از تولیدشان گذشته است و پخش رسمی‌شان تمام شده است و در چند کشور، از جمله آمریکا و کانادا و استرالیا و مکزیک و نیوزیلند و ژاپن می‌توان تماشا کرد. ما هم از طریق وی‌پی‌ان این کشورها می‌توانیم دسترسی داشته باشیم. توبی بعد از راه‌اندازی و به علت استقبالی که از آن شد، توسط کمپانی معروف فاکس خریداری شد و از آن زمان توبی‌اوریجینال حتی به حوزه‌ی تولید فیلم و سریال هم وارد شده است. آمازون پرایم و آمازون بخش پرایم ویدیو با هم متفاوت هستند. در بخش پرایم ویدیو ما سریال را برای فروش گذاشتیم. دیگر آثار ایرانی هم در اینجا در دسترس هستند.»

 

برنامه‌های آینده‌ی محسنی: فیلم بلند یا سریال؟

پس از ساخت مینی‌سریال کاشوخین، کیوان محسنی که در تهران ماندگار شده است، به عنوان مدیر فیلمبرداری در چند پروژه فعالیت داشته است و به کار نویسندگی و برنامه‌ریزی برای فیلم بلند یا سریال بعدی‌اش مشغول است.

او در مورد وقفه‌ای که بین کارهایش پیش می‌آید می‌گوید: «معمولا وقتی پروژه‌ای را تمام می‌کنم، دو سه سال با شروع کار بعدی فاصله می‌اندازم. در این فاصله، پیشنهادها را دریافت می‌کنم و روی کار بعدی فکر و برنامه‌ریزی می‌کنم. روش فیلم‌سازی من هم متفاوت است و به صورت چریکی و انفرادی است و انرژی زیادی صرف می‌کنم. پس باید چند وقتی بگذرد که دوباره به چرخه‌ی فیلمسازی برگردم. هرچند خیلی هم متمایل نیستم به این روش برگردم و قبلا ناچارا به این روش کار می‌کردم. الآن دنبال تلفیقی بین آن شیوه‌ی چریکی و شیوه‌ی حرفه‌ای هستم. و این به هزینه‌ی بیشتر نیاز دارد، چون دیگر نمی‌شود آن را با هزینه‌ی محدود جمع کرد.»

او در مورد فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش در در این مدت می‌گوید: «چند پروژه پیشنهاد شده است که به دلایلی ترجیح داده‌ام واردشان نشوم. در این دو سال در تهران به عنوان مدیر فیلم‌برداری کار کرده‌ام. در فیلم کوتاهی به نام «جناکات» تولید مشترک ایران و ایتالیا به کارگردانی عطا مجابی مدیر فیلم‌برداری بوده‌ام. این کار از محدود فیلم‌نوآرهای ایرانی است که تازه پخش جهانی‌اش شروع شده است.

اما فعالیتی که بیشتر مورد توجه محسنی است، نویسندگی است: «در این دو سال تمرکزم را گذاشته‌ام روی نوشتن فیلم سینمایی و سریال که خیلی پروسه وقت‌گیر و پیچیده‌ای است. متاسفانه از لحاظ ساخت، الآن تهیه‌کنندگان رغبت کمتری به تولید فیلم سینمایی دارند، و این چیزی که من بیشتر دنبالش بوده و هستم. برای سریال پیشنهادهای بیشتری دریافت می‌کنم که به دلایلی قبول نمی‌کنم. ولی شاید اگر از فضای سریالی خوشم بیاید، وارد شوم. فعلا منتظرم که ببینم کدام‌یک زودتر شکل می‌گیرد.»

 

دیگر عوامل سریال کاشوخین:

نویسنده عطا مجابی، موسیقی بامداد افشار، تدوین عماد خدابخش، طراحی و ترکیب صدا رامین ابوالصدق، تهیه‌کننده اجرایی سعید روانبخش، صدابردار ساسان کاوه، احسان فرنام و عدنان دلخسته، جلوه‌های بصری علیرضا قادری اقدم، عکاس عدنان دلخسته و جواد آب‌افکن، خواننده تیتراژ عباس امانی، تهیه‌کنندگان پویان صدقی، کیوان محسنی، محمد تیموری.

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

1 نظر

  1. والا تا جایی که ما خبر داریم کل فیلمبرداری های این فیلم رو آقای احسان فرنام رو انجام دادن العان نوشتن صدا بردار عجب دنیایی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top