بستن

نگهداری: عاشق بازیگری‌ام

 تا جشنواره کل ۳: علی نگهداری جوان پرشوری است از روستای حسین‌آباد گراش، که با ابتدایی‌ترین امکانات، مستند نسبتا بلندی درباره‌ی یک موضوع آشنا ساخته است. «ایل» قصه‌ی پررنج و شیرین زندگی عشایری، مهاجرت‌ها، سختی‌ها و خوشی‌هایشان است. نگهداری درباره‌ی نحوه پرورش ایده‌ی فیلم می‌گوید: «با عشایر طایفه‌ی ایگدر که نزدیکی‌های روستای ما، اطراف خنج، سکونت می‌کنند آشنایی داشتم. تاریخچه‌ی عشایر را هم مطالعه کردم، مخصوصا کتاب بهمن بیگلربیگی را.»

نگهداری که الآن ۱۹ ساله و دانش‌آموز پیش‌دانشگاهی است، این فیلم را در سال دوم دبیرستان ساخته است، و خودش هم گویندگی آن را به عهده گرفته است. می‌گوید: «یک دوربین آنالوگ از پسردایی‌ام قرض گرفتم. هم خودم فیلم گرفتم، و هم به بقیه دادم که فیلم بگیرند. بقیه کارهای آماده‌سازی‌اش هم در مدرسه انجام شد.» او به دیده شدن فیلم‌اش اهمیت زیادی می‌دهد، و این خبر خوشی برای اوست که این فیلم در بخش ویژه‌ی گراش جشنواره قطعا نمایش داده خواهد شد. او می‌تواند به نمایش فیلم‌اش در بخش ویژه‌ی میراث فرهنگی و حتی بخش مسابقه هم امیدوار باشد.

علی نگهداری می‌گوید عاشق بازیگری است، و دوست دارد در این زمینه کار کند. این فیلم را هم به خاطر عشق به بازیگری ساخته است. او طرح دو فیلم دیگر را هم در ذهن دارد، و امیدوار است با شرکت در جشنواره و آشنایی با دیگر فیلم‌سازان منطقه، از تجربه و امکانات آنها برای دنبال کردن علاقه‌اش استفاده کند.

 

مشخصات فیلم:

ایل

تحقیق، گویندگی و کارگردانی: علی نگهداری

تدوین: اسدالله فتحی

تصویربردار: کاظم سلطانی ایگدر

تهیه کننده: قاسم سلطانی ایگدر

تولید: بهمن ۹۰

زمان: ۲۵ دقیقه و ۲۳ ثانیه

بخش: مستند

سردبیر پایگاه خبری هفت‌برکه عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه گراش دکترای ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top