بستن

برگزیدگان نهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش

هفت‌برکه: نهمین سوگواره عکس عاشورایی با معرفی برگزیدگان و تقدیر از حامیان به پایان رسید.

به گزارش هفت‌برکه نهمین سوگواره عکس عاشورایی گراش با حضور هنرمندان، هر پنج عضو شورای شهر گراش و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات فرهنگسرای آبشار اندیشه گراش به پایان راه رسید. نمایشگاه امسال عکس عاشورایی گراش از ۱۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ در گالری اُ برگزار شد.

مهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش که در آستانه بازنشستگی قرار دارد بعد از خوشامدگویی گفت: «در این چند ماه هر وقت در مراسمی صحبت می‌کنم حس و حال خاصی دارم که ممکن است این آخرین حضور من به عنوان رییس اداره باشد.»

آیینه افروز با اشاره به پیگیری برای برگزاری دوباره جشنواره فیلم کوتاه کل گفت: «انجمن فیلم و عکس تنها انجمن ثبتی گراش است و به همکاری این انجمن به دنبال جشنواره ملی یا بین‌المللی فیلم کوتاه گراش هستیم.برای برگزاری برنامه‌ها وزارتخانه با موسسات و انجمن‌ها قرارداد می‌بندد و به خاطر همین با حمایت شورا امیدواریم این دوره جشنواره را برگزار کنیم.»

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: «این نهمین دوره برگزاری مستمر سوگواره عکس عاشورایی است و در نهمین دوره همچنان در سطح شهرستان است. با این زحماتی که بچه‌ها می‌کشند، دوست‌ دارم سوگواره قدم‌های بزرگتری را بردارد.»

آیینه‌افروز با توجه به ناچیزی بودن بودجه فرهنگی گفت: «ادارات فرهنگ و ارشاد در شهرستان‌ها صرفا ناظر هستند. حامیان در برگزاری این رویدادها خیلی مهم هستند از طرف اداره کل سالانه فقط ۱۰ میلیون به شهرستان‌ها می‌دهند که برای برگزاری یک برنامه هم کافی نیست. به خاطر همین حامیان است که سر ما در اداره کل بالا است و می‌توانیم درخواست بکنیم. امیدواریم این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.»

با توجه به برگزاری جلسات شورای شهر در یکشنبه‌ شب‌ها، هر پنج عضو شورای شهر در این برنامه حضور داشتند. مصطفی خورشیدی نایب رییس شورای شهر گراش با تشکر از برگزارکنندگان گفت: «خوب است کارها از لاک انزوایی بیرون بیاد. چند سال است ما جشنواره را برای گروه خاصی برگزار می‌کنیم و باید از این فضا خارج شود.»

خورشیدی با تاکید بر چند رسانه‌ای شدن فعالیت‌های هنری گفت: «هر کاری از دست شورا بر بیاد از دل و جان در خدمتیم.»

مجید افشار  دبیر جشنواره نیز در گفتگویی کوتاه با خودکامه مجری مراسم گفت: «رشد عکاسان در گراش خوب بوده است اما به دلیل نداشتن آموزشگاه رسمی نیاز به آموزش بیشتر داریم.»

در کنار تقدیر از حامیان جشنواره از جواد آب افکن و ملیکا بلبلی که در ماه‌های گذشته دو نمایشگاه انفرادی را در گالری اُ برگزار کرده بودند، تقدیر شد. 

سوگواره عکس عاشورای بعد از دو دوره برگزاری به صورت غیررقابتی این دوره با معرفی برگزیدگان در دو بخش آزاد و پیرغلامان و محرم به پایان رسید. از برگزیدگان با اهدای تندیس، جایزه نقدی و کتاب تقدیر شد.

در بیانیه هیات داوران این دوره جشنواره شامل یسنا یزدانپناه، نرگس دانشور، عبدالرضا راستگو آماده بود: «کیفیت عکس‌های دریافتی فراتر از انتظار بود اما عدم توجه به نکات فنی ضعف مشترک آثار ارسالی بود.»

۱️⃣ نفر اول بخش آزاد: ابوذر بیغرض

۲️⃣ نفر دوم بخش آزاد: علی رایگان

۳️⃣ نفر سوم بخش آزاد: فاطمه ابراهیمی

 

۱️⃣ نفر اول بخش پیرغلامان و محرم: هانیه امانی

۲️⃣ نفر دوم بخش پیر غلامان و محرم: مسعود فتوحی

۳️⃣ نفر سوم بخش پیرغلامان و محرم: هادی افشار

🎖عکس برگزیده تماشاگران: هادی افشار

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. رویدادهای فرهنگی شهر را ارج می نهیم و از همه علاقمندان و دست اندرکاران این نمایشگاه به خصوص اقایان مجید افشار و اب افکن تشکر می کتم
    همچنین به سرکار خانم بلبلی برای برگزاری نمایشگاه نقاشی تبریک می گویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top