بستن

شورای گراش: با شورای لار هم جلسه مشترک می‌گیریم

هفت‌برکه: بعد از برگزاری نشست مشترک شورای اسلامی شهرهای گراش، اوز و خنج، شورای شهر گراش برای نشست مشترک با شورای شهر لار نیز اعلام آمادگی کرد. 

شنبه اول آبان‌ماه، اعضای شورای اسلامی شهرهای خنج و اوز که برای شرکت در مراسم هفته وحدت در حسینیه ابوالفضل(ع) به گراش آمده بودند، نشست مشترکی با شورای شهر گراش داشتند. انتشار خبر این نشست، واکنش‌هایی را در رسانه‌های شهر لار به دنبال داشت.

 

واکنش رسانه‌های لار

آفتاب لارستان با تیتر «نشست ۱-۴ با شعار وحدت!» این خبر را منتشر کرد. میلاد لارستان نیز در واکنش به این خبر با زینل قنبری، رییس شورای شهر لار، گفتگو کرد. قنبری از مذاکره با نماینده برای نشست مشترک شوراها خبر داد و گفت: «طبق قول دکتر حسین‌زاده، قرار شد این شورا تحت عنوان «شورای وحدت» اجرایی شود که کماکان منتظر تشکیل این شورای وحدت‌آفرین هستیم!» 

میلاد در ادامه با انتقاد از این نشست گفت: «متأسفانه این اقدام افراد برگزارکننده جلسه در خوش‌بینانه‌ترین شکل آن، بوی تفرقه بین مردم و مسئولان لارستان بزرگ، آن هم در هفته وحدت می‌دهد.»

شورای گراش: با شورای لار هم جلسه مشترک می‌گیریم

سعید جعفری، سخنگوی شورای شهر گراش، در پاسخ به هفت‌برکه گفت: «دوستان شوراهای شهر اوز و خنج برای شب میلاد پیامبر(ص) در گراش حضور داشتند و از این فرصت برای نشست تبادل نظر و انتقال تجربیات استفاده شد.»

جعفری گفت: «بین اعضای شورای شهر گراش و لار نیز ارتباط و همکاری خوبی وجود داشت و بیشتر اعضای شورای شهر لار از دوستان ما هستند. به زودی نشست مشترکی با شورای اسلامی شهر لار برگزار خواهد شد و حتی این پیش‌نهاد مطرح شده است که از شورای شهرهای دیگر مانند بستک و یا مهر هم دعوت شود. نشست روز شنبه در راستای ایجاد همدلی و و وحدت بود و به شکل‌های مختلف ادامه خواهد یافت. زیرا این همکاری‌ها به نفع همه‌ی منطقه است.»

علیرضا دانشور، رییس شورای شهر گراش، با گلایه از واکنش رسانه‌های لار گفت: «از رسانه باسابقه‌ای مانند میلاد لارستان این توقع وجود داشت که یک‌جانبه برخورد نکند و برای رفع ابهام با شورای گراش نیز تماس می‌گرفت. تا درباره این نشست توضیح می‌دادیم. استفاده از واژه تفرقه برای یک نشست دوستانه صحیح نبود.»

علیرضا دانشور با اعلام آمادگی برای برگزاری جلسات مشترک گفت: «جلسات آینده با محوریت نماینده مجلس و امامان جمعه چهار شهرستان برگزار خواهد شد. ممکن است جلسه در لار یا گراش باشد. ما در جهت تحقق عملی وحدت گام بر می‌داریم. برگزاری جلسات به خواسته چهار شهرستان است که ما از طرف از گراش استقبال می‌کنیم. این جلسه هم چون دوستان برای مراسم هفته وحدت در گراش حضور داشتند اینجا برگزار شد. همان‌طور که روز بعد من به همراه دکتر دلخوش و امام جمعه محترم در برنامه منادیان وحدت در حسینیه اعظم لار شرکت کردیم.»

دانشور با اشاره به موضوعات مشترک بین شهرستان‌ها گفت: «برای برخی معضلات شهری مانند جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یا بازیافت زباله باید به صورت منطقه‌ای برنامه‌ریزی کرد. ما در این مورد اعلام آمادگی می‌کنیم. در همین جلسه هم مطرح شد که جلسات آینده با حضور شوراهای شهرهای دیگر باشد. چون معتقدیم به جز وحدت‌افزایی هیچ مسیری برای توسعه منطقه وجود ندارد.»

دغدغه‌های مشترک سه شورا

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر گراش، عصر شنبه یکم آبان‌ماه ۱۴۰۰ جلسه مشترک شورای شهرهای گراش، خنج و اوز برگزار شد.

در این دیدار که به پیشنهاد و میزبانی شورای شهر گراش برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهرهای گراش، اوز و خنج به بیان نقطه نظرات خود و طرح پیشنهاداتی برای بررسی در جلسات آتی پرداختند و بر ایجاد انسجام هر چه بیشتر میان سه شهرستان تاکید نمودند و پیگیری مشترک برای حل مشکلات مشترک سه شهرستان را خواستار شدند.

در این دیدار دانشور، رییس شورای شهر گراش، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه، ابراز امیدواری کرد با ایجاد تعامل سازنده و هدفمند میان سه شهر، برادری و وحدت را به صورت عملی و عینی نشان داده و هدف از تشکیل این جلسه را هم‌افزایی هر چه بیشتر و پیگیری خواسته‌های مشترک سه شهرستان برشمرد و با تاکید بر منافع مشترکی که هر سه شهرستان دارند خواستار ادامه‌دار بودن این جلسات شد.

رئیس شورای شهر گراش سه عامل راه، آب و مسکن را در پیشرفت شهرستان مهم خواند و همکاری سه شورای شهر در این‌باره را راهگشا دانست و همچنین تاکید داشت با حضور و پیگیری مشترک در سطح استان و پایتخت و همچنین همراهی نماینده محترم می‌توان قدم‌های راهگشایی برداشت.

فریدون نامی، رئیس شورای شهر اوز، با بیان این که در ابتدا باید مصوبات مشترکی به منظور اعتمادسازی داشت، برگزاری این جلسات را مقدمه‌ای برای برداشتن گام‌های بلندتر در سطح منطقه دانست و تاکید داشت در حوزه‌های همچون راه باید منافع تمام شهرستان‌ها را در نظر گرفت. همچنین از شورای شهر گراش خواست تا در طرح تونل چک چک – بونماد با شهر اوز همکاری داشته باشد. وی تعطیلی دفتر نماینده در اوز را مانعی برای برقراری ارتباط بیشتر با نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی دانست و خواستار رفع این مشکل شد.

محمدحسین دانیالی، رئیس شورای شهر خنج، نیز ضمن استقبال از برگزاری این جلسات در ماه‌های آینده، بر برگزاری جلسات در سطح کارشناسان فنی شهرداری سه شهر و مطالعه بر روی معضلات مشترک سه مرکز شهرستان همچون تولید زباله، سگ‌های ولگرد و… تاکید داشت و همچنین خواستار برقراری ارتباط مضاعفی با نماینده شد.

خورشیدی، نایب رییس شورای شهر گراش، با گلایه از قطع شدن پل ارتباطی با نماینده در ادوار گذشته، ارتباط هر چه نزدیکتر بین سه شهرستان را مهم خواند و بر پیگیری اهداف بزرگ با تفکر آرمانگرایانه و تلاش مضاعف تاکید کرد.

بیضایی، عضو شورای شهر گراش، نیز پیرو پیشنهاد رئیس شورا، پیشنهاد تشکیل شورای وحدت را مطرح نموده و همچنین وابستگی شدید به آب سد سلمان فارسی را نگران کننده دانست و بر راه‌اندازی و احیای چاه‌های قدیمی برای پشتیبانی و مواقع اضطراری تاکید کرد. ایشان همچنین با اشاره به آماده سازی طرح مطالعاتی تونل صحرای باغ، احداث آن را برای اقتصاد منطقه مفید دانست.

در این جلسه دلخوش، عضو شورای شهر گراش، نیز افزود با ایجاد کارگروه‌های تخصصی می‌توان از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سه شهرستان بهره برد. دلخوش برای حمایت از مشاغل خانگی و صنایع بومی خواستار ایجاد نمایشگاه‌های فصلی به صورت دوره‌ای در سه شهرستان شد و تاکید داشت که کلیه مصوبات باید به امضای اعضای شورای سه شهر برسد.

پس از این جلسه که با برگزاری نماز جماعت به پایان رسید، اعضای شورای اسلامی شهرهای گراش، خنج و اوز در مراسم هفته وحدت و میلاد پیامبر مهر و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) و امام جعفر صادق(ع) حاضر شدند.

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

11 نظر

  1. ما هیچ راهی جز وحدت و همدلی جهت پیشرفت منطقه نداریم.وحدتی عملی.امروز منافع چهار شهرستان به هم گره خورده است.هر پیشرفتی در هر شهری،در واقع پیشرفت کل منطقه است چون همه از آن بهره خواهند برد.

  2. سخنگوی شورای شهر گراش گفته به دلیل حضور اعضای شورای شهرهای های اوز و خنج در گراش از فرصت استفاده کرده و این جلسه را برگزار کرده است

    سوال اول: اگر عدم حضور شورای شهر در جلسه درست نبود پیش استفاده از فرصت هم ضرورتی نداشت، چطور می‌شود این جلسه را سردستی تشکیل داد در صورتی که به نظر می‌رسد که از قبل دعوت صورت گرفته است و الان سخنگوی شورای شهر دارد از بار مسئولیت شانه خالی میکند

    چرا که اگر این جلسه تصادفی بود باید یا چند دقیقه قبل مراسم یا اینکه بعد مراسم جلسه برگزار می‌شد

    پس صادقانه میشود فهمید که دوستان از قبل این هماهنگی را به وجود آوردند

    اما چرا عقب گرد

    دلیل اول ندانسته کاری را انجام دادند که بعد متوجه ضرر آن می‌شویم

    دلیل دوم ترس! ترس از به دوش گرفتن بار مسئولیت

    خارج از این مبحث به نظر من شورای شهر گراش مختار است از لار دعوت نگیرد چون برنامه های توسعه‌ای منطقه که لار تصور آن را دارد هیچ گاه گراش دیده نشده است

    یعنی لار حاضر است به خاطر موقیعت استراتژیک گراش در وجود زیرساخت‌های علوم پزشکی از خواسته خود عقب بنشیند با با موافقت ارتقا دانشکده در گراش به دانشگاه از ظرفیت گراش استفاده کند تا خدمات بهتری در بخش درمان به مردم ارائه شود؟

    پس خواسته نشست مشترک چیزی برای منطقه نخواهد داشت وقتی در عمل قرار نیست کاری انجام شود

  3. احسنت بر شورای شهر گراش.
    وحدت جز با رفع تبعیض ممکن نیست و شورای شهر گراش به خوبی در یافته که باید عامل تبعیض را نادیده انگارید؟!

  4. با سلام ..بعد از سالیان دراز به اندازه به گفته خودشان سی و دو سال حکومت در دستشان بود و کشور را به ویرانه ای تبدیلش کردند .و اینک بعد از اتفاقات زیاد ارام ارام مردم متوجه تحریف با پشتیبانی سلبریتیها شده اند و کسانیرا انتخاب کرده اند که ان شاء الله قطار از ریل انقلاب خارج شده را به ریل برگردانند ..همچنین در منطقه بزرگ اچمی زبان خودمان بلاخره باید شورای این سه شهرستان به این نقطقه میرسیدند که با وحدت و همدلی باید جلو زیاده خواهی و یک جانبه گرایی خود بزرگ بین منطقه با قدرت بایستند و منافع خودشان در نظر بگیرند چرا که هژ مون خواه هیچوقت در فکر دیگران نبوده و نیست .بقول نماینده محترم زمان مال خم بر خم مال دیگران هم بر خم گذشته .منطقه صاحب دارد و در سرنوشتش باید دخیل باشیم نه اینکه بشینیم و منتظر این باشیم که هژمون خواه چه در سر دارد و چه تصمیمی برای ما بگیرد …امام خامنه ای فرموده اند زمان بزن در رو نسیت یکی بزنی ده تا میخوری .نجنبید چهار تا اداره کل میگیرن و سر همه ما بی کلاه میماند و اش همان اش وکاسه همان کاسه انگار نه انگار که ما شهرستان شده ایم و هستیم ..والسلام

  5. خدمت اعضای محترم شورای اسلامی شهر گراش سلام و عرض ادب مستحضرید که در شهر گراش بیشتر ادارات اصلا شأن و حقوق ارباب رجوع رعایت نمی‌شود و بسیاری از کارمندان برخورد نامناسب دارند و برای یک کار و گرفتن یک امضا باید ماهها و بعضی اوقات سالها برود و بیاید و ظاهراً بعضی‌ از کارمندان و روسای ادارات گراش از این مردم آزاری لذت میبرند آقای رییس شورا مردم از شورا انتظار آبادانی و توسعه و آبادی آنچنان ندارند چون همه اینها نیاز به بودجه دارند که مردم شریف بخوبی آگاه هستند و در اولویت هم نیست که با شورای های اسلامی منطقه جلسه داشته باشید اولویت اول شما حل مشکلات جزیی و مزاحمتهایی که بعضی ادارات گراش برای مردم بوجود می‌آورند است مردم دیگه انتظاری از فرمانداری ندارند ولی از شما بعنوان یک شهروند و منتخب مردم دارند لطفا یک روز سر زده و بطور ناشناس به یکی از ادارات سر بزنید تا صحت و سقم در دلهای بنده برایتان ثابت شود چقدر باید کارهای اداری را به دلال و واسطه بدهیم بخدا مردم از مراجعه به ادارات خسته شده اند درب اتاقهای روسا و مدیران و کارمندان به روی ارباب رجوع بسته است به بهانه واهی کرونا مثل ملاقات با زندانی باید از پشت پنجره و یا تلفنی با آقای کارمند صحبت کنید تکریم ارباب رجوع واجب است برخورد انسانی با ارباب رجوع از عدالت اداری است بس است ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ما گذشته است چرا باید وضع ادارات اینطور باشد مردم چه گناهی کرده اند چرا برای گرفتن یک امضا سالها در تردد باشد چرا باید دلال ها در ادارات جولان دهند آقای رییس شورا بخدا اگر بعنوان نماینده منتخب مردم همین یک کار انجام دهید به ادارات سر و سامان دهید مردم سپاسگزار شما هستند هی نگید کارمند حقوقش کم است چکار کنه آیا این دلیل منطقی است که چون حقوقش کم است باید مردم آزاری کند باید عقده اش سر ارباب رجوع خالی کند آیا با این وضعیت انتظار دارید که مردم در کار تولید و اشتغالزایی سرمایه گذاری کنند در انتخاب رییس اداره دخالت کنید مستحضرید که خیلی از مدیران غیر بومی بخاطر وابستگی به مدیرکل و یا نسبت فامیلی دست مدیریت گرفته اند همین باعث شده که هر چه به استان شکایت ببرید بایگانی میکنند آقای رییس شورا از اتاق ریاست بیایید بیرون بروید جلو ادارات با ارباب رجوع صحبت کنید مشکلاتشان از نزدیک بررسی کنید به داد آنان برسید

  6. متاسفانه هنوز خوی استکباری و خود برتر بینی در همسایه خودمرکز انگار ما موج می زند. حتی نمی تواند ببیند که دیگران جلسه مشترک بگیرند. کسی نیست به اینها بگوید به شما چه ربطی دارد که شورای شهر دیگر با چه کسی جلسه می گیرد؟ مگر شما قیم منطقه هستید ؟

  7. جناب نوید نظر شما درست
    ولی شورا اختیاری در تعویض و جابجایی مدیران و کارکنان حتی کارکنان شهرداری ندارد
    بیشترین مشکلات مردم سرگردانی در شهرداری است ریاست محترم شورا لطف کند اگر میخواهد شروع کند ابتدا از شهرداری که خود ناظر بر عملکرد شهردار و کارکنان است شروع نماید. تسهیل در امر ارباب رجوع باید اول از خود شورا و شهرداری شروع شود

    جناب نوید اتفاقا مردم توسعه و آبادانی را از شورای شهر انتظار دارند سالهای ۷۸ به بعد با حضور شورای سوم و شهردار قائدی تقریبا چهره شهر عوض شد و حتی زمان شورای پنجم جرقه پروژه های بزرگی مانند رفع نقاط حادثه خیر میدان شهید برزگران و کمربندی شروع شد هر چند ناقص یا اینکه به نتیجه نرسید

    شورای شهر ابتدا باید پاسخگوی عملکرد خود باشد تا بتواند به عنوان نمایندگان مردم ناظر بر رفتار و کردار کارکنان و روسای ادارات دیگر باشند

    انتظار اول مردم از شورا تسهیل در امور مردم است به خصوص در شورا و شهرداری

    وظیفه رئیس شورا این نیست که برای انتصاب رئیس اداره ورزش و جوانان خود را به آب و آتش بزند البته این قصه سر دراز دارد
    چرا که اگر برای رئیس اداره مذکور پیگیر شد انتظار مردم این است که برای روسای دیگر ادارات هم اینگونه رفتار کند

    ضمن اینکه تعویض روسای ادارات از وظایف فرماندار است و فرماندار در این خصوص باید پاسخگو باشد

    طرح های که شورای شهر باید پیگیر باشد و برای شهر اولویت دارد

    ۱. تصویف طرح تفضیلی
    ۲. خدمات رسانی به تمام نقاط شهر و محدوده خدماتی شهرداری به خصوص در بافت قدیم و فرسوده
    ۳. تکمیل پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شهرداری مانند رودخانه فصلی و پارک‌های محله ای

    ۴. توزیع خدمات بر اساس عدالت(برنامه شورای ششم باید در شهرک آزادگان و شهرک رزمندگان مشخص باشد)
    ۵. مطالبه گری از مسئولین شهر در راستای اجرای طرح فاضلاب شهری و احداث تصفیه خانه با توجه به کمبود منابع آبی و توسعه فضای سبز
    ۶. اجرای طرح کمربندی و کنترل ترافیک که متاسفانه شورا به نظر میرسد در این خصوص طرحی برای ارائه ندارد

    ۷. توسعه فضای سبز و ایجاد محیطی دل نشین جهت جذب مسافر و گردشگر و ایجاد شهری شاداب و سلامت

    ۸. توسعه کشتارگاه که خوشبختانه در شورای پنجم اقدامات خوبی انجام شد. با توجه به اینکه سلامت مردم از اولویت است شورا و شهرداری وظیفه دارند یا در این خصوص سرمایه گذار بخش خصوصی جذب کنند یا خودشان به توسعه کشتارگاه کمک کنند

    ۹. جمع آوری سگ‌های ولگرد که باعث وحشت مردم و ساکنین محلات شده است و چهره زشت و ناپسندی از شهر به وجود آورده است

    ۱۰. برخورد قاطع با سد معبر و ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی که متاسفانه در شهر هیچ ترتیبی ندارد

    ۱۱. نامگذاری معابر و خیابان های سطح شهر با توجه به فرهنگ و اداب و رسوم شهر و منطقه

    ۱۲. توجه و کمک به اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی
    ۱۳. جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز و برخورد با سواستفاده کنندگان

    ۱۴. جذب سرمایه گذاری و توجه به بخش خصوصی در راستای توسعه و پیشرفت شهر

    ۱۵. اجرای طرح‌های ترافیکی و ساماندهی بلوارها و جمع آوری سرعت گیرها و سرعت کا‌های غیر استاندارد

    ۱۶. کمک به راه انداری مرکز معاینه فنی خودرو

    ۱۷. توسعه شهرک های جدید التاسیس و ایجاد پارک های محلات بر اساس عدالت و اولویت مناطق محروم و کم برخوردار و آسیب پذیر

    ۱۸. توسعه خدمات الکترونیک شهرداری که خواست و اولویت شهرهای الکترونیک است با توجه به جمعیت کم

    ۱۹. ایجاد مبلمان شهری تناسب با فرهنگ و نصب المان‌های شهری بر اساس معیارهای اجتماعی

    ۲۰. آسفالت کوچه و معابر به خصوص در بافت فرسوده و مناطق کم برخوردار

    ۲۱. توجه به فاضلاب شهر در بافت فرسوده که شرایط زندگی را برای مردم سخت و سلامت مردم را با خطر روبرو کرده است به خصوص رفع معضلات فاضلاب در انتهای خیابان بسیج

    ۲۲. ایجاد پارک جنگلی و توسعه فضای سبز در پارک شهر و معابر عمومی به خصوص در شهرکهای تازه تاسیس مانند رزمندگان و فرهنگیان

    ۲۳. توسعه حمل و نقل شهرداری به خصوص آتش نشانی با توجه به احداث ساختمان‌های بزرگی و غول پیکری که در گراش ایجاد می‌شود نیاز است تجهیزات و امکانات اتش نشانی بر اساس نیاز توسعه یابد تا در زمان بحران با مشکل روبرو نشوند

    ۲۴. ساماندهی کارکنان شهرداری به خصوص نیروهای قرار دادی که در صورت ساماندهی شاهد افزایش روحیه و انگیزه کارکنان خواهیم بود

    ۲۵. اطلاع رسانی شفاف در خصوص مصوبات شورای اسلامی شهر و اجرای آن

    ۲۶. توجه به بافت تاریخی و حفظ اماکن ارزشی تاریخی و توسعه و مرمت ان

    ۲۷. رفع خاموشی و ایجاد روشنایی به خصوص در بلوار و جاده گراش لار که خطر ساز است

    ۲۸. جذب منابع و اعتبارات عمرانی از سازمان شهرداری ها و دهیارهای کل کشور

    ۲۹. ایجاد در امد پایدار شهرداری به طور مثال حمام شهرداری جنب باغ ملی قدیم که سال هاست درآمد پایداری را برای شهرداری ایجاد کرده است هر چند کم

    ۳۰. جلوگیری از فروش زمین‌های متعلق به شهرداری و حفظ زمین ها به عنوان پشتوانه اصلی مالی شهرداری به خصوص در مواقع بحرانی

    ۳۱. احداث خیابان ساحلی با توجه به ترافیک خیابان اصلی

    ۳۲. ساماندهی رودخانه های فصلی به خصوص دیوار چینی رودخانه پئت که میتوان اعتبارات ستاد بحران در این خصوص جذب کرد

    ۳۳. کمک شورا تا تامین ساختمان جهت استقرار ادارات تازه تاسیس در شهر و مشارکت در تامین تجهیزات و امکانات اولیه

    ۳۴. مطالبه گری شورای شهر به عنوان نهادی که نمایندگان مردم در آن حضور دارند از مسئولین شهرستان، استان و کشور در راستای ارائه خدمات، افزایش اعتبارات و اجرای پروژه‌ها

    ۳۵. استفاده از ظرفیت جوانان نخبه بومی در راستای پیش برد اهداف به عنوان مشاور در امور شهرداری و شورای شهر

    ۳۶. توجه به فرهنگ و معماری اسلامی ایرانی در اجرای پروژه های عمرانی شهرداری

    ۳۷. جلوگیری از حدر رفت منابع و ریخت و پاش های غیر ضرور به خصوص در اجرای پروژه ها که به طور مثال به پروژه باغ ملی اشاره کرد که هم وقت مردم گرفته شد و هم هزینه از جیب مردم در این پروزه که ابتدا گود برداری و بعد بتن ریزی و بعد هم پر کردن خاک و….. یا پروژه ای که پشت موتوری شهرداری تحت عنوان بازار ماهی فروشی قرار بود اجرا شود و متاسفانه در حد بتن ریزی و فنداسیون مانده است و برای همه قابل مشاهده است

    ۳۸. تامین روشنایی در مناطق عمومی که خاموشی مطلق وجود دارد در راستای افزایش ضریب امنیت مانند آرامگاه‌ها، پارک‌ ها، کوچه ها و معابر عمومی در بافت ناکار آمد

    ۳۹. حمایت از برنامه های ورزشی و فرهنگی و اجرای برنامه های شاد و مفرح که باعث ایجاد روحیه و افزایش نشاط اجتماعی در شهر شود

    ۴۰. حضور اعضای شورا در محافل و مجالس و برگزاری جلسات منظم پرسش و پاسخ و پیگیری مشکلات در محلات به خصوص در محلات کم برخوردار و اسیب پذیر

    ۴۱. تعیین تکلیف زمین های واگذاری از سوی شهرداری و راه و شهرسازی به سرمایه گذاران که تا الان کاری را از پیش نبردند. شورای شهر در این خصوص باید ورود جدی داشته باشد و مواضع خود را در این خصوص روشن به مردم اعلام کند

    اینها تنها بخشی از مشکلات مردم گراش است که در حوزه شهرداری و شورای اسلامی شهر میتوان به رفع آن کمک کرد و دردی از مردم دوار کرد

  8. چرا شورای شهر هنوز کمیته های تخصصی را تشکیل نداده و عضویت اعضا در کمیته ها مشخص نیست و مردم اطلاعی ندارند

    مثلا مردم برای کمیته فرهنگی شورا یا عمران شورا باید به کدام یک از اعضا مراجعه کنند

  9. شورا و شهرداری به جای کارهای غیر ضرور هر چه سریع تر بلوار و میدان ورودی شهر گراش از سمت اوز را زیبا سازی و سامان بدهند که مایه تاسف است و زیبنده شهر و مردم نیست

  10. لاری ها که باشند که برای ما تعیین و تکلیف کنند، ما از لاری ها متنفر هستیم آنها یک تنها به فکر خودشان هستند همانگونه که در گذشته بودجه های ارسالی را خود ور می داشتند به کسی نمی دانند
    ما اصلا نمی خواهیم نام لار بشنویم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 نظر
scroll to top