بستن

وضعیت قرمز خودکشی در گراش

هفت‌برکه: چهارمین خودکشی در یک ماه گذشته باعث شد آمار خودکشی در گراش در سال ۱۴۰۰ از میانگین کشوری بیشتر شود.

به گزارش هفت‌برکه،  رضا ز. ۴۰ ساله، روز جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰ در زیرزمین خانه خود اقدام به خودکشی کرد. جسد او توسط نزدیکان به بیمارستان منتقل شده بود اما در نهایت این اقدام به خودکشی به مرگ او منتهی شد. رضا دارای سه فرزند است.

این چهارمین خودکشی در یک ماه گذشته است. آمار خودکشی در شهرستان گراش به ۸ نفر در صد هزار نفر رسید. بر اساس آخرین آمار منتشرشده، آمار خودکشی در ایران به طور متوسط سالانه ۷ نفر در هر صد هزار نفر است.

خطر خودکشی تمامی گروه‌های سنی به ویژه افراد تحت فشار روحی را تهدید می‌کند. هر چهار نفری که در ماه اخیر خودکشی کرده‌اند مردان جوان و میانسال هستند. اما موارد دیگری از اقدام به خودکشی در بین گروه‌های سنی و جنسی دیگر نیز وجود داشته است.

با توجه به تعدد این موارد، خانواده‌ها در مورد افرادی که دارای سابقه اقدام به خودکشی هستند یا نشانه‌های آن را بروز می‌دهند باید دقت بیشتری داشته باشند. این راهنما کمک می‌کند تا دید بهتری درباره این موضوع حساس اجتماعی داشته باشید. (حتی اشاره به خودکشی را جدی بگیرید)

در حال حاضر، شماره ۱۲۳ اورژانس اجتماعی در گراش فعال نیست؛ اما افرادی که دارای افکار خودکشی هستند می‌توانند با تماس با شماره ۱۴۸۰ از مشاوره رایگان و امن استفاده کنند. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

5 نظر

  1. اخر آدم به کجا برسد که دست به چنین اقدامی بزند..چقدر طرفیت ما انسانها کم شده است و در برابر مشکلات این راه حل را انتخاب می کنیم. پس اینکه می گیم در جامعه ما معنویت رو به رشد است کجا رشدش را باید دید معنویت باید این اقدامات را از بین ببرد
    خدا به خانواده هایشان صبر عطا فرماید

  2. باید ریشه یابی شود .ببینیم مشکلات اقتصادی هست یا خانوادگی .توی یه شهر ۳۴هزار نفری آمار بالایی هست .

  3. ریشه یابی شد خود کشی اول که صورت گرفت بلافاصله آقایان در فرمانداری جلسه گرفتند متاسفانه فاصله خودکشی های دیگه اینقدر سریع بود که آقایان وقت نکردند جلسات دیگر بگیرند

  4. با سلام .شیطان دیر زمانی است که ماها را از مسیرمان به پرتگاهی که مورد نظرش است چرخانده است و دارا و ندار را مشغول به خود کرده است که به دنیایمان و زندگی مادیمان بچسبیم و تفاخر در اولاد و اموال و ثروتمان را به همدیگر بنمایانیم .در این بین درک نداشتن از فهم دین و دنیا و فلسفه وجودی این دو .داراها در وادی خودشان میتازند و میبالند به همدیگر و ندارها نیز برای جا نماندن از این قافله سعی در رساندن خود به جرگه مثلا جلوترها از هیچ کوششی دریغ نمیورزند حال چه حلال و چه حرام .تنها چیزی که مغفول مانده خداست و قران و ائمه که ماها را به چه چیزی فرا میخوانند و از ما چه میخواهند که برای دنیا و اخرتمان خوب است…تنها حرف حرف شیطان درست است که اگر نداشته باشی و خانه ات انچنان که باید باشد نیست تو از جمله زیانکارانی و نه دنیا داری و نه اخرت و از انطرف به دارها قبولانده که دستگیری از مستمند یا باید در ملاء عام باشد تا نامی از تو در بوق و کرنا شود و یا نه اگر کمک کنی خودت بدرد فقر مبتلا میشوی و اینده ات نابود میشود …التماس تفکر در هر دو قشر …والسلام.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نظر
scroll to top