بستن

چراغ‌های برق در چک‌چک روشن شد

هفت‌برکه: با برق‌رسانی به روستای چک‌چک، همه روستاهای بالای ده خانوار گراش به جز یک روستا برق‌رسانی شده است. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری گراش، پروژه برق‌رسانی به روستای چک‌چک از توابع بخش ارد شهرستان گراش با حضور نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، مجید غلام‌پور فرماندار گراش، بخشدار ارد و برخی از مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان به بهره برداری رسید.

روستای چک‌چک در ۲۵ کیلومتری غرب شهر گراش و در مسیر جاده خاکی چک‌چک قرار دارد. برای برق‌رسانی به این روستای دورافتاده، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی، از تلاش‌های مدیریت برق گراش در راستای بهسازی شبکه توزیع برق مناطق روستایی قدردانی و این اقدامات را برای ساکنان روستاها بسیار امیدبخش توصیف کرد.

مجید غلام‌پور، فرماندار گراش، در این مراسم با بیان اینکه توسعه‌ی زیرساخت‌های روستایی با هدف رونق و آبادانی مناطق در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: «یکی از مهم‌ترین سیاست‌های دولت، ایجاد زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات زیربنایی همچون گاز و برق برای مردم است که خوشبختانه در این زمینه موفقیت‌های بزرگی در شهرستان کسب شده است.»

وی با بیان اینکه عملیات برق‌رسانی به همه‌ی روستاهای این شهرستان با وجود تنگناهای مالی و با هدف رشد و آبادانی نقاط محروم اجرایی شده است، افزود: برق‌رسانی به تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار گامی مهم در تحقق عدالت اجتماعی به شمار می‌رود و در شهرستان گراش تنها یک روستا است که عملیات برق‌رسانی آن در حال اجراست.

غلام‌پور اضافه کرد: تمامی روستاهای دارای ۱۰ خانوار با کد روستایی باید برق‌دار شوند.

قدرت‌الله فانی، مدیر توزیع برق گراش، گفت: برای این پروژه ۵ هزار و ۸۵۰ متر شبکه‌ی فشار ضعیف و متوسط اجرا شده است.

مدیر توزیع برق گراش با اشاره به اینکه تاکنون همه روستاهای بالای ۱۰ خانوار دارای کد روستایی در این شهرستان از نعمت برق بهره‌مند شده‌اند، گفت: روستای تنگ خور این شهرستان نیز به زودی از این نعمت برخوردار خواهند شد که در آن صورت، میزان برخورداری به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

وی از پیشرفت۳۰ درصدی عملیات برق‌رسانی به روستای تنگ خور خبر داد و افزود: عملیات برق رسانی به روستای تنگ‌خور با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان در حال اجراست که در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید. قدرت‌الله فانی مدیر توزیع برق گراش گفت: برای این پروژه ۶ هزار و ۵۰۰ متر شبکه فشار ضعیف و متوسط اجرا شده است.

خبرنگار همکار هفت‌برکه از سال ۱۳۸۶ کارشناس روابط عمومی فرمانداری گراش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top