بستن

آتش‌سوزی بیخ گوش مخزن پمپ‌ بنزین

هفت‌برکه: آتش‌سوزی بیخ گوش پمپ‌بنزین و  ۹۰ هزار لیتر سوخت با تلاش چهار ساعته آتش‌نشانی مهار شد.

به گزارش هفت‌برکه آتش‌سوزی عصر سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ در یکی از محل‌های جمع‌آوری و تفکیک ضایعات در بلوار شیخ احمد انصاری و نزدیکی آبشار اندیشه بعد از چهار ساعت تلاش آتش‌نشانان و نیروهای مردمی مهار شد.

آتش‌سوزی خطرناک بیخ گوش مخزن بنزین

به گفته یکی از حاضرین در محل آتش‌سوزی از جرقه‌های دستگاه سنگ‌فرز در زمان برش آهن آغاز شده و به بخش‌های دیگر سرایت پیدا کرد. دود غلیظ این آتش‌سوزی آسمان شمال غربی گراش را پوشانده بود.

حسین مهروری شهردار گراش که در محل حادثه حضور داشت در گفتگو به هفت‌برکه گفت: «از تمام ظرفیت آتش‌نشانی استفاده شد و بیش از ۲۰ بار تانکرهای آتش‌نشانی برای فرونشاندن آتش اقدام کردند. در نهایت با کمک بولدوزر و ریختن خاک آتش خاموش شد.»

مهروری گفت: «محل مورد نظر در نزدیکی پمپ بنزین و پمپ گاز قرار دارد و اگر به سرعت اقدام نمی‌شد انفجار ۹۰ هزار لیتر بنزین می‌توانست یک فاجعه بزرگ به وجود بیاورد.»

محمدجعفر خواجه‌پور مدیر جایگاه سوخت خلیج فارس گفت: «به محض شروع آتش‌سوزی ما جایگاه را تعطیل کردیم تا از هر گونه حادثه‌ای پیشگیری شود. ما پشت مخزن برای موارد اضطراری ماسه بادی آماده کرده بودیم که حتی روی آن هم ضایعات ریخته بودند.»

چه کسی اقدام نکرده است؟

مدیر جایگاه سوخت نیز از دوبار نامه‌نگاری به فرمانداری می‌گوید: «دو نوبت در مورد خطر این مکان به فرمانداری نامه زده بودیم و از شهرداری پیگیری کردیم ولی اقدامی نشده بود.»

شهردار گراش هم معتقد است این مکان باید تخلیه شود: «ما در مورد این محل اخطار داده بودیم و حتی از طریق دادستانی نیز شکایت کرده‌ایم اما توان برخورد ما در همین حد است.»

سعید کشاورز دادستان گراش نیز که در محل حضور داشته است گفت: «در طی مدت حضور من در گراش درخواستی در مورد این محل نشده است و فردا در اول وقت موضوع را پیگیری می‌کنیم. مالک مدعی داشتن مجوز است اما با توجه به فاصله ۲۵ متری با پمپ بنزین اگر مجوزی صادر شده باشد هم تخلف است و این محل باید جابه‌جا شود.»

شهردار گراش در مورد محل‌های جمع‌آوری ضایعات گفت: «مالک این محل جمع‌آوری ضایعات مدعی است که دارای مجوز از اداره صمت است. نمونه این انبارهای ضایعات در کنار ترمینال، نزدیکی ایران خودرو و بلوار فلسطین هم وجود دارد که آن‌ها هم غیر ایمن و دردساز است و اخطار داده‌ایم. اما این محل که دچار آتش‌سوزی شد به دلیل نزدیکی به پمپ‌بنزین بیش از دیگران خطرساز است.»

بلبلی از مسئولان اداره صمت در مورد این محل گفت: «برای افراد غیر ایرانی مجوز جمع‌آوری ضایعات صادر نمی‌شود. تنها مجوز جمع‌آوری ضایعات فلزی و نسوز متعلق به آقای سیدسردار پورسلطانی است و محل آن در بلوار فلسطین قرار دارد.»

تکمیل خبر: سه ضایعاتی مجوزدار گراش

در بررسی تکمیلی هفت‌برکه در روز پس از حادثه مشخص شد مجوز این محل از سوی اتاق اصناف صادر شده است. در حال حاضر سه محل با مجوز عمده فروشی ضایعات فلزی فعال هستند. 

مجوز این کارگاه که دچار آتش‌سوزی شد، به عنوان عمده‌فروشی ضایعات فلزی به نام علی رنجبری به نشانی گراش، پشت پمپ‌بنزین صادر شده است و تا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ اعتبار دارد.

مالک زمین کارگاه گفت: «این کارگاه ضایعاتی در محل استیجاری برپا شده است. بنابراین نقل‌قول از طرف مالک اقدامی نامعقول است. زیرا مستاجر (مسئولین کارگاه ضایعاتی) اقدام به دریافت پروانه کسب معتبر نموده‌اند.»

دو مجوز دیگر فروش ضایعات فلزی مربوط به سید سردار پورسلطانی امیرسالاری در بلوار فلسطین و  روح‌الله دهقانی در کوچه ترمینال است. 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

4 نظر

  1. “مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد”
    یعنیا اگه “قانون پیشگیری” یا “علاج واقعه قبل از وقوع” توی هرجایی و هر زمانی رعایت بشه و بهش عمل کنند هیچوقت هیچ درد و مشکلی و خطری پیش نمیاد.
    خاب عقل سلیم! جمع کنین بساطهای خطرآفرین و خطرزا را.
    انگار مثلا منتظرن اتفاقی بیفته بعد دنبال مقصر بگردن.مثلا یکیش درختای کج و معوج توی خیابون اصلی و فرعی قطعش نمی‌کنند!بعد با وزش باد میفته روی ماشین و خسارت مالی وارد میشه و اگه راننده و سرنشین هم داشته باشه که خسارت جانی هم وارد میشه، بعد از اتفاق میرن گزارش تهیه می‌کنن و الی آخر.
    عقل کل!خاب توی شهر بگردین هر جا مشکلی داره و هر جا هرچی که احتمال وقوع حادثه داره رو حذف یا درستش بکنین، اینم سخته واقعا؟؟؟!!

  2. با سلام
    از مدیریت محترم سایت خبری گریشنا انتظار می رود یکجانبه و بدون اطلاع و تحقیق خبری را منتشر نکنند تا حقی از اشخاص ضایع نگردد. در مورد خبر منتشر شده بهتر است مطالبی را عنوان کنم که به شرح ذیل هستند.
    ۱- در مورد تیتر این صفحه ” آتش سوزی در محل غیر مجاز جمع آوری ضایعات مهار شد (هفت برکه)” بهتر بود این عنوان با دقت بیشتری انتخاب می شد زیرا محل غیر مجاز نبوده است و دارای پروانه کسب رسمی صادره از شهرستان گراش می باشد که مدرک آن قابل ارائه می باشد.
    ۲- در مورد اظهار نظر آقای بلبلی مبنی بر فاقد مجوز بودن محل جهت ضایعاتی باید این مطلب را تاکید کنم که مسئولین کارگاه ضایعاتی از وزرات صنعت معدن و تجارت پروانه کسب دریافت کرده اند که تا ۲۷/۱۱/۱۴۰۲ اعتبار دارد و مدارک آن قابل ارائه می باشد.
    ۳- این کارگاه ضایعاتی در محل استیجاری برپا شده است بنابراین نقل قول از طرف مالک اقدامی نا معقول می باشد. زیرا مستاجر (مسئولین کارگاه ضایعاتی)اقدام به دریافت پروانه کسب معتبر نموده اند.
    با توجه به نکات فوق الذکر و در راستای امانتداری در جهت انتشار خبر، شایسته بود قبل از انتشار از مسئولین کارگاه (مستاجر) و مالک زمین کارگاه تحقیق می شد تا از قضاوت یکجانبه و نادرست جلوگیری شود. در آخر هم چنانچه مدیریت محترم سایت گریشنا تقاضای مدارک معتبر در مورد قانونی و مجوز دار بودن محل داشته باشند، قابل ارائه می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 نظر
scroll to top