بستن

همکاری اوقاف و کمیته امداد در کمک به نیازمندان

هفت‌برکه: از محل عواید موقوفات گراش هزار بسته معیشتی در اختیار مددجویان کمیته امداد گراش قرار گرفت.

در آستانه عید روز و نیمه شعبان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه گراش و کمیته امداد امام خمینی(ره) در طرح تبرکات مهدوی تعداد هزار بسته معیشتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تهیه و بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته توزیع شد. 

این بسته‌های معیشیتی شامل برنج، رب گوجه فرنگی، عدس، نخود و قند بوده است.

امرالله مولایی رییس اوقاف گراش گفت: «اعتبار طرح تبرکات مهدوی از محل درآمد موقوفات با نیت کمک به نیازمندان تامین شده است. امسال به همکاری مستاجرین وصولی ما در این بخش خوب بود و درآمدهای حاصل در شهرستان توزیع شد. هزینه این طرح از محل موقفه کربلایی حسن و چند موقفه دیگر گراش تامین شد.»

مولایی در مورد موقوفات گراش گفت: «هرکدام از موقوفات با نیت خاصی وقف شده‌اند و بیشتر موقوفات گراش برای عزاداری امام حسین(ع) وقف شده است. در محرم امسال با توجه به کاهش مراسم‌های عزاداری، از محل این موقوفات یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در قالب بسته‌های معیشتی کمک شد.  بعد از آن برکه‌های موقوفه است که از درآمد آن‌ها برای تامین آب‌معدنی مراسم‌ها استفاده می‌کنیم.»

رییس اوقاف گراش در مورد همکاری با کمیته امداد امام‌خمینی در طرح تبرکات مهدوی گفت: «با توجه به این که ماموریت اصلی کمک به نیازمندان بر عهده کمیته امداد امام خمینی(ره) است. عایدی موقوفات به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافت. وصولی موقوفات باید توجه نیت واقف در همین گراش خرج می‌شود.»

رییس اوقاف گراش با دعوت از خیرین برای ایجاد موقوفه در حوزه‌های جدید گفت: «بیشتر موقوفات ما در مورد عزاداری است. در مورد ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه خیرین به صورت موردی کمک می‌کنند اما اگر این کار خیر به صورت موقوفه باشد نیت خیر مستمر می‌شود و تا سال‌ها می‌تواند ادامه خواهد داشت.»

افشار رییس کمیته امداد گراش در مورد تعداد مددجویان تحت پوشش گفت: «در حوزه شهرستان به ۱۴۰۰ خانوارخدمات می‌دهیم. از این تعداد بخشی خانوار مددجو و  بخشی خانوار اقشار آسیب‌پذیر است. در واقع لیست کاملی از نیازمندان در اختیار کمیته امداد است و افراد و نهادهایی که به دنبال کمک به نیازمندان هستند می‌توانند از طریق کمیته امداد این کار را انجام دهند.» 

رییس اداره اوقاف گراش در حاشیه این برنامه در مورد وضعیت برکه حاج اسدالله گفت: «این برکه ثبت میراث فرهنگی است. آماده هستیم با همکاری اداره میراث فرهنگی برای بازسازی این برکه اقدام کنیم.»

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top