هفت‌برکه: کلاهبرداری که با جعل هویت مسئولین گراش، به دنبال فریب شهروندان بود، تاکنون ناکام مانده است.

سرهنگ اسلامی‌مهر فرمانده انتظامی شهرستان گراش در تماس به هفت‌برکه گفت: یک فرد با هویت جعلی، در تماس به یکی از شهروندان خود را سرهنگ اسلامی‌مهر معرفی کرده و از او خواسته بود برای پرداخت وجه به خودپرداز مراجعه کند اما در نهایت فرد کلاهبرداری ناکام ماند.

اسلامی مهر گفت: «چند مورد دیگر هم افرادی خود را از مسئولین شهر گراش از جمله رییس هلال احمر معرفی کرده بودند که تاکنون در فریب شهروندان موفق نبوده‌اند. شهروندان باید در پاسخگویی به افراد ناشناس دقت داشته باشند به ویژه اگر از آنان خواسته شود که به دستگاه خودپرداز مراجعه کنند قطعا این موضوع کلاهبرداری است.»

فرمانده انتظامی شهرستان گراش از پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: «تماس‌ها مربوط به شماره‌ موبایلی از استان‌های شمال کشور است. موضوع از طریق رسانه‌های رسمی نیز برای هشیار کردن شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود.»

تلاش برای کلاهبرداری و برداشت غیرقانونی از حساب‌های بانکی یکی از جرایم در حال گسترش است. هوشیاری شهروندان می‌تواند از این نوع جرایم پیگشیری کند. کلاهبرداران با ترفندهایی مانند اعلام برنده شدن در قرعه‌‌کشی، معرفی خود به عنوان مقامات، اشتباه در واریز وجه، افراد را به پای دستگاه خودپرداز می‌کشاند و با شگردهایی اقدام به خالی کردن حساب آن‌ها می‌کنند. 

Kolahbardari