بستن

گراشی‌ها به زندانی‌ها، کتاب هدیه دادند

هفت‌برکه: در مرحله دوم طرح همخوانی با زندانی ۱۹۲ جلد کتاب از سوی مردم گراش به کتابخانه ندامتگاه مرکزی لارستان اهدا شد.

به گزارش هفت‌برکه به مناسبت هفته کتاب و برای تقویت کتابخانه زندان کتاب‌های اهدایی در پویش «همخوانی به زندانی» تحویل واحد فرهنگی زندان شد.

مهدی آیینه‌افروز رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش گفت: «مهرماه امسال به همراه بنیاد فرهنگی نوبهار و موسسه فرهنگی هنری هفت‌برکه بازدیدی از زندان داشتیم. در این بازدید زمینه‌های همکاری فرهنگی بررسی شد و حاصل آن پویش همخوانی با زندانی بود.»

آیینه‌افروز درباره دیگر همکاری‌های فرهنگی با زندان گفت: «به جز اهدای کتاب، انجمن‌های موسیقی و خوشنویسی نیز برای برگزاری کلاس و اجرای برنامه اعلام آمادگی کرده‌اند. بعد از کاهش محدودیت‌های کرونایی کلاس‌های خوشنویسی یک روز در هفته در زندان برگزار می‌شود و نوازندگان انجمن موسیقی هم در مناسبت‌های ملی و مذهبی در زندان برنامه اجرا خواهند کرد.»

بهزادی رییس اداره زندان لارستان با تقدیر از این حرکت فرهنگی گفت: «مردم گراش همواره مددکار زندانیان بوده‌اند این اقدام می‌تواند در پر کردن اوقات فراغت زندانیان و بازپروری آنان بسیار موثر باشد. برای ادامه همکاری تفاهم‌نامه‌ای با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گراش منعقد خواهیم کرد تا این همکاری تدوام داشته باشد. با تاسیس انجمن حمایت از زندانیان در شهر گراش امیدواریم کمک‌های مردم گراش به زندانیان باز هم افزایش یابد.»

عزیز نوبهار مدیر بنیاد نوبهار و مجری طرح اهدای کتاب به زندان گفت: «فعالیت اصلی بنیاد نوبهار در زمینه کتاب است و سعی داریم که برای تامین این نیاز فرهنگی مردم به ویژه اقشاری که دسترسی کمترین به اقلام فرهنگی دارند، در حد توان خود همکاری کنیم. خوشحالیم که مردم هم استقبال خوبی از طرح داشتند. به جز تامین هزینه بخشی از کتاب‌ها، تعداد ۸ عدد شطرنج و منچ و تعداد ۱۵۵۳ عدد ماسک نیز به زندانیان اهدا شده است.»

محمد خواجه‌پور مدیر رسانه‌های هفت‌برکه در مورد مراحل انجام پویش همخوانی با زندانی گفت: «سال گذشته حدود ۱۰۰ جلد کتاب به زندان اهدا شده بود. امسال فراخوان این پویش با استقبال خوبی همراه شد. حدود ۳۰۰ جلد کتاب تاکنون ارسال شده است که ۱۵۵ جلد برای اهدا به کتابخانه زندان انتخاب شد ارزش روز کتاب‌های اهدایی حدود ۱۰ میلیون تومان است. بخشی از کتاب‌های باقی‌مانده را در طرح تعویض قرار می‌دهیم و  دیگر کتاب‌ها به کتابخانه‌ عمومی و یا کتابخانه‌های روستایی اهدا خواهد شد. این طرح همچنان ادامه دارد.»

پویش همخوانی با زندانی مهرماه ۱۳۹۹ برگزار شد و افراد مختلف کتاب‌های مازاد خود را برای اهدای به کتابخانه زندان در اختیار موسسه هفت‌برکه و بنیاد فرهنگی نوبهار قرار دادند. برای تقدیر از بازنشرکنندگان پوستر این پویش ۳۷ جلد کتاب نیز از سوی بنیاد فرهنگی نوبهار خریداری و در این مجموعه قرار گرفت. 

۱۹۲ جلد کتاب اهدایی ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۹ بعد از برگزاری یک نمایشگاه در زندان برای استفاده زندانیان به کتابخانه زندان اضافه شد.

 

   

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

2 نظر

  1. افرین، ممنون از همه دوستانی که به فکر زندانیان هستن.
    از اقای بهزادی و اقای یوسفی هم ممنون .
    من خودم هم بیشتر وقتم رو با مطالعه کتاب سپری میکردم.
    هم اطلاعاتم زیاد میشد و هم فکر های منفی به ذهنم خطور نمیکرد.
    از مسولان محترم شهر هم میخوام بیشتر به فکر زندانیان بی گناه باشن و به فکر حل مشکلاتشون باشن.
    در ضمن بخاطر رضای خدا کار کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 نظر
scroll to top