هفت‌برکه: شادی و ترقه‌بازی جلو ماشین عروس و داماد در ارد، چهار جوان گراشی و اردی را با جراحت و سوختگی راهی بیمارستان کرد.

به گزارش هفت‌برکه، سی‌ام فروردین، شیرینی شادی شب عروسی با جراحت چهار جوان از طریق ترقه‌های دست‌ساز و صنعتی تلخ شد. رسول خادمی، پدر یکی از مصدومین این حادثه به نام حمیدرضا، در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «داشتیم عروس و داماد را راهی می‌کردیم که جوان‌ها جلو ماشین عروس و داماد شروع کردند به ترقه‌بازی. متاسفانه با انفجار چند ترقه‌ی دست‌ساز و صنعتی، حمیدرضا پسرم از ناحیه‌ی دو چشم آسیب دید. احد درستکار از ناحیه چشم و عصب کف دست، محمدجواد صحراپیما از ناحیه قفسه سینه و محمدامین صحراپیما و بهزاد اسفندی نیز جراحتی سطحی داشتند.»

او ادامه می‌دهد: «پسر من ۲۴ ساله است و ازدواج کرده و یک دختر دارد. سن دقیق آسیب‌دیدگان دیگر این حادثه را نمی‌دانم اما همگی جوان و هم‌سن‌وسال پسرم هستند.»

او در مورد حال عمومی آسیب‌دیدگان این حادثه گفت: «بعد از حادثه، چند نفر با خودرو شخصی و پسرم و احد درستکار با آمبولانس راهی بیمارستان شدند. به خاطر شدت جراحت، حمیدرضا و احد به بیمارستان خلیلی شیراز منتقل شدند. در حال حاضر یکی از چشمان حمیدرضا رو به بهبودی است و چشم دیگر او همچنان تحت درمان است. احد هم متاسفانه از ناحیه کف دست و دو چشمش آسیب جدی دیده است و فعلا باید تحت نظر باشد. اما خوشبختانه بقیه‌ی حادثه‌دیدگان جراحتی سطحی داشتند و مرخص شدند.»

خادمی در پایان صحبت‌هایش گفت: «جشن و شادی بخش جدایی‌ناپذیر عروسی‌ها است اما این حادثه می‌تواند یک هشدار جدی باشد، که کمی جانب احتیاط را رعایت کنیم و در برگزاری جشن‌ها اعتدال داشته باشیم. ساعت برگزاری جشن نباید تا ۳ و ۴ صبح طول بکشد و جوان‌ترها مواظب باشند و از ترقه و مواد آتش‌زایی استفاده کنند که استاندارد لازم را داشته باشد و برای خودشان و دیگران خطرزا نباشد.»

تماس ما با اورژانس گراش و دانشکده علوم پزشکی جهت پیگیری این حادثه بی‌جواب ماند.

14030209 Taraqqeh