بستن

عاقبت ترقه‌بازی در عروسی: چهار جوان روی تخت بیمارستان

هفت‌برکه: شادی و ترقه‌بازی جلو ماشین عروس و داماد در ارد، چهار جوان گراشی و اردی را با جراحت و سوختگی راهی بیمارستان کرد.

به گزارش هفت‌برکه، سی‌ام فروردین، شیرینی شادی شب عروسی با جراحت چهار جوان از طریق ترقه‌های دست‌ساز و صنعتی تلخ شد. رسول خادمی، پدر یکی از مصدومین این حادثه به نام حمیدرضا، در گفت‌وگو با هفت‌برکه می‌گوید: «داشتیم عروس و داماد را راهی می‌کردیم که جوان‌ها جلو ماشین عروس و داماد شروع کردند به ترقه‌بازی. متاسفانه با انفجار چند ترقه‌ی دست‌ساز و صنعتی، حمیدرضا پسرم از ناحیه‌ی دو چشم آسیب دید. احد درستکار از ناحیه چشم و عصب کف دست، محمدجواد صحراپیما از ناحیه قفسه سینه و محمدامین صحراپیما و بهزاد اسفندی نیز جراحتی سطحی داشتند.»

او ادامه می‌دهد: «پسر من ۲۴ ساله است و ازدواج کرده و یک دختر دارد. سن دقیق آسیب‌دیدگان دیگر این حادثه را نمی‌دانم اما همگی جوان و هم‌سن‌وسال پسرم هستند.»

او در مورد حال عمومی آسیب‌دیدگان این حادثه گفت: «بعد از حادثه، چند نفر با خودرو شخصی و پسرم و احد درستکار با آمبولانس راهی بیمارستان شدند. به خاطر شدت جراحت، حمیدرضا و احد به بیمارستان خلیلی شیراز منتقل شدند. در حال حاضر یکی از چشمان حمیدرضا رو به بهبودی است و چشم دیگر او همچنان تحت درمان است. احد هم متاسفانه از ناحیه کف دست و دو چشمش آسیب جدی دیده است و فعلا باید تحت نظر باشد. اما خوشبختانه بقیه‌ی حادثه‌دیدگان جراحتی سطحی داشتند و مرخص شدند.»

خادمی در پایان صحبت‌هایش گفت: «جشن و شادی بخش جدایی‌ناپذیر عروسی‌ها است اما این حادثه می‌تواند یک هشدار جدی باشد، که کمی جانب احتیاط را رعایت کنیم و در برگزاری جشن‌ها اعتدال داشته باشیم. ساعت برگزاری جشن نباید تا ۳ و ۴ صبح طول بکشد و جوان‌ترها مواظب باشند و از ترقه و مواد آتش‌زایی استفاده کنند که استاندارد لازم را داشته باشد و برای خودشان و دیگران خطرزا نباشد.»

تماس ما با اورژانس گراش و دانشکده علوم پزشکی جهت پیگیری این حادثه بی‌جواب ماند.

خبرنگار ارشد پایگاه خبری هفت‌برکه آغاز فعالیت روزنامه‌نگاری از سال ۱۳۸۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0 نظر
scroll to top