هفت‌برکه: یک سال و پنج ماه پس از آخرین حضور مصطفی خورشیدی در جلسات شورای شهر گراش، با سلب عضویت او، منصور فیروزی از ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ به عضویت شورای اسلامی شهر گراش در آمد.

دستور کار جلسه ۲۲۴  شورای ششم شهر گراش، مصادف با شب میلاد حضرت زهرا(س)، جلسه معارفه و تحلیف منصور فیروزی، نفر ششم انتخابات شورای شهر گراش و اولین عضو علی‌البدل شورای ششم بود. صبح ۱۲ دی‌ماه در فرمانداری جلسه‌ی اولیه‌ برگزار و منصور فیروزی معارفه شده بود؛ ولی چون جلسات شورای شهر باید در محل قانونی شورا برگزار شود، با حضور خبرنگاران و جمعی از مهندسین، مراسم تحلیف عضو جدید شورا ساعت ۹ شب برگزار شد.

منصور فیروزی، عضو جدید شورای شهر گراش، فرزند غلامعلی، ۴۷ساله، کارشناس لیسانس عمران با ۲۷ سال سابقه اجرایی و ناظر پایه یک ساختمان است. صفحه‌ی معرفی فیروزی را در انتخابات شورای شهر گراش در هفت‌برکه بخوانید (اینجا). فیروزی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ با کسب ۳۹۸۳ رای نفر ششم شد. 

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ و دومین انتخابات هیات رییسه شورای شهر آخرین حضور خورشیدی در جلسات شورا بود. در این جلسه بر خلاف توافق‌نامه اولیه برای گردشی بودن ریاست شورا، علیرضا دانشور با سه رای در سمت ریاست شورا ابقا شد و مصطفی خورشیدی نیز به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد و گفت: «در صورتی که به عهد و پیمان وفا نشود، هرچند شاید خواسته برخی دوستان هم باشد، من در شورا نمی‌مانم.» (خبر در هفت‌برکه) بعد از آن جلسه خورشیدی در جلسات دیگر شورای شهر شرکت نکرد و ۱۷ ماه جلسات شورای شهر گراش چهار نفره بود. در نهایت با رای هیات استانی حل اختلاف شوراهای شهر، مصطفی خورشیدی سلب عضویت شد. 

Shoora Firoozi 01

دانشور: خلا حضور یک مهندس احساس می‌شد

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، در این جلسه گفت: «صبح امروز یک مراسم معارفه در فرمانداری داشتیم اما چون باید به صورت قانونی جلسه در شورا باشد، امشب جلسه در شورا برگزار می‌شود. حضور مهندس فیروزی را به فال نیک می‌گیریم. عدم حضور یک مهندس عمران، معمار و شهرساز در شورای شهر محسوس بود و این خلا را احساس می‌کردیم.»

دانشور گفت: «بعد از اعلام رای هیات حل اختلاف استان، به سرعت مراسم معارفه را برگزار کردیم. تا امروز هم مهندس فیروزی رییس کمیسیون معاملات بود و از حضور ایشان جسته و گریخته استفاده می‌کردیم و هرجا لازم بود هم از نظرات مهندسین نظام مهندسی استفاده می‌کردیم.» دانشور به شوخی گفت: «من عرض تبریک و تسلیت خدمت مهندس فیروزی دارم که حتی همین امروز هم روز پرکاری داشتند. امیدوارم با حضور و تخصص ایشان در جمع شورای شهر بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.»

منصور فیروزی، عضو جدید شورای اسلامی شهر، گفت:‌ «من با توجه به مناسبت‌های موجود برای خودم شعار کوچکی انتخاب کرده‌ام که با صداقت فاطمی و جهادی بودن حاج قاسم برای شهرمان خدمت کنیم.»

سعید جعفری، عضو شورای اسلامی شهر گراش، گفت: «ما در شورا عضو فنی و کسی که تخصص عمران داشته باشد نداشتیم و حضور مهندس فیروزی این نقص را برطرف می‌کند.»

مهندس سرخی: این سوگندنامه کل جامعه مهندسی گراش است

علی بیضایی، نایب رییس شورای شهر و رییس شورای شهرستان گراش، گفت: «جامعه مهندسین همیشه در کنار شورا بودند. این کار باید زودتر انجام می‌گرفت و ما پیگیر بودیم که در نهایت سوم دی‌ماه فرمانداری اعلام کرد که می‌توانیم عضو جدید را اضافه کنیم. نظر من این است که پنج نفر برای شورای شهر گراش کم است، چون کار عقب‌مانده زیاد داریم. این به این معنی نیست قبلا کم‌کاری شده است، بلکه کار در گراش زیاد است و قطعا بعدی‌ها هم در مورد ما همین را خواهند گفت. در این برهه، شورای شهر فراتر از محدوده خدماتی قدم برداشته است که هم شورای شهر بودیم و هم شورای شهرستان؛ و گاهی با همراهی شوراهای دیگر برای منطقه هم قدم برداشته‌ایم.»

دلخوش، دبیر شورای شهر گراش، گفت: «در این شورا دوستان جوان و مبتکر حضور دارند. پیش‌نهادهایی به استان و وزارت کشور هم داده‌ایم که مورد توجه قرار گرفت که امیدواریم در تدوین آیین‌نامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. از جمله این پیش‌نهادها، بحث کاهش عوارض موسسات خیریه و خیرین بود که با وزیر کشور مطرح کردیم.»

مهندس حلیمی، شهردار گراش، گفت: «ما پیش از این در کمیسیون معاملات از تجربیات این بزرگوار استفاده کرده‌ایم و امیدواریم با حضور در شورا، این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.»

مهندس سرخی، رییس نمایندگی نظام مهندسی گراش، ضمن اعلام همکاری با شورای شهر گفت: «این سوگندنامه که مهندس فیروزی خواندند، سوگندنامه کل جامعه مهندسی برای خدمت به مردم است. جامعه مهندسی در عمل در خدمت مردم بوده‌اند و این موضوع ادامه‌دار خواهد بود و به عنوان نماینده جامعه مهندسین این قول را به شورا می‌دهیم که ما پشت سر شما برای خدمت به مردم و منطقه هستیم.»

حاج مهدی جعفری از برگزارکنندگان مناظره‌های انتخاباتی شورای ششم نیز سخنرانان پایانی این مراسم بود. او گفت: «یکی از دغدغه‌های ما در عملکرد شورا کمبود یک مهندس عمران یا شهرسازی در مجموعه شورا بود که این مساله مسئولیت نظام مهندسی و خود مهندس فیروزی را دو چندان می‌کند. چون یکی از وظایف ذاتی شورا بحث نظارت است باید یک نفر باشد تا در شورای ما معلم دینی و عربی نخواهد که بر ساختمان نظارت کند. این کار یک مهندس است و یکی از نیازهای شورا است.»