بستن

فیروزی به جای خورشیدی در شورای شهر گراش

هفت‌برکه: یک سال و پنج ماه پس از آخرین حضور مصطفی خورشیدی در جلسات شورای شهر گراش، با سلب عضویت او، منصور فیروزی از ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۲ به عضویت شورای اسلامی شهر گراش در آمد.

دستور کار جلسه ۲۲۴  شورای ششم شهر گراش، مصادف با شب میلاد حضرت زهرا(س)، جلسه معارفه و تحلیف منصور فیروزی، نفر ششم انتخابات شورای شهر گراش و اولین عضو علی‌البدل شورای ششم بود. صبح ۱۲ دی‌ماه در فرمانداری جلسه‌ی اولیه‌ برگزار و منصور فیروزی معارفه شده بود؛ ولی چون جلسات شورای شهر باید در محل قانونی شورا برگزار شود، با حضور خبرنگاران و جمعی از مهندسین، مراسم تحلیف عضو جدید شورا ساعت ۹ شب برگزار شد.

منصور فیروزی، عضو جدید شورای شهر گراش، فرزند غلامعلی، ۴۷ساله، کارشناس لیسانس عمران با ۲۷ سال سابقه اجرایی و ناظر پایه یک ساختمان است. صفحه‌ی معرفی فیروزی را در انتخابات شورای شهر گراش در هفت‌برکه بخوانید (اینجا). فیروزی در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ با کسب ۳۹۸۳ رای نفر ششم شد. 

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ و دومین انتخابات هیات رییسه شورای شهر آخرین حضور خورشیدی در جلسات شورا بود. در این جلسه بر خلاف توافق‌نامه اولیه برای گردشی بودن ریاست شورا، علیرضا دانشور با سه رای در سمت ریاست شورا ابقا شد و مصطفی خورشیدی نیز به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرد و گفت: «در صورتی که به عهد و پیمان وفا نشود، هرچند شاید خواسته برخی دوستان هم باشد، من در شورا نمی‌مانم.» (خبر در هفت‌برکه) بعد از آن جلسه خورشیدی در جلسات دیگر شورای شهر شرکت نکرد و ۱۷ ماه جلسات شورای شهر گراش چهار نفره بود. در نهایت با رای هیات استانی حل اختلاف شوراهای شهر، مصطفی خورشیدی سلب عضویت شد. 

دانشور: خلا حضور یک مهندس احساس می‌شد

علیرضا دانشور، رییس شورای اسلامی شهر گراش، در این جلسه گفت: «صبح امروز یک مراسم معارفه در فرمانداری داشتیم اما چون باید به صورت قانونی جلسه در شورا باشد، امشب جلسه در شورا برگزار می‌شود. حضور مهندس فیروزی را به فال نیک می‌گیریم. عدم حضور یک مهندس عمران، معمار و شهرساز در شورای شهر محسوس بود و این خلا را احساس می‌کردیم.»

دانشور گفت: «بعد از اعلام رای هیات حل اختلاف استان، به سرعت مراسم معارفه را برگزار کردیم. تا امروز هم مهندس فیروزی رییس کمیسیون معاملات بود و از حضور ایشان جسته و گریخته استفاده می‌کردیم و هرجا لازم بود هم از نظرات مهندسین نظام مهندسی استفاده می‌کردیم.» دانشور به شوخی گفت: «من عرض تبریک و تسلیت خدمت مهندس فیروزی دارم که حتی همین امروز هم روز پرکاری داشتند. امیدوارم با حضور و تخصص ایشان در جمع شورای شهر بتوانیم در راستای خدمت‌رسانی به مردم گام برداریم.»

منصور فیروزی، عضو جدید شورای اسلامی شهر، گفت:‌ «من با توجه به مناسبت‌های موجود برای خودم شعار کوچکی انتخاب کرده‌ام که با صداقت فاطمی و جهادی بودن حاج قاسم برای شهرمان خدمت کنیم.»

سعید جعفری، عضو شورای اسلامی شهر گراش، گفت: «ما در شورا عضو فنی و کسی که تخصص عمران داشته باشد نداشتیم و حضور مهندس فیروزی این نقص را برطرف می‌کند.»

مهندس سرخی: این سوگندنامه کل جامعه مهندسی گراش است

علی بیضایی، نایب رییس شورای شهر و رییس شورای شهرستان گراش، گفت: «جامعه مهندسین همیشه در کنار شورا بودند. این کار باید زودتر انجام می‌گرفت و ما پیگیر بودیم که در نهایت سوم دی‌ماه فرمانداری اعلام کرد که می‌توانیم عضو جدید را اضافه کنیم. نظر من این است که پنج نفر برای شورای شهر گراش کم است، چون کار عقب‌مانده زیاد داریم. این به این معنی نیست قبلا کم‌کاری شده است، بلکه کار در گراش زیاد است و قطعا بعدی‌ها هم در مورد ما همین را خواهند گفت. در این برهه، شورای شهر فراتر از محدوده خدماتی قدم برداشته است که هم شورای شهر بودیم و هم شورای شهرستان؛ و گاهی با همراهی شوراهای دیگر برای منطقه هم قدم برداشته‌ایم.»

دلخوش، دبیر شورای شهر گراش، گفت: «در این شورا دوستان جوان و مبتکر حضور دارند. پیش‌نهادهایی به استان و وزارت کشور هم داده‌ایم که مورد توجه قرار گرفت که امیدواریم در تدوین آیین‌نامه‌ها مورد توجه قرار بگیرد. از جمله این پیش‌نهادها، بحث کاهش عوارض موسسات خیریه و خیرین بود که با وزیر کشور مطرح کردیم.»

مهندس حلیمی، شهردار گراش، گفت: «ما پیش از این در کمیسیون معاملات از تجربیات این بزرگوار استفاده کرده‌ایم و امیدواریم با حضور در شورا، این همکاری‌ها گسترش پیدا کند.»

مهندس سرخی، رییس نمایندگی نظام مهندسی گراش، ضمن اعلام همکاری با شورای شهر گفت: «این سوگندنامه که مهندس فیروزی خواندند، سوگندنامه کل جامعه مهندسی برای خدمت به مردم است. جامعه مهندسی در عمل در خدمت مردم بوده‌اند و این موضوع ادامه‌دار خواهد بود و به عنوان نماینده جامعه مهندسین این قول را به شورا می‌دهیم که ما پشت سر شما برای خدمت به مردم و منطقه هستیم.»

حاج مهدی جعفری از برگزارکنندگان مناظره‌های انتخاباتی شورای ششم نیز سخنرانان پایانی این مراسم بود. او گفت: «یکی از دغدغه‌های ما در عملکرد شورا کمبود یک مهندس عمران یا شهرسازی در مجموعه شورا بود که این مساله مسئولیت نظام مهندسی و خود مهندس فیروزی را دو چندان می‌کند. چون یکی از وظایف ذاتی شورا بحث نظارت است باید یک نفر باشد تا در شورای ما معلم دینی و عربی نخواهد که بر ساختمان نظارت کند. این کار یک مهندس است و یکی از نیازهای شورا است.»

 

 

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

15 نظر

  1. امید که مهندس فیروزی عزیز بتواند باری از روی دوش شهر و شورا برداشته و در این مسئولیت برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.

    خطاب به این شورا نقدهای فراوانی دارم اما وقتی نمیتوان به نهادهای امنیتی که فراتر از قانون در هر امری دخالت دارند یا امام جمعه‌ای که مشخص نیست پس از پنج سال چه توفیقی داشته که باز هم در شهر حضور دارد، نقد به شورا ضعیف کشی‌ست. اما جناب آقای دلخوش؛ مُشک آن است که خود ببوید، رسم ادب نیست که اینگونه خود از خود تعریف کنید، هر چند منکر تلاش های جوانان شورا نیستم اما در مبتکر بودنتان باید تامل جدی داشت.

    و آقای حاج مهدی جعفری! هرچند عملکرد مصطفی خورشیدی جای دفاع ندارد اما کاش بفرمایید نقش شما و تخصص شما چیست که باید در این جلسه سخنران باشید؟! حضورتان در برخی جلسات شورای آموزش و پرورش بنابر کدام تجربه و تخصص است؟! همین تک جمله‌ای که بیان کردید نشان داد چقدر پرت از شناخت نقش شورا هستید و باز با این وجود با حمایت های فراقانونی‌ها تشکیلات درست کردید و با نقش آفرینی در انتخابات شورا به شکل ضد دموکراتیک سبب بروز شکافی عمیق در تشکیل شورا شدید!!! شما دیگر از تخصص صحبت به میان نیاورید که در عقب ماندگی شهرمان همین بس که بجای نخبگان راستین گراشی، شما سخنرانی یک جلسه رسمی شورا می‌شوید

  2. دیدگاه اقا محسن در این کامنت جای بسی تفکر دارد انقدر که باید ساعت ها به حال خودمان بگردیم که نمیتوانیم بی پرده از حق خودمان دفاع کنیم
    بس است مهندسی همین شورا باعث شد افراد کاردان و با تجربه و متخصص دور از میدان خدمت بمانند

  3. شهرهای همجوار ما به فکر توسعه فضای ورزشی و ایجاد قطب ورزشی جنوب کشور هستند، در حوزه بهداشت و درمان سرآمد شدند و ساختار اداری و تشکیلاتی را تقویت کردند که تا صد سال دیگر شهرستان های گراش، خنج، اوز و جویم را پایبند خود کنند اما در شهر ما تفکری جایگاه پیدا می‌کند که تفرقه بینداز و حکومت کن این تفکر بدون هیچ پشتوانه اجرایی و حتی عقیدتی سالم متاسفانه به دنبال تخریب نیروها و در پی منفعت شخصی و ایجاد جایگاه و ترییون برای افکار پوسیده خود هستند
    از اینکه در شهر خسته ام جوانانی هستند که جسارت به خرج می‌دهند و رک حرف های دل دیگر جوانان را میزنند خوشحالم و قطعا دعای ما بدرقه راهتان است به امید اینکه این شهر ناامید روزی چهره خوش و خرم از توسعه به خود ببیند

  4. جا دارد از مهندس سرخی و صحبت ها زیباهشان و همبستگی نظام مهندس در حمایت از مهندس فیروزی نیز تشکر کنیم. اگر مرد میدان هستیم باید اینگونه متفکرانه برای آینده امید ایجاد کنیم و امیداریم که نماینده جامعه مهندسی اقای فیروزی( که روز ثبت نام ۲۵ مهندس ایشان را برای انتخابات ترغیب و حمایت کردند) نیز متقابلا فضا را برای حضور متخصصین بومی در شهرداری با هر گرایش و سلیقه ای که هستند فراهم کند تا خروجی انتخابات ۱۴۰۰ به کام مردم خوش آید و زمینه نیروسازی در عرصه های مختلف فراهم شود. ظرفیت شورا ظرفیت خوبی است شورای پنجم هم ظرفیت خوبی بود اما تفکرات و انگیره های بعضی از افراد نمیگذارد شودا موفق باشد

  5. با سلام خدمت همه دوستان .هفت برکه شده مکانی برای خودنمایی و عرض اندام .الان انتقاد آقای محسن مهرابی از حاج مهدی جعفری و پرداختن به حواشی چه دردی از شهر ما را دوا می کند.بس است قلم شهرت را غلاف کنید .

  6. آقای سردبیر هفت برکه یکبارراگرراعتقادی بخدا و قیامت ندارید به وحدانت قسمت میدهم که آیا اگر برعکس آقای جعفری از این جوان مغرور و متکبر که ده روز شهر رفته و خود و اصالتش از دست داده است و خالی بندی بیشتر نیست انتقاد اینگونه انتقاد می‌کرد انتقاد ایشان سانسور نمی‌کردید من نمیدانم چه بدی از جمهوری اسلامی دیدید که به سمت دشمنان انقلاب سوق پیدا کردید این از برکت جمهوری اسلامی است که هر چه در توان دارید بر علیه انقلاب و بچه های انقلاب می‌نویسید اشکالی ندارد این فضا که جمهوری اسلامی برای شما فراهم کرده شما هم انصاف داشته باشید دیدگاههای همه بذارید نه فقط دیدگاه افراد ضد انقلاب و مخالف و فریب خورده منتشر میکنید بیشتر از این از این آزادی سوء استفاده نکنید

  7. آقا و یا خانمی که با عنوان امیرحسین کامنت گذاشته‌اید! همین که برای دفاع از به قول خودتان نیروهای انقلاب و جمهوری اسلامی حاضر به استفاده از عنوان و هویت مشخص خودتان نیستید، خود نشانگر خیلی چیزهاست که عاقلان دانند.
    مرد باش و با هویت مشخص بنویس و نقاب نزن، که نقاب زدن کار ترسوها و منافق‌هاست

  8. سلام و صد سلام بر همشهریان خودم شما اگر همگی تان گرفتار بیماری ” وِل شو بُکُ، شو … بِدر ” شده باشید و به اوضاع و احوال روزگار ولایی شهر گراش و شورا شهر و حضرات انقلابی در خدمت کاری نداشته باشید جناب لغزیان از سر بیکاری هم شده باز هم به شما یاد آوری می کند که ببینید ما مردم گراش از “ول شو بک “گرفتار چه اُعجوبه های شده ایم که حامیان این حکومت صلی علی هم به صلوات فرستادن وا می دارند. باور ندارید به گفتگوها و سخنان شورای نشیننان و دوستان و منتقدان این اعجوبه های درایت و کاردانی با دقت نگاه کنید. اگر صلوات نفرستی گراشی نیسی!

    — اول بسم الله اومده اند کلی آدمها و مهندسین کاردان گراشی و علاقمند به شرکت در انتخابات را با کمک قوم تفتکیان و قار قار کلاغ سیاه ها صلاحیتشان را فوتینا کردند. آنچه ماند همین سوغاتهای فعلی شورا است هر چه سنگین تر و انقلابیتر سوغات تر. گل سر تیلگشان هم معلم قران و تعلیمات دینی مدارس بود . بجون جوونی منتخبین شورا واقعاً بین ما گراشیها که دنبال تبلیغ برای رای سازی انتخاب شورا بودیم به خودم نگفتیم آخه ملّا قران چه کار به شورای شهر و توسعه و عمران شهری “بائنی و پیشتو” مگر می خواستید برای شهر گراش شو زنده بگیرید قبل از مردنش که این اعجوبه را انتخاب کردید. تازه بعد از یک سال طلب کار هم شد و دیدید آنچه پیش آورد.

    — حضرت باری تعالی این رئیس شورای و سخن گوی شورا را وزین تر فرماید فقط کافی است که به چند کلمه کوتاه فرمایش آنها در همین نوشته توجه کنید کسی نیست به این حضرات بگوید شما ها که این همه وقت در شورا تشریف داشتید تازه به این فکر افتاده اید که شورا مهندس سویل، عمران و یا شهر سازی می خواهد پس در این مدت که این همه وقت تلف کردید تازه متوجه شده اید که مهندس هم لازم بوده جلل اعجوبه. راستی وقتی به گوش وزیر کشور رسانید که حواس خیرین داشته باشد انشا لله را گفت یا صدای رسا شما را نشنید. خوب شد که گفتی مرا بیاد تشریف فرمایی و طلب کاری ایشان از خیرین گراش انداختی آدم طلب کار که گوشش نمی شنود
    —خدمت کامنت نویسان و دیگر اعجوبه ها سنخور این جلسه تا چند ساعت دیگر می رسم منتظز باشید

  9. با سلام
    مگر حاج مهدی جعفری چی گفته که برخی بر اشفته شدن؟
    تا جایی که من این اقا میشناسم نه به نفع خودش و نه کس دیگری بی دلیل طرفداری نمیکند.

  10. در جواب آقا سجاد باید گفت بنده خدا این جوان چون در گراش احساس خودبینی و تکبر و ادعای روشنفکری دارد و کسی او را تحویل نمیگیره و طرد شده مردم گراش است از طریق هفت برکه و نوشتن اسم خودش قصد دارد خود را مطرح کند ولی زهی خیال باطل این بچه نمی‌داند که حاج مهدی جعفری از خانواده معزز شهدا افتخار گراش و از رزمندگان دوران دفاع مقدس که تمام وقت و زندگیش برای شهر و مردم و انقلاب گذاشته فهم و شعور و درک این عزیز ازجوانی که مدرکی که امروزها توی تیلک بقول گراشی ها دارد سواد و فهم و شعورش بیشتر است آقای پر ادعا ادعاست برای خودت نگهدار دیگه شما جایگاهی در این شهر و مردم ندارید در افکارت تجدید نظر کن به آغوش مردم برگرد به مدرکت ناز نکن بازیچه رسانه های معاند قرار نگیرید فریب دشمنان نخورید

  11. امّا همشهریان نه چندان عزیز و خرده ای محترم که اکثریتی از شما پیرو مکتب بیخیالی ” ول شو بکو، شو …بدر ” شده اید باید بگویم که آخر و عاقبت فلسفه مکتبتان حضور همین اعجوبه های جلل الخالقی شورا و اصحاب و کلاغ زبانان اطرافشان است که خر خود می رانند و توجهی به این امر ندارند که دنیا در وادی دیگری و در عصر دیگری
    چون هوش مصنوعی و جت سواری در حرکت است. اینان تنها این توان دارند و دل خوشند که با پول و دهش خیرین گراشی خارج کشور خودی به رندان حاج رستمخانی نشان دهند تا با اجازه و بفرموده بتوانند برای شهرگراش شو زنده داری کنند، اینان کم تقصیرترند، مقصر اصلی شاه نیل است و تمامی شما مردم گراش که پیرو دین و مسلک ” ول شو بکو، شو …بدر” شده اید و اما لغزیات جناب لغزیان جهت عرض ارادت به این کامنت نویسان علیه و له این اعجوبه های جلل الخالقی شورا. از آخر به اول:
    — سجاد گراشی یعنی تو نمی دونی که ملت چرا از اسم مستعار استفاده می کنند؟ من که باور تان نمی کنم. ولی بدان هر کسی به دلیل خاص خود این کار را انجام می دهد، از رودرواسی، منفعت مادی و نرم افزاری، رفیق بازی، خود طرف بودن، مذ روز، ترس از خود و یا طرف و یا از آدمهای تفتگی، ترس از درد سر و زحمت بیخودی گرفته تا ده ها دلیل درست و خیالی دیگر. جناب لغزیان هم بخاطر لغز خوانی و البته چند دلیل دیگر واهی و خیالی شده جناب لغزیان شما چکار دارید به اسم و رسم ببین طرف چه نوشته و استدلالش چیست خوبی فضایی مجازی در این است که آدم به گفته و نوشته توجه دارد نه قد و بالای طرف خوشت نمی آید نخوان. چه کار داری که کیست . آدمهای حاج رستمخانی هم این توان را دارند که بدانند طرف کیست اگر لازم باشد.
    — آره علی رضا خان. فراوان هستند کسانی که منفعت خودشان را نمی دادنند و میراث پدری و اجدادی خود را به نیستی می کشانند خیلی هم می دونند در نوشتن منفعتی ندارند ولی از وقت کسب و کار حلالشان می زنند برای نوشتن کامنت استفاده می کنند . نمونه خود جناب لغزیان است حی و حاضر بعضیها هم به کاری که می کنند فکر نمی کنند دنیا است هزار نوع آدم ابولبشر. بی خیال
    — اچمی گراشی بندری، فصل بهار خشی حاجی رستم خان تک سَرو شِ نوکَری آش اَ گُت اَ گُومَ دُمیل خیلی خوش صدا اِن و خَش اَخَنِ و خیلی موجود بی آزارِن . مَدِ باکر( لغزیان زمان حاجی رستم خان) اُشگُت . جناب خان شما درست فرمایش کِردایش حرف خان یقینن ولی بهترن اِز مِگایا سوار و خُلی گاتِ واپرسِن که دُمیل بلای جُوشو اِن.
    —محسن مهرابی کاکام حالا که شما مرد هستید و با اسم و رسم خودت می نویسی چه گلی به سر این قوم پبرو ” ول شو بکو ، شو .. بدر ” زده ای . بهتر بود که شما آنچه عاقلان دانند را ردیف می کردی که ما کله گچیها هم بدانیم دنیا دست کیست شاید تغییر مسلک می دادیم . البته من زن بودن کمتر از مرد بودن نمی دانم شما می خواهید به اعصاب طرف جلاء بدهید به گونه دیگری بنویسد که مرد را تخم دو زرده در مقابل زن تصور نشود.
    — شرع وند خُلَّص گراشی آقای امیر حسین راستش بخواهید من از شما سپاسگزاری می کنم چون برای اعجوبه های جلل الخالق کامنتم دنبال مصداق می گشتم که شما از غیب رسیدی و شاهدی برای کامنت نویسی من شده اید. من نمی دانستم که این مدیران و مسئولین هفت برکه اعتقادی به خدا و قیامت ندارند والله دست خوش بیجاره شاه محمدی سالی چند بار برای برای امام رضا سنگ تمام می گذارد و یا آقای صادق رحمانی باز نشسته رادبو قرآن این مملکت است و شما آمده اید راست و سیخکی زده اید به خال. بابا اینها یک سایت و جریده ای دارند برای گراش و ما مردمان ” ول شو بکو ، شو ..بدر ” سر به هوا. از بالای ارشاذ و امنیت این حکومت صلی علی یک سری دستور است که باید رعایت کنند و دارند می گویند چشم و این کار هم می کنند. حالا شما پیدایت شده به آنها دستور می دهید فلانی را سانسور کن . حرفی داری بزن .جواب داری برای این بچه شهر رفته مفصل بنویس اگر سانسور کردن یقه بگیر مگر تو هم از نوکران حاج رستم خانی؟ که تکلیف برای دیگران تعیین می کنی، باره کلی نوشته من منتشر نکرده اند خوب دلشان می خواهد تو هم هنر کن و مثل اینها باش انوقت هر که دوست نداری سانسور کن و هر که دوست داری عکسش نشان بده خود این دو تا و نصفی که بقول معروف از آنجا مانده و از اینجا رانده را هدف گرفته اید جلل الخالق به تو اعجوبه مجسم ، به میان کشیدن جمهوری اسلامی و دشمنانش چه به کوگل بازی شورای شهر گراش .ایراد گرفتن این به آن دشمن منافق و دیگر خلاصه های هشت وسی چه حرف و گفت شورا گراش واقعا آورین!
    — مجهول بن زیاد عربی شده اسم ایکس بن زد فرنگی می باشد ، واقعاً اسم ایکس که در فرنگی کار برد مجهول دارد خوب برای خودت انتخاب کرده اید. بنازم به شناختت از گراش . هفت برکه ، خودنمایی و عرض اندام آخه مگر این نوشته چند نفر خواننده دارد. آخه هفت برکه وزیر است .استاندار است و یا فرماندار که کسی برایش کامنتی بفرستد خودنمایی و عرض اندام کرده باشد. بابا برو یقه اونها را بگیر که با پول و دهش خیرین دارند هر روزه با حضرات حکومتی و دولتی عکس می گیرنند و یا در مراسمها سفارشی و رسمی حکومت در گراش سعی می کنند خودی نشان دهند و عکسی بگیرند . کجا هفت برکه محل این خودنمایی ها است. آورین بشما ایکس بن زد
    —تا کامنت دیگر در فرصتی دیگر خواب خوش!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 نظر
scroll to top