بستن

۳۶۵ روز برای بیمار، یک نصف روز برای پرستار

هفت‌برکه – گریشنا:‌ تجلیل از مقام پرستار، معرفی پرستاران نمونه، خاطره‌گویی، نمایش و موسیقی برنامه امسال جشن روز پرستار بود. 

به گزارش گریشنا مراسم بزرگداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه شهرستان صبح جهارشتبه ۱۱ دی‌ماه ۱۹۸ در سالن اجتماعات شیخ احمد انصاری گراش برگزار شد.

صدیقه کارگر، شدریه محمدزاده، فاطمه شمسی، رقیه بهزادی، بتول پیوسته، ساناز عوض پور، رحیمه حسنی، فهیمه ابراهیمی، شهره شیبانی، فاطمه محمودزاده جهرمی پرستارهای نمونه شهرستان گراش در سال ۱۳۹۸ بودند. زهرا کشاورز پرستار نمونه کشوری از گراش برای برنامه دیدار با رهبری و شرکت در مراسم تهران، در مراسم حضور نداشت. از پرستاران بخش‌های مختلف بیمارستان نیز نام برده شد.

دکتر دادفر رییس بیمارستان گراش با اشاره به نامگذاری امسال به نام پرستار و ماما گفت: «امسال در زمان شیوع آنقولانزا پرستاران با وجود این که خودشان آنفلولانزا داشتند در شیفت‌شان حضور داشتند و حتی بیشتر از ساعت کاری در بیمارستان حضور داشتند. حتی خیلی از افراد از حضور در بیمارستان می‌ترسیدند در حالی که پرستاران مستقیما با بیماران در ارتباط بودند.»

امام جمعه گراش: حضرت زینبت(س) پرستار اندیشه کربلا بود

حجت‌الاسلام بخشایش‌پور امام جمعه گراش با تبریک روز پرستار گفت: «مایه افتخار است که تسمیه این روز با نام پرستار کربلا گره خورده است. برای شما الگویی تعریف کرده‌اند که عیار خود را بالا ببرید و خود را به جایگاه فکری و حرکتی حضرت زینب(س) برسانید.»

امام جمعه گراش با توجه به وجه تسمیه این روز گفت:‌‌«بیشتر به ابعاد پرستاری از زخمی‌ها و بیمار مصلحتی کربلا توجه شده است. اما پرستاری حضرت زینب بیشتر از حرکت امام حسین(ع) و رسانه‌ای کردن آن بود.حضرت زینب از اندیشه و فکر کربلا پرستاری کرد. امروز ما عاشورا را از حضرت زینب(س) داریم.»

بخشایش‌پور با اشاره به ارزش معنوی کار پرستاری گفت:‌ «شغل پرستاری یک شغل حقوق بگیری نیست بلکه جنبه معنوی و ارزش کار آن‌ها مهم است. پرستاری خوب است که همه را با یک نگاه ببیند. در برابری کاری که انجام می‌دهید این چندرغاز چیزی نیست. مجموعه‌ها واقف به ارزش کار شما نیستند شما باید به بعد معنوی کار توجه کنید. گره های کور زندگی را با خدمت به بیماران می‌توان باز کرد.»

امام جمعه گراش گفت: «کاش جای من همسران جانبازان را دعوت می‌کردید آن‌ها می‌توانند الگوی شما باشند. یک بیمار می‌آید که غر می‌زند و لج‌باز است ولی یک همسر جانباز پنجاه شصت سال با این وضع باید بسازد. باید کف پای همچین پرستاری را بوسید این‌ها نیروهای ارزشمندی هستند.»

فرماندار گراش: پرستار باید به دنبال اقناع‌سازی بیمار باشد

اصغر فرودی فرماندار گراش با اشاره به پیشینه پرستاری گفت: «پرستاران از ابتدای خلقت تا امروز با دو گروه ارتباط داشتند. یکی با بیماران و یکی با افراد ضعیف. محبوبیت حضرت یوسف در زندان به دلیل دستگیری از ناتوانان بود. پرستاری یک ریشه مذهبی و اخلاقی دارد و یک ریشه نظامی دارد که پرستاران از بازماندگان جنگ پرستاری می‌کردند. اولین مکتوبات در مورد پرستاری در ایران قدیم و بین‌النهرین بود. اما پرستاری مدرن از قرن نوزدهم در آلمان و انگلیس برای نگهداری از بازماندگان جنگ بود.»

فرماندار گراش اشاعه سلامت را بخشی از منشور پرستاری دانست و گفت: «همه باید برای گسترش نظام سلامت تلاش کنند که جا دارد از همه خیرین بزرگوار که در حوزه سلامت این کارهای انسان‌دوستانه را انجام می‌دهند که نشانه غنای انسان‌دوستی شما مردم گراش است. اول انقلاب گراش فقط درمانگاه اما به برکت نظام جمهوری اسلامی و همت خیرین به اینجا رسیده‌ایم.»

فرودی با اشاره به منشور اخلاقی پرستاری گفت: «حراست از سلامت و کرامت بیمار بخشی از منشور پرستاری است. نماد پرستاری لباس سفید نیست بلکه قلب سفید است که همه را یکسان ببیند که پرستاران این کار را انجام می‌دهند و حتی اگر دشمن‌اش هم آمد از او پرستاری می‌کنند.»

فرماندار گراش سخنان خود را با خواندن حکایتی از دفتر دوم مثنوی  شکایت گفتن پیرمردی به طبیب از رنجوریها و جواب گفتن طبیب  ادامه داد و گفت: «شخص پرستاری یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور است. یکی از وظایف پرستاری بعد روانشناختی آن است. شما باید قدرت اقناع‌سازی برای بیمار داشته باشید. بیمار جان خودش را دربست در اختیار شما قرار داده است و این که شما او را اقناع کنید در کاهش درد و آرامبخشی موثر است.»

خاطره گویی، نمایش و موسیقی

محمدنژاد پرستار پخش جراحی و ICU بیمارستان قبل از بیان سه خاطره شیرین از دوران کاری خود گفت: «گاهی ما با دردهای بیماران اشک ریختیم. بقیه می گویند این‌ها برای پرستاران عادی شده است ولی هیچ گاه این‌ها برای ما عادی نمی‌شود. به خاطر همین من ترجیح دادم چند خاطره شاد بگویم.»

بعد از برنامه تقدیر از برگزیدگان و خروج برخی از مسئولین از سالن، ابتدا یک گروه نمایش و بعد یک گروه موسیقی اجرای برنامه داشتند.

 

معرفی پرستاران نمونه بخش‌های بیمارستان گراش

 پرسنل نمونه دفتر پرستاری :سرکار خانم سهیلا عطاری (سوپروایزر بالینی )

معاون آموزشی و سوپروایزر آموزش :سرکار خانم فوزیه فرجی

مسئول دفتر بهبود کیفیت :سرکار خانم عادله عزیزی

کارشناس کنترل عفونت وایمنی بیمار :سرکار خانم شهرزاد رشیدی

مسئول بخش ICU :سرکار خانم معصومه نوروزپور

نمونه بخش ICU :سرکار خانم بتول خادمی

مسئول بخش CCU:سرکار خانم نرگس زینلی

نمونه بخش CCU:سرکار خانم سمیرا پوررضایی

مسئول بخش NICU:سرکار خانم رحیمه حسنی

نمونه بخش NICU:سرکار خانم معصومه ارکن

مسئول بخش اورژانس : سرکار خانم زهرا کشاورز

نمونه بخش اورژانس :سرکار خانم شراره منفرد

مسئول بخش دیالیز :سرکار خانم فاطمه غلامی

نمونه بخش دیالیز :سرکار خانم رویا کرمی

مسئول بخش داخلی – اطفال :سرکار خانم زینب صمیمی

نمونه بخش داخلی – اطفال :سرکار خانم فهیمه خضری

مسئول بخش جراحی :سرکار خانم امینه علیشیر

نمونه بخش جراحی :سرکار خانم الهه آئینه افروز

مسئول بخش اتاق عمل جنرال :سرکار خانم عطریه احمدی

نمونه بخش اتاق عمل جنرال :سرکار خانم زهرا فتحی

مسئول ریکاوری :جناب اقای یزدان بخش سلطانی

مسئول CSSD: جناب آقای ابوالحسن طوافی

پرسنل نمونه CSSD :اقای صابر هوشمند

مسئول بخش آی سی یو جراحی قلب :سرکار خانم خدیجه مهرآور

پرسنل نمونه بخش آی سی یو جراحی قلب :سرکار خانم ملیحه محمدنژاد

مسئول بخشاتاق عمل قلب:سرکار خانم سکینه خرم پی

نمونه اتاق عمل قلب:سرکار خانم زهرا قائدی

نمونه اتاق عمل قلب :سرکار خانم طاهره کامیاب

مسئول بخش آنژیوگرافی:سرکار خانم صفیه عظیمی

نمونه بخش آنژیوگرافی:جناب آقای علی اصغر فلاحی

مسئول بخش پست آنژیوگرافی :سرکار خانم سمیرا پوررضایی

نمونه بخش پست آنژیوگرافی :سرکار خانم افسانه اکبری

مسئول بخش شیمی درمانی:سرکار خانم راضیه اکبری

نمونه بخش شیمی درمانی:سرکار خانم سارا سوزنده

مسئول کلینیک پیشگیری از سرطان : سرکار خانم کلثوم عبداللهی

مسئول بخش جراحی زنان : سرکار خانم صدیقه باقرپور

مسئول بخش VIP : سرکار خانم سلیمه عابدین پور

مسئول تجهیزات اعزام :جناب آقای علی اصغر فلاحی

پرستار نمونه اعزام:جناب آقای فرزاد الهی

کمک پرستاران نمونه :‌جناب آقای مجید مطرح جهرمی

کمک پرستاران نمونه :‌ جناب آقای صادق گشتاسبی

مسئول واحد آموزش به بیمار :سرکار خانم فهیمه ابراهیمی

پرستار نمونه واحد آموزش به بیمار :سرکار خانم عاطفه جاویدی

پرستار نمونه واحد تست ورزش : سرکار خانم ساناز کهنسال

پرستار نمونه واحد eeg : سرکار خانم محبوبه مراغه

| مدیر رسانه‌های هفت‌برکه | مدیرمسئول پایگاه خبری هفت‌برکه | مدرس دوره‌های آموزش خبرنگاری

1 نظر

  1. ضمن تبریک به پرستاران زحمتکش…..ولی بازم تجلیل از پرستار و نادیده گرفتن دیگر پرسنل زحمتکش.این درد هرساله هست و با وجود انتقاد فراوان،بازم مسولین این امر،خودشونو زدن به خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 نظر
scroll to top