بستن

جواد خدادادی: مدیریت منطقه به هوای تازه نیاز دارد

هفت برکه(گریشنا): محمدجواد خدادادی ناشناخته‌ترین چهره گراشی در انتخابات دوره یازدهم است. 

در پنجمین روز از ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی او به عنوان هفدهمین نامزد حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش ثبت نام کرد. محمدجواد خدادادی متولد ۱۳۵۵در گراش است و پدر او حاج محمدعلی خدادادی از شهدای هواپیمای ایرباس در سال ۱۳۶۷ بود.  

خدادادی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات است و از سال ۷۹ کار خدمات مسافرتی و اقتصادی را آغاز کرد. او بعد از مدتی فعالیت در گراش در حال حاضر در کیش دفتر هواپیمایی دارد. در روز ثبت‌نام او در همان ابتدای گفتگو به زبان اچمی صحبت کرد و از خبرنگاران نیز خواست سوالات خود را به زبان مادری بپرسند.

خدادادی گفت: «زبان مادری مثل یک برندی است که شاید برای خودمان جذاب نباشد ولی برای دیگران جذاب است و اعتقاد دارم باید از تک تک توانایی‌های منطقه استفاده کرد، این توانایی می‌تواند زبان مادری، شم اقتصادی، مدیریت باشد.»

این نامزد کمتر شناخته شده در مورد انگیزه از حضور در انتخابات گفت: «با دوستان هم طیف خود خیلی سبک و سنگین کردیم که منطقه یک هوای تازه نیاز دارد و باید یک هوای تازه در منطقه دمیده شود.»

خدادادی در مورد گرایش سیاسی خود گفت: «داستان اصولگرا و اصلاح‌طلب گذشته است و جدیدا هم که مستقل مد شده است و به نظرم در بحث سیاست مستقل بودن غیرممکن است، وابسته به هیچ جناح سیاسی نیستم و من مستقل هم نیستم. مسلط به چند زبان هستم و دیدگاه بزرگتری نسبت به مسائل سیاسی دارم. هوای تازه [که شعار من است] برمی‌گردد به مدیریت منطقه، هز مدیری یک بازه زمانی و یک تاریخ مصرف دارد و به نظرم باید قبول کرد که مدیران قبلی ما البته نه همه‌شان تاریخ مصرفشان تمام شده و دیدگاه جدید باید وارد منطقه شود و از پتانسیل موجود در منطقه استفاده شود.»

او در مورد فقدان پدر شهید خود گفت: «بیشتر نگاه سنگین مردم برای ما سخت‌تر است تا کمبود پدر، از آن فرزندان شهید نیستیم که جامعه سنتی گراش ما را پذیرش کند و کمی سخت است. از فرزندان شهیدی هستیم که به مرور زمان کمبود پدر کاور شده است و مادرم، شیرزنی که این مسئله را برای ما حل کرده است.»

تاکید خدادادی بر توانایی‌های اقتصادی و مردمی منطقه است: «جنوب و منطقه خودمان قدرت وسیعی در مدیریت داریم یک لاری، گراشی، خنجی، اوزی در دبی یک بیزینس‌من موفق است و تاجر است. ولی در منطقه خودمان سرکوفت می‌خورد، شاید نیاز به تغییر قوانینی برای پویا بودن و پویا شدن منطقه است، پتانسل موجود است. وقتی تجارت شکوفا پیدا کند همه چی پی در پی حل می‌شود.»

خدادادی در پاسخ به پرسش گریشنا در مورد اجماع در گراش گفت: «اجماع به مفهومی که دیگر کاندیداها مد نظر دارند خیر و به آن فکر نکردم. ولی برای اجماع تیمی بله، کاندیداها باید در حالت تیمی با هم باشیم و به نفع ایده و تفکر کناره گیری کنیم. نه به نفع شخص و جناح سیاسی. تا الان صحبتی با هیچ نامزدی نداشتم چون هم جنس تفکر من نبودند یا اصولگرا بودن یا پرید‌ه‌اند در اصلاح طلبی، وقتی دیدن اوضاع خراب است گفته‌اند مستقل هستیم. من نگاه اقتصادی به منطقه دارم.»

او در پاسخ به سوال میلاد لارستان در مورد پتانسیل منطفه گفت: «این سوالات کلیشه‌ای است و هر نامزدی می‌آید از پتانسل خفته صحبت می‌کند به نظرم بیابان هم پتانسیل خفته دارد. موفقترین مدیران از منطقه خودمان هستند و  چرا در منطقه خودمان شهرک اینترنت سی‌تی اجرا نمی‌شود؟ چرا شهرکی به عنوان استارتاپ نباشد الان یک بچه کوچیک هم به اینترنت و برنامه‌های آن دسترسی دارد. این که شما فکر کنید یک تیکه زمین بگیرم و کانگورو پرورش بدهیم و بعد از ده سال آن زمین را به شهرک خدادادی تبدیل کنم. شفاف بگویم من با این مخالفم. »

خدادادی در مورد توسعه دانشگاه‌های منطقه گفت: «در کشورهای اروپایی هر چه مدارک بالاتر باشد سخت‌تر کار گیر می‌آید. مدرک هیچ ارزشی ندارد و بازه مدرک‌گرایی تمام شده است و شما وقتی می‌روید جایی کار کنید از شما نمونه کار می‌خواهند نه مدرک تحصیلی. باید واقع‌گرا باشیم.»

خدادادی در مورد توسعه متوازن در منطقه گفت: «من یک عمر در لار و گراش و منطقه کار کرده‌ام، ناخواسته تمام شهرهای اطراف لار این ذهنیت بد را دارند. این کوتاهی از مدیران لار است نه از مدیران گراش. ذهنیت غیرشفافی که مدیران ارشد لار باعث کدورت شده است و گرنه شاید در اصل هیچ کدورتی وجود نداشته باشند. تعصبات خشک و پلاسیده داریم که برای نسل جوان مهم نیست.»

در بخش پایانی خدادادی به سوالات تک کلمه‌ای خبرنگار آفتاب لارستان جواب داد:

اشتغال‌زایی مهم‌تر است یا استان شدن: نان شب مردم مهم‌تر است.

آخرین کتاب: کتاب زرتشت را فعلا در حال مطالعه هستم.

شعار: شفاف سازی

استان لارستان: معیشت اولویت است

چند همسری: چندش‌آور

ازدواج کودکان: شرم اور

fatf: باید بومی سازی شود.

علی اصغر حسنی: انسان پررو

جمشید جعفرپور: انسان بی‌لبحند

مجلس دهم: نمی‌دونم

اعتراضات بنزینی: با بنزین ۳۰۰۰ تومانی برای ثبت نام آمدم.

دولت تدبیر و امید: تکرار باطل

سیدمحمد خاتمی: باطریش تموم میشه

گشت ارشاد: سخت گیرن

برجام: کلاه گشاد

آفتاب لارستان: متعصب

 

  

خلاصه:

زبان مادری برای ما یک برند است

من مستقل هم نیستم

از آن فرزندان شهیدی نیستیم که جامعه سنتی گراش ما را پذیرش کند.

مخالف این هستم که به عنوان پرورش کانگورو یک تکه زمین بگیرند و ده سال بعد شهرک بسازند.

دوره مدرک‌گرایی تمام شده است.

ناخواسته‌ شهرهای اطراف نسبت به لار ذهنیت بدی دارند ولی این تعصب برای نسل جوان مهم نیست.

نان شب مردم از هر چیز مهم‌تر است.

علی‌اصغر حسنی یک انسان پررو است.

خبرنگار حوزه شهری و اداری هفت‌برکه عضو هیات مدیره انجمن دوببله و گویندگی گراش

18 نظر

  1. اظهار نظر واقع بینانه و روک ایشان راجع به بزرگترین پوپولیست گراش، یعنی علی اصغر حسنی، بسیار بسیار قابل ستایش است.
    بنظرم آقای خدادادی می تواند بهترین گزینه ی گراش برای این سمت باشد.

    1. گراشی عزیز
      من فکر کنم انسان باید با ادب باشد ولی حرف خودش بزند در مقابل هر کس می خواهد باشد
      از اینکه به نظر شما من بهترین هستم افتخار بزرگی است برای من
      چی تأیید بشم چه رای بیارم و یا میارم
      هر جا هستید سالم و شاد باشید

  2. تو را خدا اینقدر مجلس را لوث نگنید مگه مجلس مسخره بازی است که هر کسی دلش خواست خود را کاندید می کند مسولین قانون کاندیداتوری را تغیر دهید سوابق سیاسی مدیریت اجرایی نوع مدرک رشته تحصیلی حتی مدرک کدام دانشگاه باید ملاک باشد. این نمیشه هر کی مدرک کارشناسی ارشد دارد میتونه کاندید شود مدارک بعضی از دانشگاه‌ها فله ای است سواد ملاک نیست شهریه پرداخت کنند و ادامه بدهد برای پرداخت شهریه چند سال بعد مدرک دکتری خواهد گرفت میلیونها نفر هستند که از همین دانشگاه‌ها مدرک گرفتند ولی هنوز خواندن و نوشتن بلد نیستند حتی یک نامه بلد نیست بنویسد

    1. پیرمرد عزیز و دلنشین
      به خدا واحد قسم می خورم تا امروز صبح شنبه ساعت شش صبح می باشد هنوز مادرم خبر ندارد برای مجلس نام نویسی کرده ام
      شما چه عرض کنم سرورید و بزرگوار
      هرکس هستید و هر کی هستید
      در کنار خانواده محترم شاد و سالم باشید

  3. آقای گراشی ، اولا انتخابات شورای شهر نیست که میگی آقای خدادادی بهترین گزینه گراشه ، باید یه نفر انتخاب بشه که هم گراش و هم منطقه روی اون شناخت داشته باشن.

    دوما، اگه دنبال یه آدم رک میگردی و نه سیاسی ، آقای محمود صمیمی بهترین گزینه شماست. سر پیچ بلئلز میتونی باهاش نیم ساعتی مباحثه کنی ، مطمئنم نظرت عوض میشه

  4. آقای خدادادی یک روشن فکر به تمام معنا هست و واقعیت ها را می گوید و ایشان کاملا درک کرده هست که بعضی ها چه کلاه گشادی سر مردم می گذارند .عده ای جیره خوار با فریبکاری سعی در اغفال مردم را دارند ولی ایشان حقیقت را می گویند و اصلا هیچ ابایی ندارد .شاید ده سال پیش ایشان به بیان واقعیت می پرداختند ولی همیشه از سمت افراطیون جیره خوار اسلام نما مورد انگشت نما هستند .عده ای منفعت را بر راستی ترجیح می دهند ولی باید بدانند که آیا امور دنیوی ارزش آن را دارد که انسانیت را فدای پول و مقام و زمین بکنید .اگر ذره ای به مرگ اعتقاد داشتند شاید هیچ گاه در گمراهی محض نمی افتادند .اسلام واقعی را باید از کلام ایشان درک کرد واگر روزی در هنگام صحبت ایشان فکر کنی که ایشان بی دین هست باید بدانید که گمراه واقعی خودتان هستید.

    1. سلام دوست عزیز
      از اینجا دستت را می بوسم برای این قلم و نگارشتون و مایه مباهات برای گراش و شخص من هستید . هر کی هستید شما می‌توانید نظریه پرداز عالی و نویسنده چیره دست باشید .
      کمی تا قسمتی زیاده روی شده و چوب کاری فرمودید والله قدرتی ندارم وگرنه شما را مشاور ارشد فرهنگی منصوب می کردم؟!
      هر کی که هستید و هر جا تشریف دارید
      همیشه شاد و سالم باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 نظر
scroll to top